رژیم صهیونسیتی اشتباه کند، یک عملیات بیت‌المقدس کافی است/ملت از تحریم عبور کرده است

مراسم تشییع پیکر شهدای جدید مدافع حرم با حضور گسترده مردم و عزاداران سالار شهیدان و سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور حضرت محمد(ص) در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد. مخبر معاون اول رئیس جمهور.

به گزارش سلام آنلاین، مردم و عزاداران تهرانی همزمان با ایام محرم با بر پیکر شهیدان عبدالله اسکندری رحیم کابلی و مصطفی طشموسی پرچم های سرخی بر روی سر بلند با نیزه در دست داشتند. «محمد امین کریمیان» و «عباس آسامیه» با شعار «لبیک یا حسین» خداحافظی می کنند.

«حیدر یا حیدر»، «ما انتقام نبرد خانتومان هستیم»، «یا زهرا» از دیگر شعارهای اقشار مختلف مردم است.

در این مراسم اعظم سالاری – همسر شهید عبدالله اسکندری – گفت: این پنج شهید نذری آقا امام حسین (ع) هستند. خوشا به حال کسانی که خود را وقف راه امام حسین و اهل بیت او کردند. در آغوش امام حسین آرمیدند و پس از سالها فضای اسلام ایرانی را معطر کردند.

وی گفت: خدمت به نظام و انقلاب اسلامی و احساس مسئولیت و حفظ حریم مسلمانان در برابر تروریست های داعش از ویژگی های بارز شهید اسکندری است. وی گفت: اگر لازم باشد برای دفاع از اسلام به دورترین نقاط دنیا خواهم رفت و تا شهادت خواهم جنگید. مبارزه تا زمانی که نفس می کشیم ادامه خواهد داشت

همسر شهید افزود: چه رازهایی از شهادت مثل کربلا دارید؟ رازی بین تو و زینب چیست که او تو را خرید؟ شهدا با شهدای شما نام نیک می گذارند. در هنگام ورود به شهر نیز باید به حرف های آزاردهنده گوش دهید، حال و هوای شهر تغییر می کند. باید برای فضل آقا امام زمان دعا کنیم. پیام شهید این است که از امانتی که خداوند به ما داده است غافل نشویم. لطفا از راه شهادت و انقلاب اسلامی خارج نشوید. برای استاندار آرزوی سلامتی دارم.

پس از پایان این مراسم، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرائت بخشی از زیارت عاشورا گفت: . برای اعلام این حضور باید احساسات قلبی خود را ابراز کنم. برای شما آرزوی حضور در عاشورا را دارم. من مطمئنم اگر در کربلا حضور داشته باشید، فرزندان امام حسین دستگیر نمی شوند و امام تنها نمی مانند. این حیف است.

وی افزود: اما اینکه امروز شما دارید و امام مسلمین دیگر در میانه میدان تنها نیستند و باز هم خوشحالی بزرگی است. رحمت خدا بر شما مردان و زنان با ایمان باد. به واقعه بزرگ عاشورا نزدیک می شویم. صلابت پای حضرت عباس همچنان پابرجاست و شریک امام رضای خدا را می طلبد. حالا شما با آنها هستید و آنها را درک می کنید.

فرمانده ارتش گفت: صحنه تغییر نکرده است. همه عاشوراها عاشورا هستند. هیچ دلیل و بهانه ای برای ترک جهاد با افراطیون و کفار وجود ندارد. هرچند از نظر ظاهری در اوج نابرابری قدرت در مقابل دشمن هستیم. گواه این امر عاشورا در مکتب اهل بیت است. فقط اسمش عوض شده صف برگزاری این مراسم امروز هم پابرجاست. نایب امام زمان و جانشین حسین (ع) ایستاده اند و یاران باوفایش تا آخر در میدان خواهند ماند. عاشورا امروز برای تایید رابطه ما با ائمه و جایگاه ما در این نبرد است.

سلامی گفت: نبرد حق و باطل و مبارزه عدالت و ظلم ادامه دارد. ما هستیم که باید جایگاه را تعیین کنیم. اگر در لشکر امام نبودیم به جبهه سوم تعلق نداشتیم. اما ملت ما در کنار عاشورا ایستاده و آن را امتداد عظمت و نوری محو نشدنی ترسیم می کند. پیکر این شهدای شام پیام آور این حضور هستند. آنها پیام آور حضرت زینب برای زنان جامعه ما با احترام و عزت هستند. این شهدا واقعیت عهد ما را نشان می دهند که تا آخر عمر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه «شهادت زنده است و جهاد همچنان ادامه دارد»، یادآور شد: با حاج عبدالله اسکندری در جبهه هستیم. در کارون و کرخه می جنگید و حالا اهل مدیترانه است. ببینید این جوانان چگونه توانستند دشمن را به شرق مدیترانه فراری دهند. پس از جهادگران به ایران نزد خانواده بازگشت. او نمونه ای از شجاعت، شجاعت و احترام است.

سلامی گفت: سردار رحیم کابلی شیر مازندرانی سال ها در خانطومان ماند تا در عاشورا بار دیگر الطاف الهی را طلب کند. عباس عاصمیه در نیروی هوایی به شهادت رسید. مصطفی طشموسی مرد بزرگی بود و محمدعلی کریمیان سعادتمند بود. این شهدا از نعمتی که خداوند به آنها داده شاد می شوند. اجر خانواده های شهدا کمتر از شهدا نیست و چون نگینی در پیشگاه شما می درخشند. اجر این شهدا اگر بیشتر از شهادت نباشد کمتر نیست.

فرمانده ارتش تاکید کرد: سال هاست که می دانیم دشمن ایجاد شده است. هیچ راهی برای تسخیر ایران توسط دشمن وجود ندارد. اگر باید در منطقه جنگی دفاع مقدس بجنگید، مردم دریای سرخ راه را برای شکست دشمن بسته اند. در یمن وقتی فکر کردند می توانند از شر آن خلاص شوند، آتش بس کردند. آتش بس بین دو قدرت نابرابر شکل می گیرد و این بدان معناست که کشور ضعیف تر برنده می شود. در دریای عمان و خلیج فارس شاهد بودیم که جنگجویان اسلام‌گرا راه را بر روی دشمن بسته‌اند و ده‌ها سال پیش دیگر حضور گسترده‌ای ندارند و از منطقه عقب‌نشینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حزب الله 10 تا 20 هزار موشک در لبنان مستقر کرده است، گفت: ایران و اسلام دو واقعیتی هستند که ترکیب و متحد می شوند. صهیون می دانست که کیبری ها چه کسانی هستند. کافی بود رژیم صهیونیستی اشتباه کند. یک عملیات بیت المقدس کافی است. در سوریه نیز شاهد هستیم که ابوالفضل انقلاب اسلامی چگونه کشتی نجات امت اسلامی را در دستان جانبازان خود گرفت. رژیم سوریه متوقف شده است. ما می خواهیم این سیستم متوقف شود، اما آمریکا جهان عرب و اروپا را نمی خواهد و حالا ببینید چه کسی در این کشور ایستاده است. در یک منطقه کوچک که هیچ نفوذی ندارند، الان حضور دارند.

سردار سلامی گفت: در عراق و ایران هم همینطور است که نوسان مبارزه است. اراده و ایمان برای غلبه بر موانع در کشور موج می زند. تمام وسایل درگیری نظامی بسته شد و دشمن چمدان های خود را بست و به اروپا رفت. آنها دیگر نیرویی برای حداکثر فشار ندارند. مجازات و معیشت مردم ما دو موضوعی است که بر آن تاکید دارند. آنها نمی دانند که خداوند به انسان تقدیر می دهد. کشور این ممنوعیت را پشت سر گذاشته است. همه دنیا مشکل دارند اما ما خدا را داریم.

فرمانده کل سپاه در پایان گفت: خطرناک ترین پدیده ای که امروز دشمن در صدد نفوذ در آن است، تسخیر قلب و ذهن جوانان است تا آنان را از کلاه گذاشتن و نماز خواندن دور کند. اما معلوم نیست که زنان ملت ما همچون دژها از گوهر وجودشان باوقار و پاسدار باشند. دشمنان قلب ها و اعتقادات را هدف قرار می دهند. ملت ما جنگ را می داند و اجازه نمی دهد و پیاده نظام نمی شود. ما ایمان خود را به دنیای دشمن نمی فروشیم. ما امت امام حسین هستیم. همان جمله ای که حاج قاسم سلیمانی گفت. ما از قافله حسین جدا نمی شویم. مغرور. هیچ قدرتی نمی تواند با شما روبرو شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا