تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

بهترین روغن برای صورت در روز

فواید بهترین روغن برای ماساژ صورت

به طور کلی ماساژ صورت به دلیل افزایش گردش خون در این ناحیه می‌تواند موجب رفع بسیاری از مشکلات پوستی نظیر جوش و آکنه، تیرگی دور چشم و پیری زودرس را برطرف کند. اگر این کار را به کمک روغن‌های گیاهی انجام دهید در مدت زمان کمتری به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

روغن بادام، بهترین روغن برای بوتاکس صورت پوست خشک

روغن بادام منبع غنی ویتامین A بوده و از دیرباز به عنوان بهترین روغن برای جوانی پوست صورت شناخته می‌شود. همچنین این روغن برای درمان بیماری ‌های پوست خشک از قبیل اگزما، پسوریازیس و درماتیت کاربرد دارد.

جالب است بدانید با استفاده روغن ارگان مو بیز، باعث تحریک پوست برای ساخت سلول‌های جدید می‌شوید و در نهایت بعد از مدت زمان کوتاهی شاهد پری مو می شویم

فواید روغن‌های اسانسی:

1- کمک به از بین بردن لک‌های پوستی و هایپرپیگمنتیشن، این لک‌ها به تغییر رنگ پوست منتهی می‌شوند. نقطه‌های تیره روی پوست نیز محصول بعدی این لک‌ها هستند. لک‌های پوستی یا پیگمنتیشن ممکن است در اثر حساسیت یا جوش به وجود بیایند و در این مورد در مرحله تشکیل قابل درمان نیستد و می‌توانند ظاهر شما را به طور کامل تغییر دهند.

2- علائم کشیدگی پوست یا پوست اضافه روی صورت و بدن شما می‌توانند با استفاده از این روغن‌های گیاهی به طور کامل ریشه کن شوند.

3- برخی از روغن‌های گیاهی می‌توانند ما را از افسردگی‌های شدید خارج کنند.

4- همچنین روغن‌های گیاهی به لطف خاصیت رایحه درمانی خود، خستگی و استرس را رفع می‌کنند .

چرا استفاده از روغن برای چروک صورت مهم است؟

در کنار هزاران خواص مختلف روغن‌ها که از دل طبیعت به دست می‌آیند، می‌توان به تاثیرات مثبت آن‌ها برروی سلامت و طراوت پوست نیز اشاره کرد.

روغن‌های حاصل از انواع میوه‌ها و گیاهان، به کاهش چین‌وچروک پوست کمک می‌کنند، این به این دلیل است که روغن‌ها حاوی مواد ضروری مانند آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و به راحتی توسط پوست جذب می‌شوند. به این صورت علاوه بر حفظ آب و رطوبت پوست، باعث صاف شدن آن نیز می‌شوند. برخی از مهم‌ترین خواص روغن برای چروک صورت شامل موارد زیر است:

  • کمک به حفظ تعادل چربی پوست
  • حفظ رطوبت پوست
  • محافظت از پوست دربرابر آسیب‌های محیطی
  • تقویت کلاژن
  • یکنواخت کردن رنگ
  • کاهش التهاب
  • کمک به افزایش گردش خون در زیر پوست

معرفی بهترین روغن برای درمان چروک صورت

در میان انواع روغن‌های طبیعی موجود که تعداد آن‌ها بیشمار است، برخی از آن‌ها تاثیرات چشم‌گیری در حفظ صافی و درخشندگی پوست دارند. توصیه می‌شود با توجه به ویژگی‌های پوست خود، یک یا چند نوع از این روغن‌ها را برای پیشگیری یا درمان چروک پوست خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی موثرترین روغن برای چروک صورت می‌پردازیم.

روغن جوجوبا

گیاه جوجوبا از زمانی که برای اولین‌بار به‌عنوان یک درمان دارویی عامیانه کشف شد، برای درمان انواع بیماری‌های پوستی نیز استفاده می‌شده است. دانه‌های روغنی غنی این گیاه، رطوبت کافی را برای پوست شما فراهم می‌کند. پوست مرطوب‌شده با روغن جوجوبا به تدریج کاهش چین‌وچروک را نیز تجربه خواهد کرد. روغن جوجوبا همچنین برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • درمان آکنه
  • کاهش التهاب
  • رفع و درمان ضایعات پوستی
  • کمک به تحریک کلاژن

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند به کاهش کلسترول نیز کمک کند. روغن خام سبوس برنج دکتر بیز با توانایی خود در مرطوب کردن پوست، به عمق به پوست نفوذ می‌کند و باعث ترمیم و نرمی پوست می‌شود. این مرطوب‌کننده طبیعی به خصوص برای پوست‌های خشک و خسته مفید است.

روغن برای ماساژ پوست چرب

از اونجایی که پوست های چرب به خودی خود مستعد بروز جوش هستند. اگر که شخص از روغن مناسب پوست صورتش استفاده نکنه ممکنه که این ماساژ نه تنها باعث بهتر شدن پوست صورت نشه تازه باعث بروز انواع جوش و لک و آکنه هم بشه. بنابر این بهترین روغن برای ماساژ صورت با نوع چربش عبارتند از:

روغن هسته ی انگور
روغن کرچک
روغن شاهدانه
و روغن جوجوبا
روغن هسته ی انگور که سرشار از ویتامینC,E و لینو لئیک اسید و آنتی اکسیدانه و علاوه بر این خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی هم داره که باعث شده یه گزینه ی عالی باشه برای پوست های جوش دار و آکنه دار.
2-روغن کرچک هم یه ضد باکتری و ضد التهاب و سرشار از آنتی اکسیدانه که آکنه رو درمان می کنه و ضد پیری هم هست.

3-روغن شاهدونه هم سرشار از ویتامینA,E,C و اسیدهای چربی ضروری مورد نیاز پوسته

4- روغن جوجوبا به خاطر بافت نرم و سبکی که داره یه گزینه ی مناسب برای افراد داری پوست چربه.

روغن مناسب برای لیفت صورت
لیفت صورت یا به زبان عامیانه تر یعنی کشیدن پوست صورت واز بین بردن چین و چروک های ظاهری پوست یکی از روش هایی که امروزه بسیار زیاد شایع شده. که البته استفاده از راههای شیمایی در بسیار از موارد ضررهای فراوانی داره. و ما اینجا و توی این مطلب بهترین روغن برای ماساژ صورت و لیفت طبیعی پوست رو بهت معرفی می کنم. بهترین ها عبارتند از:

روغن نارگیل
روغن رزماری
روغن چوب صندل
روغن زیتون
روغن گل یاس
روغن کندر
روغن بادام
روغن لیمو
روغن آواکادوو
روغن اسطوخودوس
روغن ماهی
روغن هسته ی انگور

بهترین روغن برای از بین بردن لک صورت

زمانی که حجم رنگدانه های زیر پوست زیاد بشه اولین اثرش رو با ظاهر کردن لک های پوستی روی صورت نشون میده. روش های مختلفی وجود داره که بشه لک ها رو از بین برد و یا باعث کم رنگ شدن رنگ دانه های زیر پوست شد. اما در حال حاضر کم خطر ترین و بهترین و در عین حال سالم ترین نوع از بین بردن لک های صورت استفاده از برخی روغن های طبیعی مخصوص صورت های لک دار است. بیش از 90 نوع روغن گیاهی مخصوص ماساژ انواع صورت وجود داره که هر کدوم کاربرد مخصوص به خودش را داره. اما بهترین روغن برای ماساژ صورت و از بین بردن لک صورت عبارتند از:

روغن رزماری
روغن مریم گلی
روغن اسطوخدوس
روغن درخت چای
روغن کندر
روغن بابونه
روغن زردچوبه
روغن رزماری لک های تیره رو از بین می بره و باعث گردش خون می شه خاصیت ضد عفونی داره و از رشد میکروب جلوگیری می کنه.
روغن مریم گلی به لایه های زیرین پوست نفوذ می کنه. چربی پوست رو کنترل و می کنه و روتین پوستی انجام می ده. و یه ضد لک طبیعی محسوب می شه.
روغن اسطوخدوس یه ضد التهاب و ضد باکتریه و همین خاصیتش باعث شده ضد لک باشه.
روغن درخت چای پوست رو عمیقا پاکسازی می کنه و خاصیت آنتی باکتری داره
روغن کندر کمک بسیار زیادی در از بین بردن جای زخم و التیام پوست داره. در ضمن خاصیت ضد ارتجاعی و بازسازی کنندگی پوست رو هم داره.
روغن بابونه آرامبخش و ترمیم کننده اس. و به عنوان یه ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی هم شناخته می شه.
روغن زردچوبه حاوی کورکومین است که خاصیت ضد التهابی بهش داده و یه پا کنده ی قوی و طبیعی برای لک صورت محسوب می شه. ترکیبات روغن زردچوبه می تونیه ملانین اضافه ی روی پوست رو تعدیل کنه. و علاوه بر اینکه اجازه ی بروز لک روی صورت رو نمی ده به مرور زمان لک های کهنه نیز کمرنگ و محو می شوند. روغن ماکادمیا بیز قیمت کمتری نسبت به روغن زرچوبه دارد.

دکمه بازگشت به بالا