علمی و پزشکی

کاهش استرس با مصرف این ویتامین در رژیم غذایی

اطلاعات تکمیلی:

کمبود منیزیم می تواند باعث افسردگی، زوال عقل، سردرد، گرفتگی عضلات، تشنج، اسکیزوفرنی و تحریک پذیری شود. به گفته محققان، همه این شرایط را می توان با دریافت منیزیم کافی بهبود بخشید.

اسید گاما آمینه بوریک (GABA) مهمترین انتقال دهنده عصبی در سیستم عصبی مرکزی است و نقش مهمی در تنظیم شبکه های عصبی محلی و عملکرد مغز ایفا می کند. هنگامی که سطح منیزیم در بدن ناکافی باشد، سطح GABA کاهش می یابد و استرس افزایش می یابد.

با این حال، مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های منیزیم می تواند برخی از علائم مرتبط با استرس و اضطراب را کاهش دهد. همراه با این مکمل معدنی، می توانید از طریق رژیم غذایی خود منیزیم کافی دریافت کنید.

مغزها و دانه هایی مانند بادام و بادام زمینی حاوی منیزیم هستند. با مصرف 28 گرم از این دانه ها در طول روز، 20 درصد از نیاز روزانه به منیزیم خود را تامین خواهید کرد. تخمه کدو تنبل نیز سرشار از این ماده معدنی است. کافی است هر روز 30 گرم از این غذای محبوب بخورید تا 37 درصد از نیاز روزانه شما به منیزیم تامین شود. توجه داشته باشید که نیاز روزانه شما به منیزیم 400 میلی گرم است.

در میان گزینه های غذایی، کلم پیچ حاوی منیزیم است. با مصرف تنها نصف فنجان اسفناج پخته شده، 20 درصد نیاز روزانه خود به این ماده معدنی را تامین می کنید.

در میان میوه ها، موز و سیب گزینه های غذایی غنی از منیزیم هستند. در همین حال، سینه مرغ و گوشت گاو بدون چربی نیز می توانند این ماده معدنی را برای بدن شما تامین کنند.

اما حتی اگر برنج و سایر غلات حاوی منیزیم نیستند، فراموش نکنید که انواع فرآوری شده آن، مانند برنج سفید یا دانه های تصفیه شده، منیزیم کمتری دارند. به طور کلی، فرآیند پردازش مقادیر زیادی منیزیم را از این انتخاب های غذایی حذف می کند. سعی کنید گزینه های کمتر فرآوری شده مانند برنج قهوه ای یا گندم کامل و پاستا تیره را انتخاب کنید.

به گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، توجه داشته باشید که نصف فنجان برنج سفید حاوی 3 درصد منیزیم است. در حالی که همین مقدار برنج قهوه ای بیش از 4 برابر منیزیم دارد

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا