اجتماعی

آسیب‌های طلاق؛ والدین نزد فرزندان «بدگویی» نکنند

جدایی والدین و نبود یکی از آنها کمبودی را برای فرزندان ایجاد می کند که در صورت عدم بررسی صحیح مشکلات جبران ناپذیری را به دنبال دارد. این در حالی است که به گفته خانواده درمانگران، آسیب طلاق به فرزندان زمانی رخ می دهد که کودک از کمک های روانی لازم برخوردار نشود.

دکتر شبنم طلوعی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص طلاق والدین و مشکلات جبران ناپذیری که ممکن است برای فرزندانشان پیش بیاید، گفت: والدین فکر می کنند با پنهان کردن واقعیت طلاق می توانند فرزندان خود را فریب دهند، اما باید بدانند که خیانت می کنند، فرزندانشان.

وی در خصوص راه حل یا نحوه برخورد با کودک در زمان طلاق یا بعد از طلاق گفت: والدین در چنین شرایطی نباید خودکشی کنند بلکه باید بر اساس گروه سنی زیر نظر روانشناس با کودک در میان بگذارند. آنها وضعیت جدید را می دانند. به فرزندتان بگویید که شما مسئول جدایی ما نیستید، مخصوصاً در مورد کودکان زیر 9 سال، زیرا فکر می کنید با انجام ندادن برخی کارها عامل جدایی خود هستید.

طلووی به والدین توصیه کرد که جلوی فرزندانشان بد صحبت نکنند زیرا نگرش فرزندان نسبت به سایر والدین از بین می رود. حتی اگر کودک والدین خوبی نداشته باشد، حق دارد در چارچوب ملاقات با والدین مقابل ملاقات کند، زیرا این جزو حقوق روانی کودک است و باید به کودک اجازه کار داده شود. تصمیم بگیرید. در خصوص ملاقات والدین

«بعد از طلاق، والدین باید در یک دوره آموزشی شرکت کنند تا در مورد نحوه صحیح تربیت فرزندان بیاموزند. گاهی والدین در تربیت فرزندان خود دچار «عدم تربیت صحیح» یا تربیت مضاعف می شوند. کودکانی که خود را طلاق می دهند نیز باید در ابتدای جلسه در یک جلسه روانپزشکی زیر نظر متخصص شرکت کنند.

تولولی احساس ضعف، آسیب های ضد اجتماعی و اجتماعی طلاق را در کودکان عنوان کرد و ادامه داد: اگر بعد از طلاق حمایتی صورت نگیرد، اگر آسیب اجتماعی برای کودکان پیش بیاید. مورد ذکر شده خسارت طلاق نیست، بلکه خسارت پس از عدم حل و فصل بعد از طلاق است.

او می گوید: «کودکان طلاق نباید آسیب ببینند، بلکه باید بچه ها را تنها گذاشت.» پس از طلاق، والدین آسیب دیدند. بچه های طلاق خیلی حساس شده اند و گوششان برای شنیدن درد و دلشان محتاج است. اگر والدین مراقب سلامت روان فرزندان خود باشند، سازگاری بهتری خواهند داشت.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا