اجتماعی

رژیم غذایی که بیماری زنانه را بهبود می‌بخشد

توصیه های محقق؛

محققان در مطالعه اخیر خود دریافته اند که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می تواند به افراد مبتلا به تخمدان پلی کیستیک کمک کند.

محققان در مطالعه اخیر خود دریافته اند که پیروی از یک رژیم غذایی سالم می تواند به افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک کند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری های دستگاه تناسلی است. در زنان مبتلا به این بیماری به دلیل ترشح بیش از حد هورمون آندروژن، کیست های زیادی در تخمدان ها ایجاد می شود. در یک مطالعه در سال 2019، مشخص شد که بین 33 تا 83 درصد از مبتلایان به سندرم تخمدان پلی کیستیک دارای اضافه وزن و چاقی هستند. بسیاری از علائم مرتبط با این بیماری را می توان تحت نظر پزشک با اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی درمان کرد.

محققان تاکید می کنند که رعایت رژیم غذایی مشخص در فصل زمستان برای این دسته از بیماران ضروری است. رژیم غذایی در درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک بسیار مهم است و دانستن اینکه چه بخورید و چه نخورید می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به کاهش علائم و مدیریت موثر علائم غدد درون ریز کمک کند. در اینجا برخی از مواد غذایی مورد نیاز برای مدیریت و بهبود بیماری آورده شده است:

کربوهیدرات های با کیفیت بالا و فیبر بالا را انتخاب کنید: احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 در زنان مبتلا به PCOS بیشتر از زنان بدون PCOS است. مانند هر رژیم غذایی دیابتی، برای زنان مبتلا به این بیماری مصرف کربوهیدرات های با کیفیت بالا و فیبر بالا مهم است. این به حفظ تعادل سطح قند خون کمک می کند.

یک رژیم غذایی متعادل از چربی ها را انتخاب کنید: آجیل و دانه هایی مانند گردو، بادام، دانه های کتان بخورید که میزان مناسب چربی را متعادل می کند و سطح تستوسترون را کاهش می دهد و هورمون های جنسی زنانه را تنظیم می کند. همچنین چربی های باکیفیت مانند روغن بکر و آووکادو مصرف کنید تا به مغزتان در تنظیم فعالیت های هورمونی کمک کند.

مصرف پروتئین را به خاطر بسپارید: سعی کنید غذاهای حاوی آمینو اسیدهای ضروری و غیر ضروری را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بدن از آنها برای تولید هورمون استفاده کند. تخم مرغ، مرغ، بادام زمینی، آجیل، دانه ها و پروتئین های گیاهی تنها چند نمونه هستند.

از غذاهای غنی از ویتامین D غافل نشوید: از غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماهی سالمون، قارچ، تخم مرغ، شیر و ماست استفاده کنید. همچنین می‌توانید بیرون زیر نور خورشید بنشینید تا سطح ویتامین D خود را افزایش دهید.

سبزیجات برگ سبز بخورید: سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ حاوی مواد شیمیایی گیاهی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی هستند که دارای اثرات ضد التهابی و ضد آکنه هستند که می توانند باعث PCOS شوند. علاوه بر این، حاوی مقدار زیادی آب و سرشار از فیبر هستند که جذب قند را کاهش می دهد و به ثابت ماندن قند خون برای مدت طولانی کمک می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا