اجتماعی

کاهش استرس به کمک رژیم غذایی

سلام آنلاین/ خراسان رضوی یافته ها نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی پر فیبر و پر فیبر در روز تاثیر بسزایی در کاهش سطح استرس و بهبود سلامت روان دارد.

هنگامی که صحبت از استرس به میان می آید، اغلب به ما می گویند که بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که ورزش کنیم، برای فعالیت هایی که از آنها لذت می بریم وقت بگذاریم یا سعی کنیم مراقبه و وجدان باشیم، اما طبق تحقیقات منتشر شده، غذایی که می خوریم نیز می تواند موثر باشد. راه مقابله با استرس

نتایج جدیدترین مطالعه در این زمینه نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی با تخمیر و فیبر بالا در روز تنها به مدت چهار هفته تأثیر بسزایی در کاهش سطح استرس دارد.

در دهه گذشته، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی می تواند تأثیر عمیقی بر سلامت روان ما داشته باشد. در واقع، یک رژیم غذایی سالم می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های روانی رایج را کاهش دهد.

مکانیسم‌های نهفته در تأثیر رژیم غذایی بر سلامت روان هنوز به خوبی شناخته نشده است، اما یکی از توضیح‌ها ممکن است ارتباط بین مغز و میکروب‌های ما (میلیاردها باکتری زنده) در روده ما باشد.

در حالی که تحقیقات قبلی نشان داده است که استرس و رفتار مربوط به میکروبیولوژی ما است، اما هنوز مشخص نیست که آیا تغییرات در رژیم غذایی و میکروبیولوژی ما می تواند تأثیر واضحی بر سطح استرس داشته باشد یا خیر.

در این مطالعه، 45 فرد سالم 18 تا 59 ساله با رژیم غذایی کم فیبر انتخاب شدند که بیش از نیمی از آنها زن بودند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند و به طور تصادفی رژیم غذایی مشابهی را در طول چهار هفته مطالعه دنبال کردند.

حدود نیمی از آنها رژیم غذایی طراحی شده توسط متخصص تغذیه دریافت می کنند. این رژیم غذایی به عنوان یک رژیم غذایی ذهنی شناخته می شود زیرا شامل غذاهایی است که با سلامت روانی بهتر مرتبط هستند. جالب توجه است که افراد گروه رژیم غذایی ذهنی استرس کمتر و کیفیت خواب بهتری را گزارش کردند.

مطالعات دیگر همچنین نشان داده‌اند که میکروب‌های روده در فرآیند خواب نقش دارند، بنابراین ممکن است این ارتباط را توضیح دهد.

نتایج نشان می دهد که می توان از رژیم های غذایی خاص برای کاهش سطح استرس استفاده کرد. این نوع رژیم ها همچنین می توانند در درازمدت به محافظت از سلامت روان کمک کنند زیرا میکروب های روده را هدف قرار می دهند.

مطالعه ما شواهد جالبی ارائه می دهد که رژیم غذایی یک راه موثر برای کاهش استرس است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا