اجتماعی

۲۰ هزار میلیارد برآورد مالی اجرای پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران

شهردار تهران از افتتاح طرح مهار سیلاب 6.8 کیلومتری غرب تهران در اواخر سال جاری خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین ، پروژه جمع آوری آب به طول 6.2 کیلومتر در غرب تهران در مقابل شهردار و شهردار تهران آغاز شده است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پس از مراسم و بازدید از پروژه جمع آوری آب های سطحی (مدیریت سیلاب غرب تهران) در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه مدیریت سیلاب تهران، کانال ها و معابر زیرزمینی به طول 530 کیلومتر به بهره برداری رسیده است. از این تعداد 170 کیلومتر دیگر پروژه مدیریت آب های سطحی در حال ساخت یا در انتظار تکمیل شرایط است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی آبگرفتگی غرب تهران و مناطق 21 و 22 است، افزود: مدیریت و جمع آوری آب های سطحی بحث بخشی نیست و باید در غرب رودخانه باشد و بیشتر در تهران است. رودخانه های کرج، قدس و شهریار در طرح مدیریت جمع آوری سیلاب باید به صورت یکپارچه دیده شوند.

زاکانی گفت: قسمت فوقانی این پروژه به طول حدود 70 کیلومتر و در سه قسمت M1، M2 و M3 طراحی شده و حدود 6.2 کیلومتر از قسمت بالایی 70 کیلومتر پروژه افتتاح می شود و 6.8 کیلومتر دیگر نیز افتتاح می شود. باز خواهد شد. توسط اد. با تسریع در عملیات، بخش‌های باقی‌مانده پروژه در حال ساخت تهران، قدس و سحریه از خطر سیل مصون می‌شوند.

شهردار تهران گفت: هدف اصلی ایجاد زمین برای کنترل آب و سیل و خساراتی است که مناطق 21، 22 و شهریار و قدس را در بحران سیل تهدید می کند. دوم ، بحث در مورد استفاده از آبهای سطحی ، ایجاد فضای سبز و موارد دیگر در نظر گرفته شده است.

زاکانی تاکید کرد که بر اساس برآورد پنجمین سند توسعه پنج ساله تهران ، این مسافت 170 کیلومتری در 20 سال آینده توسعه می یابد. طبق جلسه ای که با معاون امور فنی و عمرانی و خاکریزاب برگزار شد ، در نیمه راه 20 سال آینده ، با کار جهاد و با همکاری آقامیری ، یکی از اعضای شورای شهر تهران ، این پروژه تصمیم گیری شد. کامل خواهد شد. در 10 سال. توسعه موجود حوزه های آبخیز غرب تهران و تعمیر کانال ها و تونل ها در جاهای دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با فعالیت های فعلی شهرداری ، مجموعه پروژه های آب در تهران 530 کیلومتر است ، افزود: هزینه ساخت مجموعه آب 20000 میلیارد تومان برآورد شده است. نگهداری از این پروژه مجتمع نیز حائز اهمیت است و پروژه ویژه ای برای نگهداری ساختمان در نظر گرفته شده است که 530 کیلومتر ایجاد شده را حفظ و 170 کیلومتر توسعه می یابد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا