تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

لاغری با چای سبز در یک هفته

همان‌طور که می‌دانید، چای سبز در دنیا به‌عنوان یک نوشیدنی گیاهی فوق‌العاده و سالم شناخته شده، اما اولین بار در چین کشف شد و سپس در سایر نقاط دنیا گسترش یافت. کشورهای آسیای شرقی اعم از چین، کره و ژاپن به استفاده از غذاهای سالم معروف هستند و راز طول عمر و تناسب‌اندام خود را رژیم غذایی سالم می‌دانند. با گذشت زمان و پیشرفت علم، چای سبز به‌عنوان یک نوشیدنی چربی سوز و سرشار از خواص آنتی‌اکسیدانی شناخته شد. این نوشیدنی، یک مکمل بی‌خطر برای کمک به افرادی است که قصد چربی سوزی و کاهش وزن دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص چای سبز برای لاغری شکم و پهلو در ادامه این مطلب از همراه ما باشید

آیا مصرف چای سبز به تنهایی موجب لاغری می‌شود؟  بدون شک مصرف این دمنوش در کنار رعایت رژیم غذایی و ورزش روزانه و استفاده از گن تاپی 3 قزنه و 9 فنره آنچری به لاغری کمک می‌کند و از مصرف چای سبز به تنهای نباید انتظار معجزه داشت.  چای سبز چگونه به لاغری کمک می‌کند؟  این دمنوش با افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها به تناسب اندام شما کمک می‌کند.  کافئین موجود در چای سبز چه میزان است؟ یک فنجان متوسط از این نوشیدنی، 75 میلی‌گرم کافئین دارد. آیا میزان مصرف چای سبز مشخص است؟ میزان مشخصی برای مصرف این دمنوش مطرح نشده، اما باید دقت کنید که در مصرف آن زیاده‌روی نداشته باشید تا گرفتار عوارض آن نشوید.

خواص چای سبز برای لاغری شکم و پهلو و نحوه تأثیر آن

چای سبز به دلیل داشتن مقادیر بالایی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها، در دسته سالم‌ترین نوشیدنی‌ها قرار گرفته است. ویژگی اکسید نشده چای سبز به آن اجازه می‌دهد تا غلظت بالایی از کلروفیل، پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها را داشته باشد. در ادامه برخی از خواص چای سبز برای لاغری شکم و پهلو را با هم بررسی می‌کنیم. البته استفاده از گن تاپ 25 فنره و 6 قزنه آنچری برای لاغر شدن را نادیده نگیرید و تنها به خوردن دمنوش چای سبز بسنده نکنید.

·      افزایش انرژی

اکثر مردم برای افزایش انرژی روزانه خود صبح‌ها از «کافئین قهوه» کمک می‌گیرند. در حالی که چای سبز هم «کافئین» دارد و راه‌حل خوبی برای افزایش انرژی است. یک فنجان متوسط چای سبز، 75 میلی‌گرم کافئین و یک فنجان قهوه 100 تا 140 میلی‌گرم کافئین دارد؛ پس می‌توانید مقدار بیشتری چای سبز بنوشید.

کافئین محرکی است که باعث بهبود عملکرد ورزشی می‌شود و فرایند چربی سوزی را در بدن بهبود می‌بخشد. هنگامی که ورزش می‌کنید، بدن کالری‌های اضافه را می‌سوزاند. حالا اگر یک رژیم غذایی سالم هم در کنار ورزش داشته باشید، می‌توانید چربی‌های اضافه بیشتری را از بین ببرید و سریع‌تر لاغری شوید. ضمناً مصرف چای سبز و عصاره آن با افزایش متابولیسم بدن و افزایش اکسیداسیون چربی همراه است؛ به همین علت به کاهش وزن و چربی سوزی بدن کمک می‌کند.

·      کاهش اشتها

یکی دیگر از فواید چای سبز برای لاغری «کاهش اشتها» است. البته نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد. برخی از افراد معتقدند که چای سبز تأثیری بر میزان اشتها ندارد، اما برخی دیگر معتقدند این نوشیدنی با کاهش اشتها همراه است و موجب کم شدن کالری بدن و افزایش سرعت لاغری می‌شود. در هر صورت، مشخص است که چای سبز با جلوگیری از کاهش آب بدن نه تنها احساس گرسنگی کاذب را از بین می‌برد، بلکه باعث می‌شود کم‌تر سراغ تنقلات پرکالری بروید. پیشنهاد می‌کنیم از چای سبز به‌عنوان میان وعده استفاده کنید تا روند لاغری شما سریع‌تر شود.

·      بهبود فرایند تجزیه سلول‌های چربی

چای سبز به تنظیم متابولیسم لیپیدها یا همان تجزیه اسیدهای چرب کمک می‌کند. همچنین آنزیم‌هایی مانند لیپاز پانکراس، آمیلاز و گلوکوزیداز در دستگاه گوارش را مهار می‌کند. مهار لیپاز علاوه بر اینکه به کاهش جذب چربی کمک می‌کند، مانع از تجمع چربی‌ها در کبد می‌شود.

·      افزایش چربی سوزی هنگام ورزش

ورزش از بهترین راه‌های لاغری و کاهش وزن است. نوشیدن یک فنجان چای سبز قبل از شروع ورزش، نه تنها موجب ایجاد نشاط و بهبود عملکرد ورزشی می‌شود؛ بلکه چربی سوزی در حین تمرین را هم افزایش می‌دهد. نوشیدن چای سبز در کنار سایر مکمل‌های لاغری همراه با ورزش، تأثیرات مثبتی بر متابولیسم و چربی سوزی بدن خواهد داشت. تحقیقات نشان دادند افرادی که چای سبز و ویتامین E مصرف می‌کنند و ورزش روزانه دارند، هم سایز دور کمرشان سریع‌تر کم می‌شود و هم سطح گلوکز ناشتا سالم‌تری دارند.

·      افزایش متابولیسم بدن

و کاهش وزن از اهمیت بالایی برخوردار است. بدن برای انجام فعالیت‌های مختلف به انرژی نیاز دارد و این انرژی به عوامل زیر وابسته است:

  • سن
  • قد
  • وزن
  • توده عضلانی بدن
  • سطح فعالیت روزانه بدن

با توجه به این عوامل، اگر کالری کم‌تری وارد بدن کنید، بدن از سلول‌های چربی برای تأمین انرژی استفاده می‌کند. چای سبز نه تنها باعث بالا بردن متابولیسم و سوخت‌وساز بدن می‌شود؛ بلکه با کالری بسیار پایین خود جزو سالم‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید برای لاغری استفاده کنید.

نحوه مصرف چای سبز برای لاغری شکم و پهلو

تا این قسمت از مطلب متوجه خواص چای سبز برای لاغری شکم و پهلو شدید اما باید بدانید که روند کاهش وزن با این نوشیدنی در افراد مختلف کاملاً متفاوت است. این مسئله به عواملی مانند جنسیت، میزان مصرف چای، شرایط بدن و… بستگی دارد. طبق تحقیقات انجام شده، 2 الی 3 فنجان چای سبز در روز برای کسانی که به دنبال چربی‌سوزی هستند، عالی است. البته چای سبز به تنهایی موجب لاغری نمی‌شود و لازم است از گن های لاغری مثل گن تاپی 3 قزنه و 9 فنره آنچری کلمبیا ، رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه پیروی کنید.

بهترین زمان نوشیدن چای سبز برای لاغری «قبل از شروع تمرین‌های ورزشی» است. کافئین و تنانین موجود در چای سبز باعث افزایش کیفیت ورزش می‌شود. نوشیدن یک فنجان چای سبز، صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب علاوه بر ایجاد نشاط، سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد و فرآیند لاغری را سرعت می‌بخشد.

شما می‌توانید چای سبز را جایگزین نوشیدنی‌های گرم مانند چای سیاه کنید. چای سبز دکالری بسیار کمی دارد و بعید است ضرری برای بدن داشته باشد. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد هر چیزی ممکن است آسیب‌زا باشد. پس بهتر است با توجه به شناختی که از بدن خود دارید، مقدار مصرف چای سبز را در حد تعادل نگه دارید. قبل از مصرف چای سبز به این موضوع دقت کنید که این نوشیدنی دارای کافئین است و اگر به کافئین حساسیت دارید نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید.

آموزش دم کردن چای سبز برای لاغری

نحوه دم کردن چای سبز از اصولی است که همه افراد با آن آشنایی دارند و بسیار راحت است. در ادامه مراحل دم کردن آن را به شما خواهیم گفت:

  1. برگ چای سبز را به مقدار دلخواه و با توجه به تعداد افراد، داخل قوری بریزید.
  2. به ازای هر فرد، یک فنجان آبجوش در قوری بریزید.
  3. 5 دقیقه بگذارید چای دم بکشد؛ سپس آن را میل کنید.

برای طعم بهتر چای سبز از طعم‌دهنده‌هایی مانند برگ نعنا، هل، لیمو خشک و… استفاده کنید.

چای سبز برای لاغری چقدر موثر است؟

برای بسیاری از کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، این سوال مطرح است که چگونه با چای سبز لاغر شویم؟ همین ابتدا باید بگوییم چای سبز یکی از مواد غذایی موثر برای کاهش وزن است اما طبیعتا به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید ورزش و یک رژیم غذایی سالم و مغذی را در برنامه روزانه خود داشته باشید. حال بیایید برخی از فواید چای سبز برای کاهش وزن را بررسی کنیم.

  • تمام چای‌ها می‌توانند به کاهش وزن شما کمک کنند؛ اگر از آن‌ها به عنوان جایگزینی برای لاته پر کالری یا نوشیدنی‌های گازدار شیرین استفاده کنید. به خصوص اگر چای خالص بدون شیر و بدون شکر را انتخاب کنید.
  • پودر چای سبز یا ، ارزش غذایی بالاتری نسبت به برگ چای سبز تازه دارد. پودر ماچا خود به دو نوع قوی (کویچا) و ملایم (اوسوچا) دسته‌بندی می‌شود. پودر چای سبز قوی از بوته‌های چای سبزی با سن ۳۰ سال به بالا و پودر چای سبز ملایم از بوته‌هایی با سن کمتر از ۳۰ سال تهیه می‌شود.
دکمه بازگشت به بالا