فرهنگ و هنر

حمایت وزارت ارشاد از تولیدات ادبی دفاع مقدس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با ناشران دفاع مقدس گفت: این وزارتخانه آمادگی همکاری با ناشران دفاع مقدس را برای افزایش تولید ادبیات در حوزه دفاع مقدس دارد. حمایت کامل از تولید ادبیات در این زمینه».

به گزارش سلام آنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این نکته گفت: برای همکاری و مشارکت در صورت نیاز می توان ستادی در این زمینه تشکیل داد که بر اساس نیاز برنامه ریزی شود. . مقام معظم رهبری رسماً در حوزه ادبیات دفاع مقدس در داخل و خارج از کشور فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس حراست مقدس کار بسیار است، افزود: به موضوع حراست از منظر والدین شهدا توجه کنید.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید در حوزه دفاع مقدس آثار و فعالیت های بیشتری تولید کنیم و کار در این حوزه باید به بیش از 100 برابر برسد. پاسدار ناب متشکل از لشکرها و نیروهای عملیاتی مختلف مانند بسیج، سپاه و ارتش است که از هر نظر می توانند محصولات مختلفی در این زمینه تولید کنند. در حال حاضر مرکز اسناد انقلاب اسلامی نزدیک به 60 جلد از اسناد ارتش منتشر می‌کند و سهم نیروی هوایی در ماه‌های اول جنگ بی‌نظیر است که شاید ایده تولید محتوای ویژه در این زمینه باشد. .

با تاکید بر اینکه وضعیت اسفبار والدینی که باید فرزندان خود را به جبهه بفرستند باید ثبت شود، خاطرنشان کرد: اکنون 33 سال از جنگ می گذرد و نسل درگیر جنگ بیش از 60 سال سن دارد و من به تازگی بیش از 80 درصد را کشف کرده ام. پدر و مادر شهید فوت می کنند که اهمیت توجه به این امر را دو چندان می کند.

اسماعیلی با اشاره به لزوم تخصیص 2 درصد بودجه برای امور فرهنگی خاطرنشان کرد: در بودجه امسال مدیران و دولت ها مجاز هستند 2 درصد از بودجه خود را صرف فرهنگ، سینما و ناشران کنند. بنابراین از این نظر می توان ترجمه هایی را برنامه ریزی کرد، مثلاً 200 اثر شاخص دفاع مقدس.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه در زمینه افزایش کار دفاع ملی باید سخت، مطمئن و با کیفیت کار کنیم، تاکید کرد: هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و وزارت فرهنگ و اسلام در صورت توانایی ناشر 100 برابر است، ظرفیت در این سرویس نیز 100 برابر خواهد شد، اما ناشر باید برای 3 تا 4 سال برنامه ریزی دقیق ارائه دهد.

وی گفت: بودجه و امکانات کم است اما فضا و تقاضا زیاد است اما با برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح باید این طرح ها اجرایی شود. پیوست های رسانه ای قدرتمند نیز باید گنجانده شود. انقلاب اسلامی با پیامی جهانی و انسان دوستانه در دنیا در غربت است و دشمن هر طور که می خواهد ایران هراسی و اسلام هراسی را ترویج می کند، پس هر چقدر هم قوی باشند باید عاقلانه عمل کنیم و خرج کنیم.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه مجمع ناشران دفاع مقدس را خانواده خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می دانیم، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به حمایت از ناشران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا