اجتماعی

وزیر بهداشت: اگر موفقیتی در حوزه واکسن کرونا بدست آمده، مدیون وزارت امور خارجه‌ایم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش های وزارت کشور برای تهیه واکسن کرونا تشکر کرد.

به گزارش سلام آنلاین، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین روز از “دیدار روسای هیات های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه” در جمع سفیر ایران و نمایندگان تعدادی از کشورهای همسایه حضور یافت. 15 و ستوده شد. وی از تلاش های وزارت خارجه برای تهیه واکسن تشکر کرد.

عین اللهی در این نشست گفت: از دکتر امیر عبداللهیان تشکر می کنم. اگر در زمینه واکسن موفق بودیم مدیون وزارت امور خارجه هستیم. اگر امروز مردم ما به راحتی نفس می کشند باید از سفرای خود در خارج از کشور که شبانه روز کار می کنند تشکر کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در مدت کوتاهی با کمک وزارت امور خارجه 150 میلیون دوز واکسن را امروز وارد کردیم که ضریب واکسیناسیون به 87 درصد رسیده و 74 درصد مردم دریافت کرده اند. واکسن از واکسن ها

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به توانمندی ایران در حوزه تجهیزات و دارو اشاره کرد و از آمادگی ایران برای صادرات به کشورهای دیگر گفت.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت گردشگری، سلامت، ظرفیت داخلی حوزه پزشکی را برای بیماران سایر کشورها به ویژه منطقه قابل دسترسی دانست و از سفارت ایران خواست این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

در ادامه رئیس هیئت به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود روابط وزارت بهداشت و هیئت جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا