اجتماعی

روند نزولی کرونا در سراسر کشور/ لزوم افزایش دوبرابری مراکز تزریق واکسن

معاون وزیر بهداشت همچنین با اشاره به وضعیت قلبی و عروقی در کشور بر لزوم دو برابر شدن تعداد مراکز واکسیناسیون قلبی عروقی در کشور برای تسریع واکسیناسیون تاکید کرد ، اگر تا پایان آنلاین ماه سریعتر کار کنیم ، کشور دچار سیل می شود.

به گزارش سلام آنلاین ، دکتر علیرضا رییسی در جلسه بررسی اجرای مرحله پنجم “طرح جنرال حاج قاسم سلیمانی” اظهار داشت: سپاه و بسیج یک سال و نیم است که در وزارت بهداشت هستند و اکنون مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی در حال انجام است و خدمات مختلفی معرفی می شود. وقتی واکسن در دسترس نیست و ما مجبوریم با دست برهنه با ویروس مبارزه کنیم ، با این طرح موفق می شویم. اقدامات انجام شده برای نگهداری ، نظارت و پشتیبانی واقعاً مفید است و اگر این اقدامات اجرا نشود ، به دلیل تعداد تخت های موجود ، دچار مشکل می شویم.

وی افزود مرحله چهارم پروژه شهید سلیمانی در 15 آوریل به پایان رسید و مرحله پنجم در این تاریخ آغاز شد و امروز در هفته بیست و دوم این پروژه هستیم. با ظهور واکسن ها ، مرحله پنجم پروژه بر اساس واکسیناسیون است و در حال حاضر تعداد کل پایگاه های واکسیناسیون 1008 مورد است و حدود نیمی از این تعداد پایگاه مستقیم ایجاد کرده یا به ما کمک می کند. ما 127 پایگاه ترکیبی در تهران داریم.

وی گفت: “در حال حاضر ، تعداد تیم های مستقر در این پایگاه ها 5180 تیم است که اکثر آنها بسیج شده اند.” با توجه به هدف وزیر تا پایان اکتبر ، باید تعداد واکسن ها را دو برابر کنیم. رکورد واکسن دیروز و دیروز ثبت شد و به احتمال زیاد امروز رکورد جدیدی ثبت خواهد شد. دیروز ما از مرز 750،000 دوز و دیروز از 850،000 دوز عبور کردیم.

وی افزود: طبق برنامه ما تا پایان ماه اکتبر ، اگر واکسیناسیون روزانه را به 1.6 میلیون دوز در روز افزایش دهیم ، می توانیم به هدف نزدیک شویم. حفظ احترام مردم بسیار مهم است تا در صف نایستند و مرتباً واکسینه شوند. راه دستیابی به این هدف افزایش تعداد پایگاه های واکسیناسیون به 2000 و دو برابر شدن تعداد تیم واکسیناسیون است.

رییسی گفت: “اگر سطح اطمینان ما به نام تغییر اساسی باشد ، ظرفیت ما به طور خودکار دو برابر می شود و انشاءالله روزانه 1.6 میلیون دوز واکسن دریافت می کنیم که بیش از 45 میلیون دوز است.” دوز در ماه.

وی گفت: “اگر با این سرعت کار کنیم ، اولین واکسن در اواخر اکتبر ، واکسن دوم یکبار و برخی دیگر تا 6 نوامبر ادامه خواهد داشت.” در واقع ، ما آخرین اطلاعات موجود در جهان را در مورد میزان یادآوری هایی که از دست نمی دهیم و در صورت نیاز به شایستگی ، مشاهده می کنیم.

وی درباره وضعیت کرونا در کشور گفت: ما از قله عبور کرده ایم و روند نزولی است. بیست و یک استان به شدت در حال کاهش هستند ، هشت استان تازه اوج گرفته اند و در سه استان روند صعودی متوقف شده است. بنابراین چشم انداز این است که در دو هفته آینده وضعیت بیمارستان کمتر از 3000 در روز خواهد بود.

وی با اشاره به ترانزیت از طریق پنجمین اجلاس سران کرونا ، گفت: بنابراین پیش بینی می شود که دو هفته آینده کمتر از 3000 تخت روزانه باشد و به انتهای آن برسیم. پنجم ، چهار هفته بعد. این همان جایی است که ما باید تمام تلاش خود را برای محافظت از خود با کمک بسیج در 6 تا 8 هفته باقی مانده از بیماری انجام دهیم. زیرا پیش بینی ما برای اوج بعدی بیماری در ماه نوامبر است.

وی افزود: “بنابراین اگر در ماه نوامبر واکسیناسیون های زیادی انجام می دادیم ، حتی اگر ویروس جدید تغییر کرده بود و اگر میزان عفونت وجود داشت ، میزان مرگ و میر افزایش نمی یافت.” وقتی صحبت از واکسیناسیون می شود ، هدف اول کاهش مرگ و میر و هدف دوم کاهش عفونت ها است.

رسی ادامه می دهد: در بحث کاهش بیماری های قلبی عروقی ، برنامه های جداسازی را نیز در نظر می گیریم. اگر از این دو استراتژی پیروی کنیم ، هم میزان زاد و ولد و هم میزان مرگ و میر کاهش می یابد. طبق پیش بینی ، تفاهم نامه ای برای امضای صدام حسین و دکتر آنولولا در حال آماده سازی است که بر موضوعاتی مانند افزایش تعداد پایگاه های ترکیبی و نیروی انسانی مورد نیاز متمرکز است.

وی افزود: پیش بینی ما این است که در جنبش های جهادی و انقلابی ، تعداد پایگاه ها و توانمندی ها باید دو برابر شود. این بدان معناست که هزار پایگاه را در سراسر کشور که در آن ما سهم باسک را در 31 استان و 500 ناحیه دیده ایم ، اضافه کنیم. در حقیقت ، نیمی از پایگاه ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم درگیر تحرک هستند. این امر هیچ تراکمی در مرکز واکسیناسیون ایجاد نمی کند.

وی گفت: “در مورد تهران ، با این استراتژی ، ما باید دوز روزانه را به 320،000 بار افزایش دهیم.” دانشگاه تهران 80 هزار و دانشگاه ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بسچی هر کدام 120 هزار تزریق دارند. دانشگاه علوم پزشکی تهران نیاز دارد تا غلظت خود را از 36 مرکز فعلی به 57 مرکز ، مرکز دانشگاه علوم پزشکی ایران را از 42 مرکز به 70 مرکز و دانشگاه علوم پزشکی شهید بسچی را از 41 مرکز به 87 مرکز افزایش دهد.

وی گفت: “بنابراین در تهران ، ما باید از 119 پایگاه موجود به 214 مرکز برسیم.” بنابراین باید تعداد ایستگاه های واکسیناسیون از 711 ایستگاه در تهران به 1280 مورد افزایش یابد. بر اساس تجربیات ما ، اگر بتوانیم تیم واکسیناسیون سه نفره و دو نفره داشته باشیم ، مراحل ثبت نام شغل تسریع می شود. بنابراین نیروی بازی می تواند در این امر کمک کند و نیروی چاقو می تواند یک فرد مجرد باشد. طبق محاسبات ما ، در این حالت سرعت دو برابر می شود.

وی گفت: با این حساب می خواهیم 5 هزار و 120 نفر در تهران ثبت نام کنند و 2560 نفر واکسینه شوند. این نسخه برای تهران است و در این صورت ما صف نخواهیم داشت. از سوی دیگر ، روزانه 320،000 دوز واکسن تزریق می شد. یعنی 10 میلیون تزریق در ماه. مجموع تزریقات باقیمانده در تهران اکنون 15.5 میلیون است و اگر 40 روز ترک کنیم ، اولین و پانزده میلیون دوز به پایان می رسد.

وی افزود ارقام اعلام شده حرفه ای و در دسترس است.

وی گفت که در بخش پشتیبانی ، 60 درصد کارها با بسیج ، در بخش نظارت ، 42 درصد کارها با بسیج و در بخش مراقبت از تلفن همراه ، 32 درصد انجام شده است. این یک گام بزرگ در این روند است که نباید متوقف شود.

رسی گفت: 88 درصد از افراد بالای 60 سال واکسینه می شوند و 70 درصد از بستری شدن ها و مرگ ها 12 درصد بدون واکسینه هستند. بنابراین ، قدرت و اهمیت واکسن مشخص است. من از روسای دانشگاه ها می خواهم که این عزیزان را به واکسیناسیون تشویق کنند. چون پروژه های دیگری داریم.

وی تاکید کرد که: از یکی دو ماه پس از اکتبر ، ما خدماتی مانند فروش بلیط هواپیما ، اتوبوس داریم. و غیره. به کسانی که واکسینه شده اند. اگر در 45 روز آینده سخت کار کنیم ، از مرگ هزاران نفر جلوگیری می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا