تازه های کسب و کارعمومی

ماساژ بعد از لیپوساکشن غبغب

یکی از مهم‌ترین گزینه‌های که در زیبایی صورت تاثیر بسیاری دارد، وجود غبغب است. در واقع با کمک عمل ساکشن می‌توان غبغب را از بین برد و زیبایی ظاهری صورت را چند برابر کرد. پش از این عمل باید برخی مراقبت‌های لازم از جمله ماساژ این ناحیه را به درستی انجام دهید. ماساژ دستی، ماساژ با دستگاه و… از جمله انواع ماساژ بعد از عمل ساکشن غبغب هستند. برای گرفتن بهترین نتیجه از این عمل باید نکات مهم و مراقبت‌های لازم بعد از عمل را انجام دهید.

انواع ماساژ بعد از عمل ساکشن غبغب

بعد از پایان فرآیند عمل ساکشن بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر از انواع ماساژها برای غبغب استفاده کنید. ماساژ دستی، ماساژ دستگاهی و ماساژ لنفاوی از جمله انواع ماساژها بعد از هستند. برای انجام این ماساژها می‌توانید به ماساژورهای حرفه‌ای هم مراجعه کنید. البته این کار در منزل هم امکان پذیر است. توصیه ما این است که پیش از شروع ماساژ از مهارت لازم فردی ماساژور اطمینان حاصل کنید. اگر فرد به اندازه کافی مهارت نداشته باشد، ممکن است به زخم‌های شما آسیب برسد.

ماساژ دستی

یکی از ساده‌ترین انواع ماساژها پس از انجام عمل ساکشن ، ماساژ دستی است. در این گزینه بدون کمک گرفتن از هر نوع ابزار و دستگاهی به راحتی ماساژ را انجام خواهید داد. ماساژ دستی برای عمل‌هایی مانند ساکشن ران، بازو و شکم هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماساژ دستی باید سطحی صورت بگیرد. یعنی در زمان انجام ماساژ دستی نباید فشار زیادی به بافت‌های پوست وارد شود. در این نوع ماساژ هر چقدر کار آرام‌تر باشد، نتیجه بهتری هم در آخر کسب می‌شود. در ماساژ دستی از حرکت‌های تند و دورانی باید پیشگیری کرد.

ماساژ دستگاه

بعد از عمل ساکشن می‌توانید با کمک دستگاه‌های مختلف ماساژور، غبغب خود را ماساژ دهید. این دستگاه‌های ماساژور در انواع مختلف در بازار موجود هستند. برای ماساژ غبغب با دستگاه باید دستگاهی را انتخاب کنید بتوان در آن لرزش را کنترل کرد. در برخی انواع دستگاه‌های ماساژور گزینه ویبره بالا بوده که همین موضوع باعث آسیب‌های شدید در ناحیه مورد ماساژ خواهد شد. برای ماساژ دستگاهی غبغب باید دستگاه را روی کم‌ترین میزان لرزش تنظیم کنید. مهم‌ترین ویژگی این نوع از ماساژ، عدم نیاز به همراهی و کمک فرد دیگری است. شما به تنهایی با این دستگاه قادر به انجام این کار خواهید بود. باید دستگاه را به صورت حرکت دورانی آرام برروی سطح غبغب چرخانده و فشاری روی این قسمت وارد نکنید.

ماساژ لنفاوی

بهترین نوع ماساژ بعد از عمل ساکشن غبغب، ماساژ لنفاوی است. این ماساژ بر روی غدد لنفاوی انجام خواهد شد. هنگامی که ماساژ بر روی غدد لنفاوی انجام می‌شود، تورم ناشی از عمل سریع کم خواهد شد. با این ماساژ همه خونابه‌ها و ترشحات بعد از عمل در قسمت‌های لنفاوی تخلیه خواهند شد. پس از انجام ماساژ لنفاوی تمامی مواد سمی از بدن بیرون رفته و با بالا رفتن جریان خون، زخم‌ها در مدت زمان کمتری ترمیم شده و محل زخم ناشی از عمل غبغب کاملاً محو خواهد شد.

ماساژ لنفاوی چیست و چندوقت یک بار باید انجام شود؟

اگرچه دوره نقاهت در هر بیمار با توجه به شرایط بدنی او متفاوت است اما به طور کلی پزشک بعد از پایان جراحی به بیمار توصیه می‌کند که ماساژ درمانی لنفاوی را چند روز بعد از جراحی آغاز نماید تا در کم‌ترین زمان به نتیجه دلخواه برسد. بیمار در ماه ابتدایی پس از عمل، باید یک تا دو جلسه یک ساعته در هفته ماساژ لنفاوی را انجام دهد. سپس در ماه‌های بعدی این ماساژ به 30 دقیقه در هفته کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است به یاد داشته باشید ماساژ لنفاوی با تخلیه آن فرق می‌کند.

در ماساژ لنفاوی پس از انجام عمل ساکشن هیچ گونه مایعی تخلیه نخواهد شد و محل زخم لمس نمی‌شود. در این نوع ماساژ تنها مایع اضافه به سوی غدد لنفاوی ماساژ داده می‌شوند. در نتیجه حین انجام این ماساژ، مایع در سیستم لنفاوی راحت‌تر جابه‌جا شده و تورم ناشی از عمل کمتر خواهد شد.

چرا ماساژ بعد از عمل ساکشن اهمیت دارد؟

بعد از پایان عمل جراحی ساکشن، بیمار با ورم و زخم مواجه خواهد شد. این موضوع به علت بوجود آمدن اختلال در سیستم لنفاوی است. وقتی مسیر غدد لنفاوی در بدن دچار اختلال شود، مایع موجود در آن جمع شده و باعث ورم در بدن می‌شود. وقتی پزشک برای بیرون کشیدن چربی‌ها ابزاری را به زیر پوست می‌برد، توده‌های مختلفی در بدن شکل می‌گیرند که بعد از پایان عمل زخم شده و ورم خواهند کرد. اگر بیمار بعد از پایان جراحی عمل ساکشن، ماساژی دریافت نکند مایعات زیر پوستی به مرور زمان سفت خواهند شد.

یکی از مهم‌ترین خطرات توجه نکردن به ورم‌های پس از عمل، این است که بیمار در گذر زمان دچار فیبروز می‌شود. فیبروز باعث سفت شدن مایعات زیر پوست خواهد شد. این مشکل برای همیشه با بیمار همراه است.

آیا ماساژ بعد از عمل ساکشن دردناک است؟

ماساژهای بعد از عمل ساکشن معمولاً به صورت جلسات یک ساعته انجام می‌شوند. همچنین با توجه به تجربیات بیمارن این ماساژها ملایم و آرام هستند و دردی حس نمی‌شود. اگر شما هنوز هم نگران درد این ماساژها هستید، توصیه ما به شما این است که 30 دقیقه پیش از ماساژ، حرکات کششی را انجام داده و کمی پیاده‌روی کنید. این کارها اسپاسم عضلانی را کاهش می‌دهند و درد شما را در زمان ماساژ کم می‌کنند. علاوه‌بر این‌ها شما می‌توانید 20 دقیقه پیش از شروع ماساژ مسکن استفاده کنید.

تعداد جلسات ماساژ بعد از عمل ساکشن

اگر شما ماساژ لنفاوی را برای غبغب خود انتخاب کرده‌اید، باید این نوع ماساژ را دو هفته بعد از عمل ساکشن شروع کنید. در هفته دوم کبودی‌های ناحیه جراحی شده از بین رفته‌ و همچنین بیمار در زمان انجام ماساژ درد کمتری را تجربه می‌کند. تعداد جلسات ماساژ هم طبق وضعیت بیمار تعیین خواهد شد. البته به صورت کلی بین 3 الی 5 جلسه باید محل جراحی ماساژ داده شود.

سخن پایانی

عمل ساکشن غبغب برای از بین بردن چربی‌های اضافی در قسمت زیر چانه یا غبغب انجام می‌شود. بعد از انجام این جراحی بیمار باید بین 3 تا 5 جلسه یکی از انواع ماساژهای دستی، دستگاهی و یا لنفاوی را جهت بهبودی زودتر ورم‌ها انجام دهد. البته در این بین ماساژ لنفاوی به نسبت دو گزینه دیگر بهتر است. این ماساژ باعث می‌شود مایع غدد لنفاوی راحت‌تر حرکت کرده و مایع زیر پوست تجمع نشود.

انجام ماساژ بعد از عمل ساکشن دردناک نیست؛ اما اگر آستانه تحمل درد کمی دارید، پیش از شروع فرآیند ماساژ کمی راه بروید، حرکات کششی انجام دهید یا 20 دقیقه قبل از این کار قرص مسکن مصرف کنید. نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب یکی از موثرترین تکنیک ها برای بهبود این روش است. معمولا پس از انجام بسیاری از عمل های زیبایی مانند جراحی ، قسمت های آسیب دیده بدن متورم می شوند. حالت ناراحتی و تورم در فردی که عمل لیپوماتیک انجام داده است به دلیل جمع آوری مایعات لنفاوی است.

به همین دلیل، نحوه ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک غبغب یک تکنیک ماساژ درمانی تخصصی است که توسط برای بهبود و تسریع درمان بهبودی توصیه می شود. سیستم لنفاوی کلید درمان، دفع سموم از بدن و بازسازی بافت ها است. هنگامی که بدن تحت استرس پس از بهبودی از عفونت، مبارزه با بیماری و غیره است، سیستم ایمنی لنفاوی کند می شود.

سبک ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک غبغب

نحوه ماساژ بعد از عمل لیپوساکشن غبغب به سیستم لنفاوی کمک می کند تا روند بهبودی را تسریع کند. ماساژورها با آگاهی از آناتومی بدن و نحوه عملکرد سیستم لنفاوی به درمان بافت اضافی و ضعیف و کاهش تورم کمک می کنند.

غدد لنفاوی در سرتاسر بدن و نزدیک به 70 درصد از آنها در زیر پوست یافت می شوند. روش ماساژ غدد لنفاوی، معمولاً با فشار کم و حالت ریتمیک دایره ای، سیستم لنفاوی را تحریک می کند. با تحریک این سیستم، آن را وادار به دفع و تخلیه مواد زائد از بدن می کند. با انجام ماساژ، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های احتمالی قلبی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، با بازکردن رگ های خونی به کمک ماساژ، سیستم لنفاوی بهتر عمل می کند که منجر به سلامت طولانی مدت بدن می شود. برای متخصص ماساژ درمانی سیستم لنفاوی مهم است که بتواند ریتم خاصی از سیستم لنفاوی را شناسایی کند و از آن مسیر برای تخلیه مواد زائد استفاده کند.

اثرات ماساژ بعد از جراحی غبغب

یکی از دلایل مهم ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک غبغب، حذف مواد زائد است که ممکن است بعد از عمل ایجاد شود. ماساژ معمولاً یک روز پس از جراحی شروع می شود که می تواند با دست یا با دستگاه ماساژ انجام شود.

ماساژ دستی می تواند توسط مهماندار بیمار و یا توسط خود بیمار انجام شود. همچنین ماساژ نیازی به درمانگر آموزش دیده یا پرسنل پزشکی ندارد. پس از جراحی لیپوماتیک، ماساژ نباید خیلی عمیق باشد و فشار شدیدی به بیمار وارد کند. هر چه ماساژ ملایم تر و ملایم تر باشد، تاثیر بهتری خواهد داشت.

در این مقاله و همچنین سایر مقالات این سایت، مطالبی را بر اساس نیاز و جستجوی کاربران عزیز آماده کرده ایم. پیشنهاد می شود مقاله را قبل از انتخاب دکتر مطالعه نمایید.

در زیر لیستی از فواید ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک غبغب آورده شده است:

فواید ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک غبغب

یکی از انواع ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک، ماساژ غدد لنفاوی است. این ماساژ به طور خاص بر روی غدد لنفاوی انجام می شود. فواید این ماساژ عبارتند از:

  • تورم بعد از جراحی لیپوماتیک را کاهش می دهد و از جمع شدن مایعات در قسمت های لنفاوی جلوگیری می کند.
  • سموم را از بدن دفع می کند.
  • از ایجاد اسکار و زخم بر روی سطح پوست جلوگیری می کند.
  • باعث افزایش جریان لنف و خون در این گره و اطراف آن می شود.
  • با جریان خون بیشتر، اسکارها سریعتر بهبود می یابند.
  • اعصاب با کاهش حساسیت، درد ناشی از جراحی را نیز کاهش می دهند.

جراحی لیپوماتیک به دلیل برداشتن چربی اضافی است. بدن با تولید مایع لنفاوی اضافی برای جبران چربی حذف شده بهبود می یابد. این عمل می تواند باعث تجمع آب و مایع لنفاوی در زیر پوست شود. ماساژ بعد از جراحی می تواند از تجمع آب و لنف در زیر پوست جلوگیری کرده و بهبود را تسریع کند.

کلینیک ما یکی از مراکز معتبر و متخصص در حوزه جراحی های زیبایی است که از بهترین متریال و پیشرفته ترین تجهیزات جهت تزریق ژل لب روسی استفاده می کند. پزشکان حاضر در کلینیک، مشاوره های لازم را برای تزریق ژل لب روسی به علاقمندان ارائه می دهند و آن ها را در این مورد کاملاً راهنمایی می کنند. بنابراین افراد می توانند با خیالی آسوده خدمات این مجموعه را دریافت کرده و از نتایج به دست آمده نهایت رضایت را داشته باشند.

روش کاهش درد هنگام ماساژ

ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک به دلیل اینکه برای تسکین درد انجام می شود باید به آرامی و به آرامی انجام شود تا باعث تشدید درد بیمار نشود. اما اگر بیمار در حین ماساژ احساس درد کرد می تواند از مسکن نیز استفاده کند.

توصیه می کنیم ادامه مقاله نحوه ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک را مطالعه کنید.

سخن پایانی

ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک غبغب اگرچه ضروری نیست، درد را کاهش می دهد و بیمار را آرام می کند. همچنین کمک می کند تا دوره نقاهت پس از جراحی لذت بخش شود. میزان ماساژهایی که باید بعد از جراحی انجام شود بسته به شرایط بیمار متفاوت است. معمولاً 3-5 بار برای اکثر بیماران کافی است، اگرچه برخی از بیماران با جلسه دوم ماساژ نتایج مطلوبی داشته اند.

 

دکمه بازگشت به بالا