اجتماعی

تاثیر رژیم غذایی مبتنی بر طب سنتی بر بهبود ناباروری

تحقیقات نشان داده است که استفاده از رژیم‌های غذایی طب سنتی ایرانی بر روی زنان نابارور نه تنها می‌تواند میزان موفقیت IVF یا لقاح آزمایشگاهی را افزایش دهد، بلکه باعث بارداری خودبه‌خود در برخی از زنان نابارور نیز می‌شود.

به گزارش سلام آنلاین. بر اساس آمار وزارت بهداشت در کشورمان، شیوع ناباروری در زوجین 3.2 درصد است و می توان گفت در کل کشور 3 میلیون و 268 هزار و 115 زوج ایرانی در طول زندگی خود هر نوع ناباروری اولیه و ثانویه را تجربه کرده اند. بر اساس آخرین مطالعه انجام شده در ایران در سال 1388، شیوع ناباروری اولیه و ثانویه در بین زنان ایرانی در هر ازدواج در کل کشور به ترتیب 11/9 درصد و 15/3 درصد بوده که حاملگی نیز باعث از دست دادن فرصت در ابتدایی می شود. تشخیص ناباروری رخ می دهد و زنانی که تولد فرزند خود را به تعویق می اندازند ممکن است عواقب بارداری، نوزادی و ناباروری را تجربه کنند.

از سوی دیگر، با افزایش سن شانس باردار شدن کاهش می‌یابد و مادران جوان‌تر بارداری سالم‌تری را تجربه می‌کنند. افزایش سن ازدواج، افزایش فاصله بارداری تا ازدواج و تمایل به کاهش تعداد فرزندان و یک فرزند، سبک زندگی ناسالم منجر به چاقی، استعمال دخانیات، افزایش سموم ناشناخته موثر بر دستگاه تناسلی همه عواملی که می تواند منجر به چاقی شود. ناباروری اول بوده و به تدریج در کشور افزایش خواهد یافت.

در زمینه درمان ناباروری در اکثر استان های کشور مراکز تخصصی درمان ناباروری وجود دارد که دارای امکانات پیشرفته درمان ناباروری هستند که زوج های نابارور می توانند در سال 1401 با خدمات بیمه به خدمات درمان ناباروری دسترسی داشته باشند. اکثر مراکز ناباروری برای ارائه خدمات ناباروری با تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح قرارداد دارند.

به گفته وزارت بهداشت، تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از رژیم‌های غذایی مبتنی بر طب سنتی ایران در زنان نابارور نه تنها می‌تواند باعث افزایش میزان موفقیت IVF یا لقاح آزمایشگاهی شود، بلکه منجر به ناباروری نیز می‌شود. بارداری خودبه‌خود در برخی از زنان نابارور نیز . داشتن یک سبک زندگی سالم بر اساس اصول ضروری زندگی از دیدگاه طب ایرانی مانند تغذیه، ورزش، هوای سالم، خواب و بیداری و دوری از استرس نه تنها می تواند از ناباروری پیشگیری کند، بلکه هر دو در درمان ناباروری موثر هستند. استفاده از توانمندی های طب سنتی و مکمل مانند طب ایرانی در کنار طب سنتی روشی است که در دنیا در زمینه های مختلف از جمله پیشگیری و درمان ناباروری مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا