اجتماعی

علت عدم نوسازی بافت‌های فرسوده تهران، اعتبار مالی است

نماینده مردم ایران در مجلس با اشاره به زلزله اخیر در تهران اظهار داشت: چهل درصد از مردم تهران در بافت خسته ای زندگی می کنند و این بیشترین آسیب را به همراه دارد.

محمدرضا بادامچی در مصاحبه با سلام آنلاین ، با اشاره به زمین لرزه اخیر تهران گفت: “اگر زمین لرزه قدرتمند به تهران ضربه زد ، میزان خسارت بسیار وحشتناک خواهد بود.” ” چهل درصد از مردم تهران در مناطق افسرده زندگی می کنند و این وضعیت باعث تخریب حداکثر می شود. ساختمانها و شلوغی غیر استاندارد در این مناطق بسیار رایج است.

نمایندگان تهران در پارلمان تأیید کردند که عدم بودجه برای ترمیم سازه باعث ایجاد اوضاع شده است.

بادامچی عدم وجود ایستگاه های هشدار زلزله را ناشی از تحریم ها دانست و افزود: تنها یک دستگاه هشدار دهنده در تهران در حوالی فیروزکوه وجود داشته است. این دستگاه ها فناوری بسیار پیشرفته ای هستند و ما نمی توانیم آنها را بسازیم. نظرسنجی ملی تحریم های عدم وجود ایستگاه های اخطار را مقصر دانست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تجمع مردم در تهران گفت: بسیاری از شهرهای ماهواره ای در سالهای اخیر در تهران تأسیس شده اند و ما نمی توانیم امکانات لازم را برای این شهرهای کشور فراهم کنیم. وی گفت: وقتی با بحران روبرو شدیم. البته جمعیت اساسی تهران ضروری نیست. ما هم با امنیت و هم در مشاغل مشکل داریم. همچنین پشتیبانی از این شهرها از نظر انرژی دشوار است.

نماینده مردم ایران در پارلمان گفت: “ما در گذشته وضعیت را رصد می کردیم اما دولت برنامه درستی ندارد.” هجوم مردم به تهران بحران خاص خود را ایجاد می کند. ما نمی توانیم هزینه ای برای جلوگیری از مهاجرت به تهران فراهم کنیم.

وی گفت: “استان و مرز ما پتانسیل های زیادی دارند. “بازارهای مرزی ما می توانند با توجه به تحریم هایی که ما برنامه ریزی نکرده ایم ، عادی بودن را بازگرداند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا