اجتماعی

ساخت ۱۰۰۰ واحد آموزشی با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد برکت

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت که حدود 20٪ مدارس به دلیل مدرسه قدیمی نیاز به نوسازی یا نوسازی دارند.

به گزارش سلام آنلاین محسن حاجی میرزایی وی به خبرنگاران گفت: “تلاش های وزارت معارف برای تهیه امکانات آموزشی ، همراه با تلاش های خیرین تقویت خواهد شد.” طبق تصمیم شورای وزیران و آیین نامه های موجود ، در مناطق روستایی ، هر موسسه خیریه ای که 30٪ تأمین کند ، و در مناطق شهری ، اگر 50٪ تأمین کند ، بقیه کارها توسط دولت انجام می شود و از طریق این آموزش ها ایجاد شده.

وزیر معارف افزود که در مناطق روستایی ، این نسبت از 30 به 70 است. امروز توافق کرده ایم که 1000 واحد آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش و بنیاد بارای ساخته شود و امیدواریم که گشایشی در توسعه فرصت های آموزشی برای مناطق محروم باشد.

وی گفت: حدود 500 مدرسه ساخته می شود كه نیمی از آنها توسط آموزش و پرورش و نیمی دیگر توسط بنیاد برات تأمین می شود و در مناطق شهری و توسعه نیافته ساخته می شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به این سال پاسخ داد که چه تعداد مکان در کشور به ویژه در مناطقی که کمبود دارند کم داریم؟ وی گفت: حدود 20 درصد مدارس به دلیل قدیمی بودن مدارس و نوسازی نیاز به نوسازی یا نوسازی دارند و به دلیل تحرک مردم ، برخی از مدارس متروکه شده و در شهرهای بزرگ با تراکم دانش آموز زیادی روبرو هستیم. فضا. در طول سال ، هم آموزش و پرورش و هم کارهای خیرخواهانه در تلاشند تا این نقص را برطرف کنند.

وی گفت ، در پایان ، در طول سالهای دولت تداب و امید ، روزانه 29 کلاس درس ساخته می شود و اعتبار اختصاص یافته برای نوسازی مدارس بیش از هفت برابر در سال افزایش می یابد. برای هشت سال گذشته ، حدود 2500 تریلیون دلار در وام های خیریه امسال رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا