حوادث

پویش پلیس فتا برای امنیت کودکان در فضای مجازی

رئیس مرکز تحقیقات و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا از راه اندازی پویش آنلاین کودک با هدف محافظت از کودکان در برابر مزاحمت های سایبری خبر داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی درباره این پویش گفت: دانش و مهارت ناکافی کودکان در مواجهه با تهدیدات و خطرات اینترنت باعث شده تا این افراد خطرات حضور در فضا و گاهی مورد سوء استفاده شما را ببینند. «همچنین می شود.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد افزایش چشمگیر درصد کودکان بوده ایم، گفت: افرادی که از اینترنت استفاده می کنند و رشد کودکان به صورت آنلاین می تواند شکاف های بسیاری را در زمینه آموزش و یادگیری کودکان پر کند، اما خطراتی را نیز به همراه دارد که والدین باید آگاه باشند

رجبی گفت: استفاده نادرست از اینترنت به ویژه کودکان و نوجوانان می تواند خطرات و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. بسیاری از کودکان به دلیل نداشتن تبلت یا گوشی هوشمند شخصی، اغلب به دلیل کاربردهای مختلف از گوشی والدین خود استفاده می کنند. و پیام رسان ها و همچنین وجود اطلاعات حساس روی گوشی برای بزرگسالان، علاوه بر افزایش خطر برای کودکان می تواند باعث آسیب به والدین آنها نیز شود.

رئیس مرکز تحقیقات و پیشگیری از وقوع جرم آنلاین پلیس فتای ناجا افزود: گوشی هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و …. و این می تواند شامل خطرات مختلفی از بلوغ زودرس، افسردگی، عصبانیت و غیره گرفته تا گیر افتادن توسط هکرها و افشای اطلاعات خصوصی برای آنها باشد.

وی افزود: در این راستا و برای مقابله با این تهدیدات و مصون ماندن کودکان از آسیب ها و تهدیدها در این فضا، باید توانمندی های موجود کشور را در آغوش گرفت و هماهنگ کرد. به همین منظور پلیس فتا فاز دوم اسکن اینترنتی پرطرفدار کودک را راه اندازی کرده است.

رجبی شعار پلیس فتا حامیان کودک در اینترنت را اعلام کرد و گفت: حفظ حریم خصوصی و مسئولیت اجتماعی کودک، اعتیاد به اینترنت و ….

رئیس مرکز پیشگیری و پیشگیری از جرائم سایبری فتا ناجا افزود: در این راستا از تمامی دست اندرکاران، سازمان های مردم نهاد، فعالان کودک و مجرمان سایبری دعوت می شود در تولید محتوای آموزشی و حفاظتی مشارکت کنند. از بچه ها بخواهید که اقدام کنند. در این فضا.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا