تازه های کسب و کارعمومی

آیا دیزل ژنراتور انرژی شیمیایی دارد

آیا می دانستید که دیزل ژنراتورها گروهی از ماشین ها هستند که انرژی شیمیایی موجود در گازوئیل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند؟ این روش به طور مداوم با استفاده از موتور دیزل و دینام AC انجام می شود. آنها معمولا یک مخزن سوخت، یک صفحه کنترل و یک رادیاتور دارند. لطفاً قطعات اصلی دیزل ژنراتور را دوباره بررسی کنید.

در مورد موتورهای دیزلی چه می دانید؟

در مورد دیزل ژنراتور چه می دانید؟

آیا می دانستید دیزل ژنراتور مجموعه ای از ماشین هاست که انرژی شیمیایی سوخت دیزل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند؟ این مکانیسم به طور مداوم توسط یک موتور دیزل و یک دینام جریان متناوب به حرکت در می آید. آنها همچنین معمولا دارای مخزن سوخت، پنل کنترل و رادیاتور هستند. اجزای اصلی دیزل ژنراتور را دوباره بررسی کنید.

بیایید به طور خلاصه داستان نحوه عملکرد سیستم دیزل ژنراتور را بیان کنیم. یک دیزل ژنراتور یک دینام را برای تولید جریان الکتریکی AC می چرخاند. برای تامین برق تجهیزات الکتریکی مهم است و بس. از این مجموعه می توان برای ایمن سازی مکان های مختلف مانند مدارس، بیمارستان ها، کارخانه ها و منازل نیز استفاده کرد. وظیفه اصلی ژنراتور این است که به عنوان منبع اصلی برق در مواقع قطع برق عمل کند. دیزل ژنراتورها بر اساس عملکردشان رتبه بندی های متفاوتی دارند. بر این اساس، چهار طبقه بندی اصلی وجود دارد:

الف) آماده باش اضطراری (ESP)

ب) توان زمان محدود (LTP)

ج) ادامه برنامه اضطراری (COP)

t) توان با امتیاز بالا (PRP)، زمانی که به عنوان منبع تغذیه اصلی استفاده می شود.

هر درجه با ساعت و نرخ حمل محدود است.

آیا شما علاقه مندید که بدانید موتور دیزل چگونه کار می کند؟

این ژنراتورها معمولاً هنگام استفاده در حالت آماده به کار گزینه ای به نام سوئیچ انتقال دارند. این قطعه همراه با منبع تغذیه اصلی مکانیزمی است که از اتصال ژنراتور به بار جلوگیری می کند. هنگامی که منبع تغذیه اصلی کار می کند، اتصال سنکرون دیزل ژنراتور باید تحت کنترل باشد تا بتوانند به صورت موازی کار کنند. بدون سیستم کنترل، آسیب جدی به ژنراتور وارد می شود و حتی باعث آتش سوزی می شود. هنگامی که منبع تغذیه به هر دلیلی از کار بیفتد، وصل کردن ژنراتور بدون جدا کردن آن از شبکه، آن را دوباره به شبکه تغذیه می کند.

هنگامی که به عنوان منبع تغذیه اصلی استفاده می شود (به عنوان مثال، زمانی که منبع تغذیه وجود ندارد یا شبکه برای استفاده بسیار ضعیف است) به عنوان “حالت جزیره ای” شناخته می شود. در شرایطی که تقاضای زیادی برای برق وجود دارد، چندین واحد کوچکتر را می توان به صورت موازی با استفاده از فرآیندی به نام همگام سازی متصل کرد.

آیا دیزل ژنراتور باید همیشه در حالت آماده باش باشد؟

دیزل ژنراتورها به طور منظم نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. این بستگی به سازنده دارد. با این حال، مهمترین عنصری که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد، موتور است. موتورها معمولاً بعد از 250 یا 500 ساعت نیاز به سرویس دارند، اما همانطور که گفته شد فواصل سرویس توسط سازنده موتور تعیین می شود. اگر این داستان را با خودرویی که به سرعت 80 کیلومتر در ساعت می رسد و 500 ساعت رانندگی می کند مقایسه کنیم، برابر با 40000 کیلومتر می شود!؟

به طور معمول، به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، یک بازرسی کامل (تعمیرات اساسی!!) شامل تعویض فیلتر هوا، روغن و سوخت و برخی تسمه ها مانند تسمه فن رادیاتور و تسمه دینام است. تعمیر و نگهداری خود ژنراتور بخش مهمی از اطمینان از داشتن برق در زمان نیاز است.

همانطور که می دانید ژنراتورها برق مورد نیاز دستگاه ها را در مناطق دورافتاده تامین می کنند یا در صورت قطع برق، برق پشتیبان را تامین می کنند. سوئیچ های ژنراتور به کاربر این امکان را می دهند که حالت بین برق و ژنراتور را تغییر دهد. در دسترس بودن لوازم جانبی ژنراتور (مانند کیت تعمیر و نگهداری) دستگاه را برای عملکرد در فضای باز و تمام فصول منحصر به فرد می کند.

دکمه بازگشت به بالا