ورزشی

ادامه تلاش وزارت ورزش برای افزایش فدراسیون‌ها/ ۵ رشته، انجمن مستقل می‌شوند

بر اساس یک گزارش روشن، یکی از اقداماتی که در دستور کار نهادهای اصلی این بخش، وزارت ورزش و جوانان در سال 1401 در بخش ورزش کشور قرار گرفت، افزایش فدراسیون بود. از این حیث در 30 مرداد بخش تناسب اندام از فدراسیون ورزش های عمومی جدا شد و به عنوان یک فدراسیون مستقل کار خود را آغاز کرد. همچنین در 5 آبان ماه فدراسیون قایقرانی و فدراسیون ورزش های ساحلی و دریایی تشکیل و مدیران آنها منصوب شدند.

تشکیل سه فدراسیون جدید تعداد فدراسیون های ورزشی کشور را از 51 به 54 افزایش داده است اما بدیهی است که این پایان راه برای افزایش فدراسیون نیست.

شنیده ها حاکی از آن است که تدابیری اندیشیده شده است تا پنج رشته تحت کنترل فدراسیون های مختلف در آینده نزدیک به انجمن مستقل تبدیل شوند و خارج از کنترل فدراسیون های مربوطه فعالیت کنند و اگر بتوانند در چند ماه آینده عملکرد خوبی داشته باشند، کار کنند. برای تبدیل آنها مورد نیاز خواهد بود.

ایروبیک، جوجیتسو، ای کوراش و پنچاک سیلات رشته هایی هستند که در حال حاضر تحت کنترل فدراسیون های مختلف از جمله انجمن ووشو هستند که به زودی اقدامات لازم برای حذف آنها انجام می شود و باید از فدراسیون خارج شده و به یک انجمن مستقل تبدیل شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا