اقتصادی

پایان اعزام حجاج ایرانی – سلام آنلاین

مدیر عامل حج فرودگاه و شرکت هواپیمایی ایران اعلام کرد: از شب گذشته حدود 27 هزار زائر ایرانی به خانه خدا اعزام شدند و میانگین تاخیر پروازها به 61 دقیقه کاهش یافت.

غلامرضا رستمیان در گفت وگو با سلام آنلاین، اظهار کرد: 21 روز از آغاز عملیات پروازی حج تا ساعت پایانی شب گذشته (شنبه 20 تیرماه) می گذرد که 111 پرواز از اردبیل اصفهان انجام شد. فرودگاه های ارومیه، اهواز، بندرعباس، بوشهر و بیرجند. ، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، یزد، زاهدان، زنجان و همدان. با این تعداد پرواز 27 هزار و 349 مسافر با 495 هزار و 142 کیلوگرم بار تحویل خانه خدا شدند.

وی با بیان اینکه این رقم شامل تعداد پروازهای حج از فرودگاه امام خمینی (ره) نمی شود، گفت: پروازهای حج در فرودگاه های زاهدان و امام خمینی(ره) هنوز تکمیل نشده است و صبح امروز با سه پرواز از فرودگاه زاهدان و امام خمینی(ره) به پایان می رسد.

781 زائر زاهدان و زاهدان امروز با بیان اینکه 29 درصد پروازهای حج از فرودگاه امام خمینی و 71 درصد از 17 فرودگاه دیگر انجام شده است، گفت: 780 نفر از فرودگاه امام خمینی (ره) در قالب 6 پرواز به عربستان سعودی منتقل می شوند. و با این حساب 40 هزار زائر ایرانی در حج امسال راهی خانه خدا می شوند. 2 تیرماه پرواز بازگشت حج امسال به کشور نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه تمامی پروازهای حج امسال با مسئولیت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد و عربستان سعودی با میانگین حدود 61 دقیقه تاخیر در این زمینه پروازی انجام نداده است، گفت: این تاخیرها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. به طور قابل توجهی و در مقایسه با پروازهای روز و هفته گذشته روند نزولی نشان می دهد. البته ایده آل این است که پروازهای حج با حداقل تاخیر انجام شود.

وی با بیان اینکه «تا شب گذشته هیچ شکایتی از زائران ایرانی دریافت نکرده ایم» یا گزارش هایی مبنی بر نارضایتی از زائران و این روزها به استثنای پروازهای اولیه اعزام زائران به اصفهان و پروازهای مشهد در این پروازها تاخیر زیادی نداشتیم و زائران ایرانی راضی هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا