اجتماعی

جنگ نوجوان برای کسب استقلال و ترس والدین از «رفیق ناباب»!

روانشناسان با اشاره به ترس والدین از مستقل شدن نوجوانان و افتادن در دام دوستان ناباب می گویند: «. در عین حال، این ترس ها با نقص های روانی همراه است که باعث می شود نوجوانان برای استقلال خود مبارزه کنند.

گهریسنا انزانی در گفت وگو با سلام آنلاین؛ وی با بیان اینکه فرزندانی که تا دیروز پدر و مادر داشتند، تبدیل به نوجوانانی شده اند که می توانند با والدین خود برای احقاق حق خود مبارزه کنند و برای استقلال فریاد بزنند، گفت: والدین روش های نادرست کنترل و کنترل را یاد می گیرند و همیشه به او می گویند که چه کاری انجام دهد و چه کاری را نباید انجام دهد. یک جایی برای رفتن، جایی برای نرفتن، با چه کسی صحبت کردن و چه کسی برای صحبت کردن ایجاد کنید. به همین دلیل است که در نوجوانی ناگهان با فردی روبرو می‌شوند که تلاش می‌کند برای استقلال بجنگد.

فرزند من نباید دوست پیدا کند؟

وی در ادامه به ترس والدین در خصوص رفتار نوجوانان اشاره کرد و توضیح داد: والدین در این سن از فرزندان خود ترس دارند. از جمله “آیا فرزندان من دوستان بد پیدا می کنند؟” . این ترس ها با خطای روانی همراه است و منجر به این می شود که مثلاً والدین فکر می کنند فرزندشان باید از همه طرف با ما باشد، زیرا ممکن است بدون والدین و از طریق دوستانی که او را نمی شناسند، به مواد مخدر روی بیاورند. . استفاده شده یا به داخل شبکه کشیده شده است. به سن او نمی خورد. در واقع در این سن، هر دو نوجوان ترس، اضطراب، عصبانیت و افسردگی را تجربه می کنند و والدین نیز این احساسات را تجربه می کنند. بنابراین با توجه به تفاوت های نسلی والدین و نوجوانان، لازم است در مورد نوجوانان نسل جدید اطلاعاتی کسب کرد و شناخت بیشتری کسب کرد.

این روانشناس با توجه به لزوم کمک والدین به نوجوانان برای درک شخصیت خود، به والدین توصیه کرد: والدین باید نوجوانان را درک کنند و از مقایسه نوجوانان با سایر نوجوانان خودداری کنند و در عین حال به نوجوانان کمک کنند تا متوجه این موضوع شوند.دوست خوب و در عین حال متفکر. در مقابل اطلاعات مختلف راه درست را پیدا کنید.

انزانی همچنین تاکید کرد که لازم است والدین توجه داشته باشند که نوجوانان در این سنین دچار سوءتفاهم می شوند. یک هویت. اضافه کنید: والدین باید به جای نگرانی برای نوجوانان، اطلاعات نوجوانان شاغل در این رشته را افزایش دهند و در صورت لزوم از روانشناسان نوجوان کمک بگیرند تا بدانند در برابر این رفتارها و هیجانات چه واکنشی نشان دهند. آنجا؟ در چنین مواقعی، والدین به دلیل رفتار نوجوان خود اغلب از قضاوت شدن توسط دیگران می ترسند. والدین باید روی این ترس ها کار کنند. والدین باید بدانند که چگونه با سایر اعضای خانواده صحبت کنند تا وضعیت نوجوان را درک کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا