اجتماعی

واگذاری مالکیت «مدارس کاشی آبی» به آموزش و پرورش

پس از جلسه آموزشی با شهردار تهران در خصوص تعیین تکلیف مدارس «کاشی آبی» برای رفع مشکلات و تعمیر و بازسازی این مدارس، مقرر شد پس از اخذ مجوز لازم از شورای اسلامی شهر تهران، مالکیت آن مدارس به آموزش و پرورش و آموزش رایگان واگذار شود.

به گزارش سلام آنلاین. تهران یکی از شهرهایی است که همیشه در راس استان قرار داشته و برخی از فرسوده ترین مدارس نیازمند نوسازی و بازسازی هستند و مدارس موسوم به «کاشی آبی» که توسط شهرداری ساخته شده نیز در لیست مدارس آسیب دیده قرار دارند. 86 مدرسه ای که به دلیل عدم انتقال مدارک شهرداری به آموزش و پرورش مانعی برای ورود سازمان های نوین به چرخه نوسازی این مدارس شد که پس از نشست مشترک رضا مراد صحرایی; علیرضا زاکانی وزیر آموزش و پرورش؛ شهرداران تهران و علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران که به منظور امضای تفاهم نامه تشکیل شده بود وضعیت مدرسه کاشی آبی تهران را مشخص کرد.

بر این اساس تصمیم گرفته می شود. شهرداری تهران پس از اخذ مجوز لازم از شورای اسلامی شهر نسبت به واگذاری مالکیت مدرسه مذکور به آموزش رایگان اقدام کند.

شایان ذکر است که مدرسه کاشی آبی بخشی از آموزش و پرورش و نفوذ شهری است. توسط شهرداری ساخته شد و در این جلسه با توجه به ماده 8 قانون آموزش و پرورش، ماده 2 ماده 68 قانون شهرداری و قانون کنترل استفاده از سهمیه های فرهنگی از محل درآمد شهرداری، مقدمات واگذاری رایگان مالکیت آن به موسسه آموزشی فراهم شد.

به گزارش سلام آنلاین، مدارس کاشی آبی از نظر قانونی تعیین نشده و مدارک آنها از سوی شهرداری به آموزش و پرورش منتقل نمی شود. سازمان بهسازی و توسعه اماکن مدارس به صورت قانونی نمی تواند آنها را مرمت کند زیرا این مدارس به دلیل فرسایش نیاز به تعمیر و تعمیر دارند و به دلیل از کار افتادن این مدارس باید مدارک این مدارس برای کمک به ساماندهی حذف شود. برای تعیین تکلیف مدرسه آبی کاشی به افسر نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران که پیش از این از مدیریت شهری درخواست کرده بود به نمایندگی از دولت و با بهره برداری از آموزش و پرورش نسبت به ارائه اسناد مالکیت 86 واحد آموزشی کاشی آبی اقدام کند، گفت: بزرگترین مشکل ما در رابطه با مدرسه کاشی آبی اسناد مالکیت متعلق به تهران است و پیشنهاد ما به شورای شهر کمک به نامگذاری این اسناد به صورت قانونی و قانونی است. تخریب و بازسازی.

وی مدرسه کاشی آبی که اصطلاحی برای مدارس قدیمی است را یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی این بناهای قدیمی فرسودگی بیش از حد است به طوری که قدمت اکثر آنها بالای 60 سال است. چون اسناد مالکیت این مدارس به نام شهرداری است و تحت کنترل آموزش و پرورش نیست، ذینفعان از تخریب و بازسازی خودداری می کنند.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا