اقتصادی

بخش اول راه‌آهن رشت-کاسپین تا پایان سال آماده بهره‌برداری است

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، برای تسریع در اجرای راه آهن راهبردی رشت – خزر به زودی 500 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص می یابد و تا پایان سال جاری نیز مدیر عامل بین ایستگاهی. رشت و پیربازار تکمیل و آماده بهره برداری در اولویت اول است

به گزارش سلام آنلاین، راه آهن رشت – آستارا یکی از پروژه های اولویت دار ریلی کشور است که در آن سه روش تامین منابع از طریق روسیه، فاینانس داخلی و تصفیه نفت در نظر گرفته شده است. این پروژه آخرین کریدور از کریدور شمال – جنوب – دریای کشور است که تکمیل آن منجر به توسعه حمل و نقل بار بین کشورهای قفقاز، فدراسیون روسیه و شمال اروپا با کشورهای جنوب می شود. مرزهای خلیج فارس، جنوب و شرق آسیا.

هزینه تکمیل راه آهن رشت – آستارا 800 میلیون یورو برآورد شده است و با توجه به تمایل روسیه برای مشارکت در تکمیل پروژه راه آهن به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال – جنوب نشست مشترک مدیران وزارتخانه راه و شهرسازی برای حضور و سرمایه گذاری مسکو در این پروژه به منظور تامین اعتبار و تسریع در روند اجرای این پروژه بزرگ و مهم برگزار شد.

قطعه اول راه آهن رشت-بندر خزر اواخر سال جاری آماده بهره برداری می شود.

در همین راستا خیراله خادمی – معاون وزیر راه و شهرسازی – چندی پیش در بازدید از راه آهن رشت – کاسپین با تاکید بر اختصاص 500 میلیارد تومان از محل ماده 56 به این پروژه گفت: تعریض راه آهن قزوین – رشت به طول 35 کیلومتر. در حال ساخت است و تا پایان سال جاری طبق برنامه عملیاتی حدفاصل ایستگاه رشت تا پیربازار تکمیل و آماده بهره برداری در اولویت اول خواهد بود.

بر اساس گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور، وی افزود: در صورت تامین منابع مالی لازم در بهار 1402 اولویت دوم تکمیل و آماده سازی عملیات از پیربازار بود. . کاسپین.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیشرفت واقعی راه آهن رشت – کاسپین را 75 درصد عنوان کرد و گفت: 83 درصد در حوزه زیرساخت و 31 درصد در حوزه راه و 14 کیلومتر از راه. آنجا. قرار داده شده.

پیش از این، شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، پروژه راه آهن رشت – آستارا را مهم ترین پروژه ریلی کشور توصیف کرده و گفته بود که علیرغم مذاکره با روسیه و آذربایجان برای پیوستن به تکمیل این خط ریلی. ، این پروژه چه با حضور روسیه و چه عدم حضور این کشور، آن را تکمیل می کنیم تا بتوان از آن برای افزایش حمل و نقل کشور استفاده کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا