اجتماعی

نسخه طب سنتی برای کبد چرب

سلام آنلاین/ لرستان به گفته متخصصان طب سنتی، کبد چرب در اثر پر شدن مواد افزودنی در کبد ایجاد می شود و زمانی که تعادل بین مصرف و دفع از بین برود، بیماری ایجاد می شود.

نعمت اله مرادی در گفت وگو با سلام آنلاین، با اشاره به اینکه کبد چرب در اثر تجمع مواد زائد در کبد ایجاد می شود، گفت: روزه گرفتن، فعالیت بدنی و رژیم های غذایی خاص در درمان آن موثر است. کبد اگر کمی باشد، اگر کبد آنها ضعیف باشد و سطح آنزیم های کبدی در حد نرمال بماند، می توانند از تغذیه یا راه های طبیعی برای درمان بیماری خود بهره مند شوند.

وی افزود: نوشیدن یک لیوان شربت، عسل، آبلیمو و گل داوودی در روز صبح قبل از ناشتا و یک لیوان در شب در درمان بیماری و تسریع بهبودی موثر است. نصف لیوان کاسنی که بتوان آن را در روز و شب مصرف کرد.

مرادی گفت: مصرف یک قاشق چای خوری لوبیا سیاه در صبح و شب توصیه می شود، البته باقالی سیاه حتما باید جویده شود و اگر با کمی عسل طبیعی استفاده شود موثرتر است.

این متخصص طب سنتی افزود: خوردن روزانه دو تا سه عدد سیب در صبح قبل از صبحانه و در شب برای درمان این بیماری مفید است.

نشان می دهد که مصرف سالاد، کلم، هویج، روغن زیتون و سرکه پنج بار در هفته توصیه می شود: روزی یک لیوان شربت، عسل، آبلیمو و فلفل قرمز را صبح ناشتا و یک لیوان شب برای رفع بیماری میل کنید. و در تسریع روند بهبودی آن موثر است.

مرادی با اشاره به استفاده از ترکیب چهار دانه برای درمان کبد چرب در طب سنتی گفت: نیمی از دانه های کاسنی، خرفه، خربزه و خیار را با هم ترکیب کرده و یک شب در آب کاسنی خیس کنید و ترب را صاف کنید. صبح، بعد از ظهر مجدداً 4 دانه را در عرق کاسنی و ترب خیس کنید و بخورید، بهتر است این دارو را در فاصله دور از غذا مصرف کنید و تا یک ساعت بعد از مصرف دارو نخورید.

وی افزود: افراد مبتلا به کبد چرب باید هر روز یک لیوان فلفل قرمز و آب چیلی بنوشند و بگویند غذاهای انرژی زا مانند سوپ، سوپ سبزیجات و سوپ کمتر بخورند. در شفا مفید است و بهتر است کسانی که معده ضعیفی ندارند کمی بیشتر خورش تهیه کنند.

چای ترش، چای سبز، آب آلبالو، آب آلبالو، آب زرشک، سرکه و عناب نیز در دوران قاعدگی مفید است.

مرادی با اشاره به اینکه یکی از توصیه های ما عدم مصرف آب یخ به خصوص آب یخ است، گفت: در صورتی که افراد به مدت دو ماه این روند را دنبال کنند به جای آب، از عسل، آب و آبلیمو استفاده کنند. و در این مدت بیشتر غذای آنها پخته شود و از انواع سوپ ها با سبزیجات مختلف استفاده کنند، بهتر می شوند.

متخصصان طب سنتی تاکید می کنند افراد مبتلا به کبد چرب در صورتی که بیماری آنها متوسط ​​یا شدید باشد و یا با افزایش آنزیم های کبدی همراه باشد، علاوه بر این بیماری ممکن است دچار کم آبی نیز شوند، دیابت، فشار خون و چاقی نیز . لازمه پیشگیری با توجه به بروز عوارض ناشی از این بیماریها لازم است درمان آنها زیر نظر پزشک مربوطه انجام شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا