اجتماعی

ونزوئلا زمینه ورود دانش‌بنیان‌های ایرانی به آمریکای لاتین را فراهم می کند

به گزارش علم و فناوری آنا، یکی از اهداف اصلی سفر رئیس جمهور کشورمان به ونزوئلا، توسعه همکاری های اقتصادی به ویژه اقتصاد دانش بنیان و زمینه سازی برای صادرات محصولات ساخت ایران به ونزوئلا است، آمریکای لاتین را نگه دارید. و ارز بیشتری برای کشور کسب کنید. این هدف با توجه به توانمندی های نخبه ایران و تقاضای بازار کشورهای آمریکای لاتین دور از دسترس به نظر می رسد.

امیرحسین میرآبادی عضو هیئت همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در سفر به ونزوئلا و آمریکای لاتین در خصوص قرارداد صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به ونزوئلا و توسعه توضیحاتی ارائه کرد. روابط اقتصادی دانش بنیان با کشور.

وی گفت: رئیس جمهور در این سفر یک هدف بزرگ را دنبال می کند. ونزوئلا کشوری هم مرز با جمهوری اسلامی ایران است و توسعه روابط با این کشورها می تواند زمینه ساز توسعه روابط در بسیاری از زمینه ها به ویژه در بخش اقتصادی با دیگر کشورهای آمریکای لاتین باشد.

از امضای قراردادهای میلیون دلاری تا تأسیس اولین پارک فناوری ونزوئلا

رئیس مرکز بین المللی تعامل علم و فناوری، معاون علمی، فناوری و اقتصاد مبتنی بر دانش، موضوع توسعه همکاری های اقتصادی به ویژه اقتصاد دانش بنیان را از اهداف اصلی رئیس جمهور دانست. در سفر اخیر به ونزوئلا افزوده شد که این برنامه بر اساس دیدار رئیس جمهور از معاونت علمی، فناوری و اقتصادی دانشگاه بر اساس دانش انجام شده است.

میرآبادی با اشاره به ارزش قراردادهای انجام شده در این سفر گفت: تاکنون چندین قرارداد به ارزش حدود 90 میلیون دلار بین شرکت های مبتنی بر دانش ایرانی و طرفین امضا کرده ایم.

وی افزود: این قراردادها مربوط به بخش های مختلف فناوری از جمله پمپ بنزین، فناوری اطلاعات، تجهیزات مخابراتی و مسائل مربوط به تجهیزات بهداشتی و پزشکی است.

میرآبادی با اشاره به سفر سال گذشته رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران و سفر نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور، زیرساخت‌ها و حوزه‌های فعال در دانش بنیان کشورمان از جمله پارک‌های فناوری را یادآور شد. : رئیس جمهور ونزوئلا به بررسی محیط مثبت موجود در پارک های فناوری ایران می پردازد بلافاصله پس از بازگشت به کشورش، دستور ایجاد پارک فناوری در کاراکاس را صادر کرد.

رئیس مرکز بین المللی تعامل علم، فناوری و اقتصاد مبتنی بر دانش گفت: پارک فناوری در واقع اولین پارک فناوری در ونزوئلا است که به گفته رئیس جمهور این کشور. اولین پارک از پارک فناوری پردیس الگوبرداری خواهد شد. ایران در حال ساختن است.

وی گفت در دیدار اخیر خود با دکتر رئیسی، رئیس جمهور مادورو از ایران خواسته است تا کشور را در راه اندازی پارک های فناوری در سایر نقاط ونزوئلا راهنمایی کند. این حوزه ای است که مورد علاقه همه طرف ها است.

امضای سند همکاری برای ایجاد خانه نوآوری و فناوری در کاراکاس

رئیس مرکز بین المللی تعامل علم و فناوری، معاون علمی، فناوری و اقتصاد مبتنی بر دانش، علاوه بر قرارداد منعقده بین شرکت دانش بنیان با طرف ونزوئلا و همچنین امضای سند همکاری بین ایران و ونزوئلا برای ساخت خانه های نوآورانه و فناوری ایرانی در کاراکاس. نقطه عطف دیگری در سفر اخیر دکتر رئیسی به ونزوئلا در نظر گرفته شده است.

میرآبادی با تایید اینکه مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری به نمایندگی از معاونت علمی ریاست جمهوری این سند را امضا کرده است، تصریح کرد: خانه نوآوری و فناوری با مشارکت معاونت اقتصادی، علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی می شود. دانش .

وی گفت: بر اساس این سند، طرف ونزوئلا نیز موظف است به مدت 20 سال مکانی برای ایران فراهم کند و معاون بازرسی علمی و فناوری نیز موظف است وسایل و زیرساخت های لازم را برای حضور خود فراهم کند. و توسعه شرکت های مبتنی بر دانش ایرانی که مورد علاقه هر چه بیشتر است. برای ارائه اقدام در ونزوئلا و البته در آمریکای لاتین.

میرآبادی گفت: این فعالیت ها در اشکال مختلف از جمله توسعه بازارها و صادرات محصولات مبتنی بر دانش ایرانی به ونزوئلا و یا ایجاد فرصت های زنجیره تولید مشترک با طرف ونزوئلا و همچنین توسعه بازار جدید به زبان لاتین قابل ارائه است. آمریکا با همکاری ونزوئلا

چراغ صادرات تجهیزات پزشکی ایران به ونزوئلا با دستگاه همودیالیز روشن شد

رئیس مرکز بین المللی تعامل علم و فناوری معاونت علمی و اقتصادی دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین به فعالیت ها و مذاکراتی که بین شرکت های فناور ایرانی و شرکت های دانش بنیان و طرف ونزوئلا برای صادرات انجام می شود، اشاره می کند. نمونه بسیاری از دستگاه های پزشکی ایرانی به ونزوئلا در عین حال افزود: صادرات تجهیزات همودیالیز ساخت تکنسین های کشورمان از سایر دستگاه ها پیشی گرفته است.

میرآبادی خاطرنشان کرد: در سفر سال گذشته مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا به تهران، یکی از پیشنهادات آنها همکاری برای ارسال تجهیزات همودیالیز ساخت ایران به این کشور بود که در حال بررسی است.

وی گفت: با همکاری وزارت بهداشت و وزارت دفاع ونزوئلا با شرکت دانش دانمارکی ایران، مرکز پزشکی 50 تختخوابی کشور به دستگاه های همودیالیز ساخت ایران مجهز می شود. در قالب قراردادهای صادراتی به این کشور فروخته می شود.

مدیر مرکز بین المللی تعامل علم و فناوری معاون علمی، فناوری و اقتصاد مبتنی بر دانش نیز با تایید این که تفاهم نامه صادرات تجهیزات همودیالیز برای چند مرکز بیمارستانی ارتش ونزوئلا در حال تمدید است، هشتاد خون قرار است تخت‌های کامل با دستگاه‌های همودیالیز ایرانی در بیمارستان ارتش کشور راه‌اندازی شود.

وی افزود: با نظارت وزارت بهداشت و درمان کشورمان، صادرات این دستگاه به سایر بیمارستان‌های ونزوئلا توسعه و گسترش می‌یابد که ارزآوری خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.

میرآبادی نصب خطوط مونتاژ تجهیزات پزشکی ایرانی در ونزوئلا و راه اندازی خط تولید با ظرفیت 1000 دستگاه در سال را مهمترین موضوعات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه قراردادی یک میلیون دلاری بین یک شرکت مبتنی بر دانش ایرانی و طرف ونزوئلا منعقد شد، طرف ایرانی نیز پیش پرداخت و مراحل ثبت نام و ثبت نام را دریافت کرد و محموله بعدی در حال انجام است.

بخش‌های دانش‌بنیان گفت‌وگوهای بین روسای جمهور دو کشور را تشدید می‌کنند

مدیر مرکز بین المللی تعامل علم و فناوری معاون علمی و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به بازدید روز گذشته دکتر رئیسی از نمایشگاه علم و فناوری ایران با موضوع دستاوردهای ایران در کاراکاس، گزارشی از فعالیت های شرکت های دانش بنیان در ونزوئلا «سفارش های دریافتی این شرکت ها و همچنین ظرفیت بازار کشور برای فعالان دانش بنیان با در نظر گرفتن همسویی این کشور با ایران به رئیس جمهور ارائه می شود.

میرآبادی گفت: در نمایشگاه و دستاوردهای علم و فناوری ایران در کاراکاس، شرکت های فعال فناوری محصولات خود را در زمینه های مختلف از جمله داروسازی و کشاورزی و پزشکی کشاورزی از جمله مکمل های پروبیوتیک برای دام سبک و سنگین و طیور به نمایش می گذارند. و انواع سموم باقی مانده است

وی با بیان اینکه هدف ما از افتتاح این نمایشگاه نشان دادن توانایی ایران در تولید محصولات دانش بنیان همزمان با سفر رئیس جمهور به ونزوئلا و حضور در عرصه علم و فناوری است، گفت: فناوری دانش بنیان و اقتصاد می تواند از گفتگوهای بین دو رئیس جمهور سود ببرد.” رئیس جمهور را اضافه کنید

رئیس مرکز بین المللی علم- فناوری و تعامل اقتصاد و اقتصاد دانش بنیان گفت: البته آشنایی فعالان اقتصادی کشور با محصولات ساخت ایران و ایجاد فرصت صادراتی برای دانش دانش بنیان. فعالان کشورمان از دیگر اهداف اصلی افتتاح نمایشگاه علم و فناوری ایران و دستاوردها در کاراکاس هستند.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در نمایشگاه و دستاورد علم و فناوری ایران در کاراکاس، گفت: رئیس جمهور در سخنان خود بر حمایت دولت از فعالان دانش بنیان تاکید کرد؛ در این راستا، رئیس جمهور بر حمایت از فعالان دانش بنیان تاکید کرد. به عنوان مثال، برای حمایت از ثبت محصولات بهداشتی در بازارهای صادراتی که در آن به این موضوعات پرداخته می شود و تسهیل در تعریف خطوط اعتباری برای تجارت و صادرات محصولات دانش بنیان به ونزوئلا در این توافقنامه که بین دو دولت برگزار شد.

به طور کلی نقش بخش دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان در بهبود روابط ایران و ونزوئلا موضوع مهمی است که بارها توسط دکتر میرآبادی، رئیسی و مادورو مورد تاکید قرار گرفته است. .

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا