با همین منوال، شاهد نابودی زبان کهن فارسی خواهیم بود

سلام آنلاین / خوزستان شهید چمران ، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اهواز در اهواز زیاد نیست ، اگر وضعیت به زودی ادامه یابد ، شاهد از بین رفتن این زبان باستانی خواهیم بود.

با همین منوال، شاهد نابودی زبان کهن فارسی خواهیم بود

نادر کریمی راد در مصاحبه با سلام آنلاین گفت که فارسی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین زبانها در جهان و زبانهای رسمی ایران ، تاجیکستان و افغانستان است. علاوه بر این کشورها ، پاکستان به همراه ازبکستان یکی از کشورهای فارسی زبان جهان با بیش از 1.7 میلیون نفر جمعیت است و بیش از 40 کشور به طور موقت و منطقه ای به زبان فارسی کم و بیش صحبت می کنند.

به گفته وی: آغاز انتقال زبان فارسی باید از مدرسه آغاز شود ، زیرا آموزش زبان فارسی ، به ویژه برای کودکان در ایران ، همیشه کم است.

کریمیراد خاطرنشان می کند: از طرف دیگر معلمانی هستند که به روش های سنتی و قدیمی در سیستم آموزش کشور عادت دارند و از طرف دیگر خانواده هایی هستند که یادگیری زبان های دوم و سوم را در بچه ها. اهمیت نده.

وی گفت بسیاری از والدین این مهم را برای رفتن به مدرسه رها کرده اند و حتی معتقدند که کودکان در جامعه به تنهایی فارسی می آموزند. “بدترین و فاجعه بارترین چیز این است که کودکان همانهایی هستند که در منطقه خود غوطه ور هستند. گویش مهارت زبان فارسی ندارند.

یک استاد دانشگاه یک مثال می زند: کودک پنج یا شش ساله ای که به ترکی ، لری ، کردی و عربی صحبت می کند به گونه ای که فراموش می کند در یک کشور فارسی زبان زندگی می کند.

وی افزود: “من به یاد می آورم که وقتی ما در دبیرستان در کتاب فارسی خود بودیم ، یک درخت تناور بزرگ رنگ آمیزی شده بود و زیر آن درخت” فارسی “نوشته شده بود. بوته های کوچکی با زبانهای کردی ، ترکی ، کیکی و … کشیده شده و نوشته شده است که این درختان کوچک نباید قطع شوند ، اما نباید آنقدر رشد کنند که زبان فارسی را پوشش دهند.

کریمیراد گفت: “متأسفانه ، ما شاهد رشد این درختان هستیم و رشد آنها می تواند برای فارسی باستان و زبان اصلی مشکل ایجاد کند.”

نویسنده مجموعه چند جلدی “شاهد شكرافشان” (مرور و شرح اشعار ، اشعار ، اشعار سدیع) راهكارهای زیر را برای تقویت زبان فارسی پیشنهاد داد:

نقش مسلم خانواده و آموزش صحیح زبان فارسی به فرزندان آنها از همان ابتدا و سرگرم کننده برای یادگیری زبان رسمی کشور است.

با ایجاد مهارت برای کودکان در سنین مختلف ، محیط مناسبی را برای یادگیری کودکان ایجاد کنید.

در خانواده ، اقوام ، مهمانی ها و … با هدف کمک به کودکان در کسب مهارت های زبان فارسی صحبت کنید.

نویسنده کتاب درسی “General Persia” همچنین نقش معلمان و مسئولان در این زمینه را به شرح زیر ذکر کرده است:

محیط مناسبی را برای دانش آموزان ایجاد کنید تا مهارت های لازم در خواندن ، نوشتن ، گوش دادن و گفتار را کسب کنند.

در کتاب درسی از دبستان تا دبیرستان با تمرکز بر اهداف تغییرات اساسی ایجاد کنید.

روش های یادگیری و یادگیری خود را تغییر دهید.

درک متقابل زبان فارسی را اصلاح کنید و سعی کنید آن را پرورش دهید و به کودکان منتقل کنید.

تأکید بر مهارت فارسی نویسی و جلوگیری از هجی ، به ویژه در مکاتبات اداری.

سعی کنید کلمات مناسب را انتخاب کنید و شامل زبان و دستور زبان باشید.

تعامل م institutionsسسات با فرهنگستان.

تأسیس شورای توسعه زبان فارسی.

ist مقامات کشور را ترغیب می کند که حتی در مناطق دور افتاده کشور به فارسی صحبت کنند و بنویسند.

در پایان ، نویسنده ابراز امیدواری کرد: ما از زبان فارسی بیشتر قدردانی می کنیم و برای حفظ و بهبود آن بیشتر تلاش می کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا