اجتماعی

توصیه‌هایی به والدین برای تربیت فرزندان پس از طلاق

یکی از مددکاران اجتماعی گفت: “والدین نباید با طلاق دشمن یکدیگر شوند ، زیرا با جدایی آنها هنوز یک برنامه مشترک برای کل زندگی خود دارند و آن پرورش و همراهی است.”

غزاله مسعودی در مصاحبه با سلام آنلاین ، وی گفت: “والدین باید بپذیرند که فرزندان آنها در مراحل مهم زندگی مانند انتخاب مدرسه ، تحصیل در رشته ، ازدواج و غیره به مشاوره و پشتیبانی نیاز دارند. بنابراین ، والدین پس از طلاق باید بحث و گفتگو کنند.” به اشتراک گذاشتن با هم ، تصمیم گیری مشترک و روشهای آموزش عمومی برای فرزندانشان.

در صورت عدم هماهنگی در آموزش ، فضایی را برای اعزام کودکان ایجاد کنید

وی با تأکید بر لزوم تصمیم گیری والدین برای تصمیم گیری مشترک برای تربیت فرزندان خود پس از طلاق ، گفت: “گاهی اوقات کودکان ممکن است با تربیت روبرو شوند و بنابراین فرصت هایی برای بهره مندی پیدا کنند.” به عنوان مثال ، والدینی که به مدت یک هفته در کنار کودک می مانند می تواند شرایط سختی را ایجاد کند ، اما والدینی که کودک را فقط در آخر هفته می بیند ، باید تمام وقت خود را صرف لذت بردن از این کار کند. این امر درب بازپرداخت کودک را باز می کند.

وقتی صحبت از طلاق می شود ، آرامش مهم است

مددکار اجتماعی اضافه کرد: “لازم است والدین تعادل بین مسئولیت هایی را که بر عهده فرزندان خود گذاشته اند با قوانینی که در خانه هایشان وضع می کنند و تعهداتی که می گیرند.” والدین باید از نگرش متعادلی استفاده کنند تا کودک بداند پدر و مادرش برنامه کلی برای تربیت او دارند. بنابراین ، دستیابی به آرامش در هنگام طلاق بسیار مهم است. طلاق مسالمت آمیز در ابتدا به دلیل غم و اندوه ممکن است دشوار باشد ، اما پس از مدتی و غم و اندوه فروکش می کند ، والدین مجبورند برای یافتن آرامش درونی خود درگیری را حل کنند و سپس موضوع را با فرزندانشان در میان بگذارند.

از فرزند خود به عنوان یک رسانه برای انتقال شغل خود استفاده نکنید

مسعودی گفت: “بعضی اوقات والدین پس از طلاق صلح نمی کنند و اغلب والدین دیگری را به دلیل بد گفتن در مورد یکدیگر و به کار بردن کلمات بد که سرانجام منجر به عدم خوشبختی در کودک می شود ، مقصر می دانند.” به عنوان یک تسهیل کننده برای گوش دادن به شغل خود و یا انتقال شغل خود به والدین دیگر ، با توجه به مسائل قبلی در زندگی مشترک. این رفتار می تواند بسیار خطرناک باشد. برای سلامت روان کودکان.

جدایی خود را به وضوح برای فرزندان خود توضیح دهید

به گفته این مددکار اجتماعی ، هنگامی که یک زوج دارای فرزند تصمیم به جدایی می گیرند ، لازم است کودک را به روشنی و با توضیح کامل آگاه سازیم تا با توجه به سن کودک ، آنها بتوانند گویش های مختلفی را انتخاب کنند. برای کودکان مهم است که بدانند جدایی از والدین به معنای از دست دادن والدین نیست. جدا شدن از والدین معمولاً وقتی کودکان محیطهای جدید و ناآشنایی را می بینند که س questionsالاتی از قبیل “آیا پدر و مادرم هنوز مرا دوست دارند؟” ، تجربیات ناامنی برای کودکان ایجاد می کند. “از کجا زندگی می کنم؟” “آیا می توانم هر دو پدر و مادر داشته باشم؟” آیا من یکی از والدینم هستم که ترک کردم؟

مجری طرح انتخاب شده برای مراقبت از بلایای اجتماعی توسط اداره آموزش و پرورش استان تهران همچنین گفت: لازم است اطمینان حاصل شود که کودک در صورت طلاق و طلاق ، پدر و مادر والدین کودک هستند و او را در تمام مراحل همراهی می کنند. همه آنها قادر به ملاقات و برقراری ارتباط با هر دو والدین خواهند بود و خواهند بود.

وی درباره چگونگی رفتار والدین پس از طلاق برای جلوگیری از ایجاد شکاف در فرزندانشان گفت: هر پدر و مادری باید نقش خود را به درستی ایفا کند. فرزندان در موقعیت خود به پدر و مادر احتیاج دارند و لازم است هر یک از والدین پس از طلاق به درستی نقش و نقش خود را ایفا کنند ، در غیر این صورت احساس خلأ هر یک از والدین و فشار بیشتر آن جبران می شود که جبران این شکاف به والدین دیگر می رسد. .

انتقال نگرش درست در مورد طلاق به کودک و پذیرفتن شرایط از او

وی درباره چگونگی توضیح صحیح طلاق والدین برای کودک توضیح داد: والدین باید با دقت به طلاق فرزند خود بپردازند تا شرایط را آسان تر کنند ، به عنوان مثال ممکن است برای او توضیح دهد که خانواده هر فرد شرایط مختلفی دارد. برخی با پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می کنند ، برخی با یک پدر و مادر ، برخی با یک پدر و مادر زندگی می کنند و این خانواده ها از خانواده های دیگر برتری ندارند و در همه دنیا چنین خانواده هایی وجود دارد.

مسعودی معتقد است با ایجاد نگرش صحیح نسبت به جدایی والدین در فرزندان ، حتی اگر اطرافیان و دوستانش دید منفی نسبت به جدایی والدین داشته باشند ، پذیرفته می شود. چنین شرایطی از جدایی والدین بخشی از هویت کودک می شود و او به راحتی و بدون رازداری در مورد آن صحبت می کند. تشویق والدین برای مخفی نگه داشتن طلاق نیز باعث نگرانی فرزندان می شود.

به گفته مددکار اجتماعی ، وقتی کودکان جدایی والدین را ناتوان کننده و عینی می دانند ، شروع به پنهان کردن طلاق والدین خود می کنند. بعضی از کودکان فکر می کنند مقصر جدایی والدین خود هستند. در نهایت ، آنها احساس بی ارزشی و اعتماد به نفس پایین را دارند. والدین می توانند با ارائه توضیحات دقیق و در صورت لزوم با استفاده از مشاوره تخصصی ، این مقبولیت را در کودکان ایجاد کنند.

جدایی والدین لزوما مانعی در رشد فرزندان نیست

وی در مورد رفتار بد کودکانی که والدینشان طلاق گرفته اند و آنها را در معرض آزار آسیب پذیر می دانند ، گفت: “اگر نیازهای اساسی کودک و تربیت در یک زمینه خانوادگی تأمین نشود ، کودک یا نوجوان می تواند از خطر اجتماعی و اخلاقی رنج ببرد. ” آره. این شرایط می تواند در هر خانواده ای رخ دهد و در مورد فرزندان که والدین آنها طلاق گرفته اند ، صدق نمی کند. تنها تفاوت در این است که والدین برای رسیدن به رشد طبیعی شخصیت زمان زیادی را با آنها می گذرانند ، زیرا جدایی والدین لزوما مانعی در رشد کودک نیست.

کودکان هنگام رشد “کودکان مطلقه” را تحقیر می کنند

مجریان طرح منتخب مراقبت های ضد اجتماعی در برابر آسیب های اجتماعی توسط آموزش و پرورش استان تهران گفتند: “لازم است فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود تا فرزندان دارای برچسب” کودکان مطلقه “تحت فشار قرار نگیرند. از طرف دیگر ، اگر كودكانی كه والدینشان طلاق گرفته اند ، روی رشد ، رشد و تعالی خود تمركز كنند ، ممكن است دست نخورده و تحقیر شوند تا اطرافیان بتوانند وفاداری آنها را ببینند.

روند طلاق پدر در فرزندان چگونه است؟

وی همچنین گفت كه كودكان در مراحل اولیه طلاق ، والدین اوضاع را رد می كنند و قبول می كنند ، سپس والدین از اینکه چرا جدا شده اند عصبانی می شوند و به دنبال آشتی والدین هستند و آنها را به هم می رسانند. گاهی اوقات کودکان در این شرایط افسردگی و غمگینی را تجربه می کنند که در صورت غلبه بر آن می توانند شرایط قبلی را که در آن حضور مشاور به کودک کمک می کند تا این مراحل را بهتر پشت سر بگذارد ، بپذیرند.

مسعودی گفت: طلاق اتفاقی است که فشار زیادی به افراد وارد می کند ، افکار و احساسات بدی را در فرد ایجاد می کند و روند زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد. طلاق به معنای طغیان در برابر شرایط غیر قابل تحمل است و گاهی اوقات می تواند افراد ، همسران سابق و فرزندان را به خطر بیندازد.

اهمیت بازیابی احساسات ارزشمند پس از طلاق

وی افزود: “بنابراین لازم است که مردم بدانند که آنها آگاهانه تصمیم گرفته اند ، آنها انتخاب هایی را که برای خود و همسران و فرزندان خود انجام داده اند انجام داده اند.” برای افراد بسیار مهم است که پس از طلاق بتوانند ارزش عزت نفس خود را پس بگیرند و با افزایش عزت نفس خود به زندگی عادی برگردند زیرا با افزایش اخلاق در فرزندان خود تأثیر مثبتی دارند. مطالعه و گرفتن کمک متخصص نیز می تواند در این روند م processثر باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا