اجتماعی

۵ راهکار برای استفاده ایمن کودکان از فضای مجازی

اگر اعضای خانواده شما در حین شیوع کرون مجبور به ماندن در خانه شوند ، فرزندان شما می توانند زمان بیشتری را در مدرسه ، کلاسهای هنری و تعامل با دوستان و اقوام بصورت آنلاین بگذرانند.

به گزارش سلام آنلاین ، ارتباط واقعی به کودکان و نوجوانان کمک می کند تا اثرات منفی این وضعیت موقتی را به حداقل برسانند و آنها را ترغیب به ادامه زندگی روزمره کنند ، اما در عوض چالش های جدیدی را برای والدین ایجاد می کند. چگونه می توانید بدون آسیب رساندن به کودکان بیشترین استفاده از اینترنت را داشته باشید؟ حتی در شرایط عادی ، هم اکنون بحث و گفتگو در مورد مشکلات سلامتی مانند بیماری عروق ویروس کرونا ، حفظ چنین تعادل کار ساده ای نیست.

1 با فرزندان خود به وضوح در مورد اینترنت صحبت کنید

با فرزندان خود صادق باشید در مورد اینکه با چه کسی ارتباط برقرار کرده اند و چگونه ارتباط برقرار می کنند. اطمینان حاصل کنید که آنها اهمیت و ارزش تعامل دوستانه و حمایتی را درک کرده اند و رفتار تبعیض آمیز و نامناسب قابل قبول نیست. در صورت تجربه هر یک از این رفتارها ، آنها را ترغیب کنید تا در مورد این موضوع با شما یا یک بزرگسال صحبت کنند. از نحوه احساس فرزندتان هنگام کار با اینترنت آگاه باشید ، مانند اینکه او غمگین یا مخفی به نظر برسد یا با آزار و اذیت آنلاین روبرو شود. در مورد نحوه و زمان استفاده از این ابزارها با فرزند خود قوانینی وضع کنید.

2 برای محافظت از فرزندان خود از فناوری استفاده کنید

اطمینان حاصل کنید که لوازم الکترونیکی کودک شما با جدیدترین نرم افزار و آنتی ویروس به روز بوده و تنظیمات حریم خصوصی آنها مشخص است. در صورت عدم استفاده از دوربین (وب کم) را بپوشانید. برای فرزندان خردسال ، از وسایلی مانند “کنترل والدین آنلاین” و “مرور ایمن” برای اطمینان از تجربه اینترنت ایمن استفاده کنید.

از منابع آموزشی آنلاین رایگان مراقب باشید. فرزند شما برای دسترسی به این منابع نباید از عکس یا نام کامل خود استفاده کند. به یاد داشته باشید که تنظیمات حریم خصوصی خود را برای کاهش جمع آوری اطلاعات مدیریت کنید. به فرزند خود بیاموزید که به خصوص با افراد غریبه اطلاعات شخصی را به اشتراک نگذارد.

3 با فرزند خود به صورت آنلاین بگذرانید

فرصتی را برای فرزندتان ایجاد کنید تا روابط آنلاین خوبی داشته باشد و با دوستان ، خانواده و شما در امان باشد. در این زمان ، برقراری ارتباط با دیگران از همیشه مهمتر است و می تواند برای شما فرصتی عالی باشد که در مورد مهربانی و دلسوزی در “ارتباط مجازی” برای فرزند خود مثال بزنید.

به فرزندان خود بیاموزید که چگونه از اطلاعات نادرست و محتوای نامتناسب که می تواند باعث نگرانی بیشتر آنها در مورد ویروس های عفونی شود ، خودداری کنید. منابع دیجیتالی معتبری بسیاری از سازمانهایی مانند یونیسف و WHO وجود دارد که شما و فرزندتان را قادر می سازد در مورد ویروس با هم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به فرزند خود زمان بگذارید و سایر برنامه ها ، بازی ها و سرگرمی های متناسب با سن خود را پیدا کنید.

4 عادت های خوب را بصورت آنلاین تشویق کنید

رفتار خوب را در اینترنت و تماس های ویدیویی تشویق کنید. کودک خود را تشویق کنید که نسبت به همکلاسی های خود مهربان و احترام بگذارد. مراقب باشید کودک خود را جلوی دوربین بپوشانید و اجازه ندهید از داخل اتاق خواب تماس ویدیویی برقرار کند. از خط مشی و روش ارتباطی مدرسه برای گزارش محتوای و محتوای آنلاین نامناسب مطلع شوید

از آنجا که کودکان وقت بیشتری را در دنیای آنلاین می گذرانند ، ممکن است در معرض تبلیغات بیشتری قرار بگیرند که غذاهای ناسالم ، کلیشه ها یا موضوعات متناسب با سن را تبلیغ می کند. به کودک خود کمک کنید تا تبلیغات آنلاین را شناسایی کند و از این فرصت استفاده کند که برخی پیامهای منفی را در کنار هم شناسایی کند.

5 بگذارید تفریح ​​داشته باشند و احساس خود را بیان کنند

گذراندن وقت در خانه می تواند فرصتی عالی برای فرزندان شما باشد که از اینترنت استفاده کنند تا ایده های خود را بازتاب دهند و از افراد نیازمند در این بحران حمایت کنند.

بچه های خود را ترغیب کنید که از لحاظ جسمی با ابزارهای دیجیتالی فعال باشند ، مانند استفاده از فیلم های ورزشی آنلاین برای کودکان خردسال و بازی های ویدئویی که باعث افزایش تحرک آنها می شود را ترغیب کنید.

فراموش نکنید که در صورت امکان تعادل بین سرگرمی آنلاین و فعالیتهای غیر آنلاین ، مانند گذراندن وقت در داخل خانه و خارج از منزل ، برقرار کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا