علمی و پزشکی

۲۱ میلیون دُز واکسن کرونا در انبارهای وزارت بهداشت/ ورود ۱۸میلیون دُز دیگر تا یکشنبه

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن در انبار داریم ، گفت: فردا 8 میلیون دوز و روز یکشنبه و تا پایان ماه جاری 10 میلیون دوز وارد می شود. 40 میلیون دوز و شاید ما تا 50 میلیون دوز داریم و از آن راضی هستیم.

به گزارش سلام آنلاین ، دکتر بهرام عین اللهی در جلسه بررسی اجرای مرحله پنجم “طرح ژنرال حاج قاسم سلیمانی” که با حضور سپهبد سلامی فرمانده سپاه انجام شد ، صحبت کرد. “این بی سابقه است در تاریخ کشور و این بحران ناشی از بیماری عروق کرونا قلب است که متأسفانه روزانه بیش از 600 نفر در کشور جان خود را از دست می دهند. ” در واقع این افراد دارای خانواده های عزادار و صحنه های غیرقابل تحمل برای کارکنان بهداشتی وزارت بهداشت و کل جمعیت هستند.

وی افزود: “ما برخی از گرانقدرترین شهدای این صنعت را تقدیم کرده ایم و در هر صورت تلاش کارکنان خدمات بهداشتی ستودنی است.” در کشور ما پس از انقلاب ، ما در زمینه بهداشت و پزشکی به موفقیت های زیادی دست یافته ایم و در منطقه خود و در خاورمیانه حرف های زیادی برای گفتن داریم و در بسیاری از نقاط نقش اصلی را ایفا می کنیم. امروزه ما 20000 استاد در دانشگاه های کشور داریم که دانشمندان بزرگی هستند و در همه علوم پزشکی افراد برجسته ای با رتبه علمی بالا داریم که به مردم خدمت می کنند و زحمت می کشند.

عین اللهی گفت: “دانشمندان در تلاش برای کنترل بیماری هستند ، با توجه به اینکه کرونا در سراسر جهان در حال توسعه است و باعث مرگ و مجروحان زیادی شده است.” لازم به ذکر است که به گفته همه دانشمندان جهان ، مهمترین چیزی که می تواند این بیماری را کنترل کند ، واکسیناسیون است. البته رهایی از بیماری با واکسیناسیون امکان پذیر نیست ، اما از شدت بیماری می کاهیم و در واقع میزان مرگ و میر را تا حد زیادی کاهش می دهد. ما نمونه های آن را در کشور داریم. سال گذشته ، کارکنان بهداشتی ما واکسینه نشدند که باعث مرگ و میر زیادی شد ، اما امسال تقریباً 95 درصد از کارکنان بهداشتی ما واکسینه شده اند. این نشان می دهد که واکسن ها یک راه موثر و مفید برای کنترل بیماری هستند.

وی گفت: بنابراین در ابتدای کار دولت با نظر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور تلاش زیادی صورت گرفته است تا بتوانیم با تلاش جمعی و جمعی روی این موضوع کار کنیم. دارد تیک می زند ما شاهد ورود تعداد زیادی واکسن از کشورهای مختلف در مدت زمان کوتاهی هستیم. ما در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن در انبار داریم. فردا 8 میلیون دوز و 10 میلیون دوز در روز یکشنبه وجود خواهد داشت و تا پایان ماه جاری 40 میلیون دوز واکسن و شاید تا 50 میلیون دوز دریافت خواهیم کرد و از آن راضی هستیم. از سوی دیگر ، مراکز تولید واکسن ما مانند باراک ، سینسیناتی ، فاشیا و راسی نیز تأیید شده است.

عین اللهی گفت: “ما اکنون پنج مرکز تولید واکسن داریم که هر کدام روش پیشرفته متفاوتی دارند.” مراکز زیادی در این محدوده وجود دارد ، مانند واکسن نورا ، که از فناوری خوبی استفاده می کند و امیدواریم ماه آینده بتوانیم به آنجا برسیم. بنابراین ما ضمانت قلبی خوبی برای آینده واکسیناسیون داریم.

وی گفت: “خدا را شکر مرحله اول ، ورود واکسن را مشاهده کرده ایم و اطمینان داریم که ادامه خواهد یافت.” مرحله دوم که ما برنامه ریزی می کنیم مرحله واکسیناسیون و واکسیناسیون است که در این مرحله باید در اسرع وقت این واکسن را دریافت کرده و در اسرع وقت واکسینه شویم. در اینجا ، کارکنان محترم و محترم وزارت بهداشت که واقعاً زحمت کشیده بودند سر کار آمدند.

عین اللهی گفت: “هر حرکت پوپولیستی از ابتدای انقلاب موفق بوده است.” مانند جنبش بازی ، که در دفاع محض صحنه ای را ایجاد کرد که در جهان بی نظیر است. در زمینه پزشکی ، ما همچنین یک جامعه پزشکی موفق در همه زمینه ها گرد هم آورده ایم. بنابراین برای واکسیناسیون م effectivelyثر ، ما نیاز به حرکت و کمک مردم داریم و انتظار داریم همه بتوانند به ما کمک کنند ، مانند ایجاد مکانی برای واکسیناسیون یا نیرویی برای ورود جوانان مذهبی و حزب الله. آره. در واقع ، ما در این مدت صحنه های خوبی را دیدیم. به عنوان مثال ، در سفر من به آواس ، حسین یای مشهوری را نشان دادند که 24 ساعته با خود حسین یایا واکسینه شده بود و این واقعاً خوب بود.

وزیر بهداشت نیز با تشکر از رسانه ها گفت: از رسانه ها می خواهم جنبش مردمی را نشان دهند. در حسینیه ما فقط یک رابطه بهداشتی داریم و آنها همه کارها را انجام می دهند یا یک ورزشگاه بزرگ در تبریز ارائه می دهند و دانشجویان پزشکی در همه زمینه ها واکسینه می شوند و اصلا صف وجود ندارد. بسیج نیز نقش مهمی داشت و همه جا دوست ما بود. ما نباید فراموش کنیم که چند سال نیروهای باسک توانستند در این بحران زمانی که ما سیل گرفتیم کمک کنند. آنها در صحنه های مختلف از جمله زلزله کمک کردند. و غیره. و امروز بحران کرونا است. انشاءالله نیروهای بازی با همکاری وزارت بهداشت این واکسن را با کمک فرماندهان حاضر در هر صحنه امروز کمک می کنند ، ما در این زمینه احساس نیاز می کنیم و امیدواریم این کار را در مدت کوتاهی با شما انجام دهیم کمک.

عین اللهی تاکید کرد که زمان مهم است. ما حتی سعی می کنیم در برخی نقاط واکسینه کنیم تا واکسن روز قبل از آن برسد. اکنون یک دقیقه برای ما ارزش دارد. زیرا اکنون ما موج پنجم را به پایان می رسانیم. قربانیان بینا پایان موج پنجم را نشان می دهند و انشاءالله در دو یا دو هفته دیگر فروکش می کند. ما این فرصت را داریم که خود را برای موج ششم آماده کنیم. این فرصت طلایی که حدود شش تا هفت هفته به طول می انجامد ، هر روز برای ما ارزشمند است. من از همه می خواهم که حتی یک دقیقه را از دست ندهند و در صورت آمدن واکسن بلافاصله تزریق کنند. یک روز ارزش وقت گذاشتن ما را دارد. خدا را شکر دیگر شاهد این میزان مرگ نخواهیم بود و واکسیناسیون به سرعت انجام می شود.

او گفت: “بنابراین.” ما نیاز به مبارزه با واکسن داشتیم و نام آن را واکسن مجاهدین گذاشتیم.به در واقع نوعی جهاد است. امروز ما در روز ماه محرم هستیم و امروز با آبه فاصله کوتاهی داریم ، وقتی همه قلبها به اباعبدالله ختم می شود ، انشاءالله در روز محرم ، وقتی همه به دنبال صدقه و اعمال هستند. خوب ، امروز مهمترین کار و جهاد در راه خدا در این حماسه ملی واکسیناسیون شرکت می کند. ما انتظار داریم همه به ما و با کارکنان کمک کنند. صریف با وزارت بهداشت در حال تزریق واکسنی است که وارد کشور شده و به سرعت در حال تولید است.

عین اللهی گفت: “من از همه روسای دانشگاه ها می خواهم که بیش از یک مرکز واکسیناسیون داشته باشند و ساعت واکسیناسیون نباید به یک شیفت محدود شود.” مردم ما باید به آنها احترام بگذارند. مردم نباید در صف باشند. امروز دوباره در صدا و سیما دیدم که مردم در یک مرکز تهران صف کشیده اند ، که واقعاً ما را شرمنده کرد. من بارها از رئیس دانشگاه پرسیده ام. ما انتظار داریم که مردم در صف قرار نگیرند. قدرت نیروی انسانی و مددکاران بیشتر است. بنابراین ، آنها باید تا آنجا که ممکن است با مرکز واکسیناسیون همکاری کنند. ما هیچ محدودیتی نداریم ، یک مدرسه ، یک قلعه ، یک مرکز قرمز ، یک ماه سرخ و غیره می تواند مراکز واکسیناسیون باشد و هر مرکزی می تواند یک مرکز واکسیناسیون داشته باشد. واکسیناسیون کار پیچیده و دشواری نیست. پذیرش نیاز به اطلاعات و دانش واکسیناسیون های احتمالی با آموزش کوتاه مدت دارد.

او گفت: اگرچه می توانید ظرف 24 ساعت واکسینه شوید. نحوه ارائه خدمات 24 ساعته در بیمارستان. کارکنان 24 ساعت شبانه روز کار می کنند. کار در بیمارستان یا ICU سخت تر از واکسیناسیون است ، اما کارمندان یک ثانیه نمی خوابند و سخت کار می کنند. انتظار داریم رئیس دانشگاه به این امر توجه کند. این برای ما یک شاخص است و ما ارزیابی هایی را که آنها به عنوان حفاظت محض و در زمان جنگ انجام می دهند ، می دانیم. چگونه مواد مخدر در حفاظت مقدس شناسایی و تحویل داده می شوند ، ما باید این کنفرانس ملی را در حال حاضر داشته باشیم. ما از رسانه ها می خواهیم تا افراد را برای واکسیناسیون کمک کرده و آنها را تشویق کنند و از مسئولان نیز می خواهیم کمک کنند. اگر من وزیر بودم ، اگر شما رئیس دانشگاه بودید ، ما نباید شب را بخوابیم. حالا ما این مرگ را داریم و نباید بخوابیم. ما باید محافظت کنیم. پیشگیری نیز مثر است. ما انتظار داریم هر واکسنی که به استان ها و دانشگاه ها ارسال کنیم ، آنها بلافاصله واکسینه شوند و ما این زمان طلایی را از دست ندهیم. ما از همه ابزارها استفاده کرده ایم و امیدواریم بازی و آی. آر. کود. شی ، که همیشه یاور همه است ، کمک خواهد کرد.

عین اللهی گفت: گام بعدی پس از واکسیناسیون ، استفاده عاقلانه از جداسازی است. ما می خواهیم افراد در تجارت خود محدودیتی نداشته باشند و همه محدودیت ها ، از جمله محدودیت های شبانه ، محدودیت های ترافیکی و … برداشته شود. پس از اتمام واکسیناسیون ، می توانیم به راحتی به زیارت برویم و کارهای دیگری انجام دهیم. در این انزوا ، کسانی که واکسینه شده اند و کارت واکسیناسیون دارند می توانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

وی گفت: از فرمانده سپاه و همه حاضران تشکر می کنم. امیدوارم اگر این جلسه را یک ماه دیگر به تعویق بیندازیم ، با آمار خوبی روبرو شویم. تا به امروز ، ما 30 میلیون دوز واکسن داده ایم. اگر در ماه جولای 5 میلیون بود ، اما ما از ماه جولای تا به امروز 25 میلیون دوز تزریق کرده ایم. ما انتظار داریم از امروز ، 8 سپتامبر تا یک ماه دیگر حداقل 50 میلیون دوز و بیشتر تزریق کنیم تا از حوادث آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا