اجتماعی

راهکار طب سنتی برای کاهش عطسه و خارش گلو در فصل بهار

سرفه، خارش گلو، عطسه، آبریزش بینی و… علائمی هستند که برخی افراد در اوایل بهار با آن مواجه می شوند. علائمی که گاهی تشدید می شوند، افراد را آزار می دهند و به دنبال راه حل هایی برای کاهش آن هستند.

به گزارش سلام آنلاین. اگر با شروع فصل بهار دچار آلرژی و حساسیت های فصلی هستید با رعایت دستورات و اقدامات مندرج در مقاله طب سنتی می توانید تا حد زیادی از این بیماری ها پیشگیری کنید.

بر اساس اطلاعیه دفتر ایران و گسترش وزارت بهداشت، در تمامی حساسیت ها، یک فرد مبتلا به آلرژی از گلودرد شکایت کرده است. برای درمان این عارضه می توان از جوشانده زیر استفاده کرد:

حدود 5 گرم گل بنفشه و 5 گرم شکر را در دو لیوان آب بریزید و روی حرارت ملایم بجوشانید تا یک لیوان باقی بماند. چای باقیمانده را فشار داده و شب ها قبل از خواب بنوشید.

برای کسانی که گلودرد شدیدی دارند و باعث می‌شود کارهای روزمره خود را متوقف کنند، نوشیدن یک لیوان دیگر از این دمنوش گیاهی را بعد از بیدار شدن از خواب صبح‌ها علاوه بر شب توصیه می‌کند.

برخی افراد نیز در اوایل بهار عطسه مکرر را تجربه می کنند. برای کاهش عطسه های ناشی از آلرژی و حساسیت فصلی، استفاده از روغن بنفشه در پایه بادام شیرین توصیه می شود. دو بار در روز، یک قطره روغن بنفشه را به سوراخ های بینی خود بمالید. علاوه بر این، پیشانی خود را با همان روغن ماساژ دهید.

این کار از شدت عطسه کاسته و در برخی موارد به طور کامل از بین می رود. در کنار استفاده از روغن بنفشه، پرهیز از غذا نیز راهی برای مقابله با مشکلات قاعدگی است. از این نظر باید در فصل بهار از خوردن ادویه، غذاهای سرخ کردنی، شکلات و قهوه پرهیز کنید و مصرف آن را به حداقل برسانید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا