اجتماعی

پرداخت وام نوسازی مسکن در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی تا سقف 360 میلیون تومان در تهران و برای شهرستان ها ارقام دیگری تصویب و اعلام شده است.

به گزارش سلام آنلاین، محمد آیینی، مدیرعامل بازآفرینی شهری گفت: با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای شناسایی وسایل ویژه تعمیر و مرمت بناهای مسکونی و … سازه های. واقع در بافت تاریخی در نشست 25 خرداد سال جاری. این موضوع به تصویب شورای مالی و اعتبار می رسد.

وی افزود: برای اولین بار فصل جدیدی در نظام بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات در بافت های تاریخی ایجاد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه که در چهارم خرداد ماه سال جاری به تمامی بانک های کشور ابلاغ شد، آماده سازی و نوسازی واحدها و بناهای بافت تاریخی 360، 320، 280، 240 است. و 200 میلیون تومان. ترتیبات در تهران، شهرهای بالای یک میلیون نفر، بخش‌ها، استان‌ها، شهرها و سایر روستاها با نرخ مصوب شورای مالی و اعتبار و حداکثر مدت بازپرداخت 5 ساله تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان مرمت و مرمت بناهای تاریخی در حین مرمت می توانند از ودیعه اسکان موقت به ترتیب 100، 70 و 40 میلیون تومان در شهر تهران استفاده کنند و سایر شهرستان ها به صورت وام و بازپرداخت 5 سال

آئینی فرصت های ایجاد شده توسط اقدامات دولت را برای تشویق مردم به تعمیر و بازسازی سازه های آسیب دیده و ناکارآمد و همچنین سکونتگاه های اطراف بافت های تاریخی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات تعمیرات سازه ها در سراسر کشور تسریع شود.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا