اقتصادیتازه های کسب و کار

لیست دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته

ویدئو لیست دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته

در این مقاله لیست دانشگاه‌ های آمریکا بر اساس رشته را بررسی خواهیم کرد و رشته های مختلف را بر اساس هزینه، بازار کار و … بررسی خواهیم کرد. در این راستا می توانید از کارشناسان شرکت ایران کانادا کمک بگیرید.

تحصیل در آمریکا ملک پور: شرکت ایران کانادا، بهترین موسسه در زمینه مهاجرت تحصیلی معرفی می شود. اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید، با ما و کارشناسان شرکت ایران کانادا همراه باشید.

اینفوگرافیک لیست دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته

لیست دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته

عناوین مقاله:

چرا تحصیل در آمریکا متقاضیان زیادی دارد؟

شرایط تحصیل در آمریکا چیست؟

مراحل تحصیل در آمریکا چیست؟

برای انتخاب رشته در آمریکا باید به چه نکاتی توجه کرد؟

لیست دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته به چه صورت است؟

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل پزشکی کدام دانشگاه ها هستند؟

کدام دانشگاه های آمریکا برای تحصیل مهندسی رنکینگ بهتری دارند؟

رشته های علوم انسانی در کدام دانشگاه آمریکا با کیفیت بهتری تدریس می شوند؟

برای تحصیل در آمریکا چه مدارکی مورد نیاز است؟

هزینه تحصیل در آمریکا به چه صورت است؟

زمان اپلای و ثبت نام در دانشگاه های آمریکا به چه صورت است؟

بورسیه های تحصیل در آمریکا به چه صورت است؟

آیا امکان کار حین و بعد از تحصیل هم در آمریکا وجود دارد؟

اقامت دائم از طریق اقامت تحصیلی در آمریکا چه شرایطی دارد؟

دریافت ویزای تحصیلی آمریکا چقدر زمان می برد؟

چرا تحصیل در آمریکا متقاضیان زیادی دارد؟

همه ساله افراد زیادی برای تحصیل در دیگر کشورها اقدام می کنند. مهاجرت تحصیلی روشی کم هزینه برای اقامت موقت در کشوری دیگر است تا از طریق آن، شرایط زندگی در آن کشور و کشورهای اطراف آن را بررسی کرد و برای اقامت دائم، بهترین مقصد را انتخاب کرد.

در میان کشورهای مختلفی که برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می شوند، آمریکا همواره متقاضیان بیشتری دارد و این به دلیل مزایای بالای تحصیل در کشور آمریکاست. این مزایا عبارتند از:

 اولین مزیت تحصیل در آمریکا که علت اصلی بالا بودن متقاضیان تحصیل در این کشور هم هست، اعتبار بالای دانشگاه ها در آمریکاست. همه دانشگاه های بین المللی دنیا در رتبه بندی جهانی دارای رنکینگ و جایگاهی هستند که در میان آن ها، دانشگاه های آمریکایی همیشه بهترین آمارها را داشته اند.

پیشنهاد می کنیم از پست دیدن کنید.

 مزیت دیگر تحصیل در کشور آمریکا امکان زندگی در کشوری با بهترین شرایط اقتصادی است. هر چند زندگی دانشجویی با زندگی عادی تفاوت زیادی دارد و مهاجرت از طریق تحصیل یک روش مهاجرت موقتی است، اما باز هم در همان مدت زمان کوتاه می توان بهترین شرایط اقتصادی دنیا را تجربه کرد.

 یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور آمریکا، کیفیت سیستم آموزشی در این کشور است. آمریکا قوی ترین نظام آموزشی دنیا را دارد و کیفیت سیستم آموزشی آن به حدی است که بیشتر اساتید برتر رشته های مختلف دنیا، فارغ التحصیل این کشور هستند. سیستم آموزشی این کشور چه از نظر پژوهش و چه از نظر آموزش، کیفیت بسیار بالایی دارد.

 دیگر مزیت تحصیل در کشور آمریکا، تنوع بالای رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور است. تقریبا هر رشته تحصیلی که در دنیا تدریس می شود، در دانشگاه های آمریکا هم وجود دارند. این مزیت مهم، شانس تحصیل در این کشور را افزایش می دهد.

 همان طور که گفته شد، دانشگاه های آمریکا جزو معتبرترین دانشگاه های دنیا هستند و همین موضوع باعث می شود که مدرک آن ها برای ورود به بازار کار معتبر باشد. مشاغل مختلف به خصوص در دیگر کشورها معمولا استخدام افرادی که مدرک تحصیلی خود را از آمریکا دریافت کرده اند، به فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها ترجیح می دهند.

 در نهایت مزیت دیگر تحصیل در کشور آمریکا، امکان اخذ اقامت دائم با ویزای تحصیلی است. البته ویزای تحصیلی مستقیما به اقامت دائم تبدیل نمی شود اما شانس اقامت دائم برای افرادی که ویزای تحصیلی این کشور را دارند، بیشتر از سایرین است.

تقاضای بالا، شرایط پذیرش را هم سخت تر می کند. در چنین شرایطی برای افزایش شانس پذیرش و تحصیل، باید از راهنمایی های گروه های مهاجرتی با تجربه مانند شرکت ایران کانادا استفاده کرد.

شرایط تحصیل در آمریکا چیست؟

متقاضیان تحصیل در آمریکا باید واجد شرایط این موضوع باشند تا امکان تحصیل به راحتی برای آن ها برقرار شود.

نکته مهمی که در مورد تحصیل در این کشور وجود دارد، تقاضای بالای تحصیل در آمریکا و سختگیری های دولت آمریکا نسبت به پذیرش دانشجویان بین المللی به خصوص ایرانی است که باعث می شود حتی در صورت کمترین ایراد در شرایط متقاضی، امکان تحصیل در این کشور برای او وجود نداشته باشد.

 زبان اولین راه ارتباطی با دیگران است و زمانی که این ارتباط با افرادی باشد که به زبان دیگر صحبت می کنند، طبیعتا یکی از طرفین باید به زبان طرف مقابل مسلط باشد.

در مورد مهاجرت تحصیلی به دیگر کشورها این موضوع اهمیت بیشتری دارد و یکی از شرایط تحصیل است. این شرط برای تحصیل در آمریکا هم وجود دارد و متقاضیان تحصیل در این کشور باید دارای یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی مانند تافل، آیلتس و … باشند.

 یکی دیگر از شرایط تحصیل در کشور آمریکا، داشتن مدرک دیپلم با معدل بالاتر از 12 است. البته مدرک باید از نهاد معتبری دریافت شده باشد. به عنوان مثال، مدرک آموزش و پرورش یا فنی حرفه ای برای تحصیل در آمریکا معتبر است اما مدرک دیپلم جهاد دانشگاهی جزو مدارک معتبر برای تحصیل در کشور آمریکا نیست.

 برخورداری از سوابق و رزومه کاری و تحصیلی خوب یکی دیگر از شرایط تحصیل در کشور آمریکاست.

 پذیرش در بعضی از رشته های خاص در کشور آمریکا با شرط قبولی در آزمون ورودی امکانپذیر است. از جمله آزمون های ورودی می توان به آزمون سات، اکت، گری و … اشاره کرد که هر کدام برای مقطع و رشته ای خاص هستند و بدون دریافت نمره قبولی در آن ها امکان تحصیل در کشور آمریکا وجود ندارد.

 در نهایت متقاضی تحصیل در کشور آمریکا باید انگیزه نامه و توصیه نامه برای انجام این کار را هم داشته باشد. انگیزه نامه همان اهداف متقاضی برای تحصیل در کشور آمریکا و توصیه نامه، گواهی دریافت شده از استادی معتبر برای تضمین لیاقت دانشجو به منظور تحصیل در آمریکاست.

سایر شرایط تحصیل در این کشور را می توانید از مشاورین مجموعه مهاجرتی ایران کانادا جویا شوید.

 مراحل تحصیل در آمریکا چیست؟

اگر متقاضی تحصیل در آمریکا هستید، باید مراحلی را برای انجام این کار طی کنید که در این بخش از مقاله لیست دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته به توضیح آن ها می پردازیم. این مراحل اگر به درستی طی شود، تحصیل در آمریکا بدون مشکل انجام می شود.

 متقاضیان تحصیل در کشور آمریکا در اولین مرحله باید مدرک معتبر در زبان انگلیسی دریافت کنند. البته زبان های دیگری مانند فرانسه و آلمانی هم در این کشور صحبت می شوند اما مدرک اصلی و قابل قبول در تمام دانشگاه ها، مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس و تافل و در سطح قابل قبول دانشگاه های آمریکاست.

البته در موارد خیلی خاص مانند دانشجویانی که رزومه علمی قوی و توصیه نامه ای از استاد بسیار معروف دارند، بدون تسلط به زبان انگلیسی هم می توان در این کشور تحصیل کرد.

 در مرحله بعد باید مدارک لازم برای ارائه به دانشگاه به منظور دریافت پذیرش تحصیلی و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیل را آماده کرد. آماده سازی به معنی تکمیل تمام مدارک لازم برای تحصیل در کشور آمریکا و ترجمه آن هاست.

ترجمه باید معتبر و در دارالترجمه های رسمی وابسته به قوه قضاییه انجام شود، بنابراین بهتر است که مدتی قبل از سفر برای آماده سازی آن ها اقدام کرد. این مدارک بعد از ترجمه، تا 6 ماه معتبر و قابل استفاده می باشند.

 متقاضیان تحصیل در آمریکا باید با انواع دانشگاه های این کشور، هزینه ها و شرایط تحصیل در آن ها آشنایی داشته باشند. تهیه لیست دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته، کمک زیادی به متقاضیان برای تحقیق و بررسی کامل وضعیت هر دانشگاه می کنند.

در این لیست می توان علاوه بر رشته هایی که در هر دانشگاه آموزش داده می شوند، مواردی مانند هزینه ها و شهریه تحصیل را هم بررسی و قید کرد تا انتخاب دانشگاه مورد نظر از میان آن ها ساده تر شود

دکمه بازگشت به بالا