فرهنگ و هنر

گذرنامه سفر تغییر می‌کند؟ – سلام آنلاین

راه اندازی برنامه واکسن کرونا در برخی کشورها و باز شدن مرزهای بیشتر به گمانه زنی ها درباره تغییر “گذرنامه سفر” دامن زده است. سوال این است که آیا گذرنامه کوید یا گذرنامه واکسن پیش شرط سفرهای بین المللی است؟

به گزارش سلام آنلاین ، داستان نیاز به درخواست گذرنامه مصونیت کویت برای سفرهای بین المللی در استرالیا آغاز شده است. همزمان با اعلام برنامه واکسیناسیون Covid-19 در کشور. مدیر عامل شرکت هواپیمایی استرالیا واکسیناسیون مسافران بین المللی را به عنوان یکی از شرط های واکسیناسیون مطرح کرده است. با این حال ، این شرکت هنوز تمایلی به تعیین این شرط برای سفرهای داخلی ندارد.

کانتاس اولین هواپیمایی بود که اعلام کرد مسافران باید در سفرهای بین المللی علیه ویروس کرونا واکسینه شوند و گفت که اطلاعات مربوط به مسافران واکسینه شده در گذرنامه دیجیتال آن پیش بینی شده است. آنها.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی گفت: “من با دیگر شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان صحبت کرده ام و فکر می کنم واکسیناسیون علیه Quid-19 شرط خطوط هوایی در کشورهای دیگر باشد.”

در ایالات متحده ، قبل از اینکه واکسن Covid-19 به طور رسمی تصویب شود ، بسیاری از شرکت های هواپیمایی و زنجیره ای مواد غذایی کار بر روی تئوری گذرنامه Covid را آغاز کردند. گذرنامه های کوید اسنادی هستند که ثابت می کنند مسافران در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند که به آنها اجازه می دهد با محدودیت های کمتری سفر کنند.

کووید ، نظریه پرداز گذرنامه معتقد است که این امکان نه تنها برای مسافرت ، بلکه برای کنسرت ، رویدادهای ورزشی و اجتماعات بزرگ نیز قابل استفاده است. این طرح پیش آزمایش در JetBlue ، United Airlines و Virgin Atlantic و همچنین برخی از شرکت های هواپیمایی اروپایی است. با این حال ، این شرکت ها تخمین می زنند که به دلیل حجم واکسن های تولید شده ، این طرح نتواند به زودی گسترش یابد و جهانی شود.

سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است که 172 کشور با مرکز واکسن Covid-19 همکاری می کنند که هدف آن تهیه واکسن عادلانه به همه کشورها است. نگرانی هایی در مورد توزیع ناعادلانه واکسن در کشورهای کم درآمد و فقیر ایجاد شده است. در نتیجه ، نگرانی هایی در مورد محدودیت دسترسی عمومی به گذرنامه های Covid ایجاد شده است. برخی از محققان و پزشکان می گویند که به دلیل تفاوت در سیستم های مراقبت های بهداشتی در برخی کشورها ، برخی از افراد ممکن است نتوانند واکسن Covid را دریافت کنند.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این قابلیت اطمینان گذرنامه های کوید را زیر سوال برده است. علاوه بر این نگرانی های اخلاقی ، مقامات پزشکی هنوز نمی دانند مصونیت برای واکسن چه مدت طول می کشد.

با این حال ، انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA) ، نماینده 290 شرکت هواپیمایی در سراسر جهان ، در 23 نوامبر (3 دسامبر) اعلام کرد که در آخرین مراحل آماده سازی نامه است. واکسن های دیجیتال مرزی برای مسافران. یک سند دیجیتال سلامت به نام ITR Travel راهی برای تجسم وضعیت ایمن سازی و نتایج قلبی عروقی است که با خطوط هوایی و خطوط هوایی مرزی به اشتراک گذاشته می شود.

به نظر می رسد این ایرلاین در زمره نظریه پردازان گذرنامه کوید قرار دارد. آخرین برآورد خسارت وارد شده توسط ویروس کرونا به صنعت هواپیمایی جهان 314 میلیارد دلار است. این ویروس حدود 80 درصد از کل پروازها را تشکیل می دهد و طی یک دهه صنعت هواپیمایی را احیا کرده است.

اما پیش از آنکه تلاش برخی کشورها برای دریافت واکسن Covid-19 و تکمیل طرح گذرنامه Covid موفقیت آمیز باشد ، نیویورک تایمز گزارش داد که شرط دیگر سفرهای بین المللی اکنون توسط ایرلاین ها در حال انجام است. . “Passport Travel Safely” یا همان تست تشخیصی Quit-19 است. این شرکت هواپیمایی فکر می کند داشتن گواهی بهداشت روشی ایمن برای سفر در سطح بین المللی است زیرا واکسن کرونا هنوز گسترده نیست.

متخصصان پزشکی پس از تبدیل شدن چین به اولین نقطه داغ Covid-19 ، مسافران را مسئول این ویروس می دانند. در نتیجه ، بیشتر گذرگاه های مرزی بسته شد و پروازهای بین المللی به چین متوقف شد.

اکنون ، یک سال پس از تشخیص ویروس ، این امیدواری روز افزون وجود دارد که واکسن Covid شروع به رفع محدودیت های زندگی و احیای گردشگری بین المللی کند. آنها مخصوص مسافران هستند. حدود 70 درصد از کشورهایی که پس از شیوع ویروس مرزهای خود را به روی مسافران بستند ، برنامه های خود را در راستای آزمایش های تشخیص ویروس از سر گرفتند.

تحقیقات جدید سازمان جهانی جهانگردی نشان می دهد تاکنون 152 کشور مرزهای خود را به روی مسافران بین المللی باز کرده اند. با این حال ، برخی از کشورها هنوز تمایلی به پذیرش همه خارجی ها ندارند و ترجیح می دهند با کشورهایی که در خلاص شدن از ویروس موفق بوده اند تعامل داشته باشند.

در حال حاضر ، الزام سفر به بیشتر این کشورها از جمله ایران داشتن گواهی سلامت کرونا (تست PCR) یا در اصلاحیه “گذرنامه سفر ایمن” است. اکنون شرکت های هواپیمایی از مسافران می خواهند قبل از سوار شدن ، تست منفی برای کرونا انجام دهند.

کشورها هنوز به دلیل سطح تولید واکسن Covid-19 ، که با الزامات جهانی ناسازگار است ، اظهارات روشنی در مورد سیاست های احتمالی برای سفرهای بین المللی در آینده انجام نداده اند.

آخرین گزارش از سازمان جهانی جهانگردی نشان می دهد صنعت گردشگری و جهانگردی در پنج ماه نخست سال 2020 320 میلیارد دلار ضرر کرده است و در هشت ماه نخست سال جاری 70٪ بحران اقتصادی را تجربه کرده و 120 میلیون شغل نابود شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا