اقتصادی

دستاوردهای بومی فضای مجازی باید توسعه یابد/پیگیر حقوق پلتفرم‌های ایرانی هستیم

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حذف ایران از Google Play را به عنوان مجمع یک جانبه آمریکا و تحریم های ناعادلانه علیه اکوسیستم فناوری این کشور محکوم کرده است.

به گزارش سلام آنلاین ، نبرد بین شرکت های خارجی و فروشگاه های آنلاین آمریکا بر سر ایران حدود پنج سال پیش زمانی آغاز شد که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا دستور داد ایران برای حذف برخی برنامه های ایرانی از برنامه Appostor علیه ایران تحریم شود. در اقدامی مشابه ، گوگل برنامه ایران را از Google Play ، یک فروشگاه نرم افزار آنلاین ، به دلایل مشابه برای تحریم های دولت آمریکا علیه ایران حذف کرد. پس از فرآیند حذف برنامه ایرانی از فروشگاه آنلاین ایالات متحده. دو برنامه ایرانی اخیراً از Google Play حذف شده اندبه

اگرچه احتمال بازگشت آمریکا به بوخوم از زمان روی کار آمدن جو بایدن ، رئیس جمهور این کشور ، که پس از ترامپ قدرت را به دست آورد ، مطرح شده است ، اما این امید وجود دارد که سرنوشت متفاوتی برای این شرکت فناوری رقم بخورد. در ایران ، آخرین رویداد حذف ایران. این مجمع نشان می دهد که این تحریم های ناعادلانه علیه شرکت های ایرانی ادامه دارد.

در همین راستا ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیانیه ای در مورد حذف برخی از برنامه های کاربردی ایرانی از Google Play منتشر کرده است:

دپارتمان ارتباطات و فناوری اطلاعات یکجانبه بودن مجمع آمریکا و تحریم های ناعادلانه علیه فناوری و اکوسیستم های اینترنتی کشور را به شدت محکوم می کند و کمترین پاسخ منطقی به محدودیت ها و مانع سازی را توسعه می داند. گسترش و اجرای دستاوردهای بومی در اینترنت. صاحبان مشاغل دیجیتالی ، دانشجویان ، صنعتگران و فعالان اینترنتی و رسانه ای را جذب کنید:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صاحبان انجمن ایرانی ، داخلی و خارجی و توسعه دهندگان رسانه ملی را پیشگامان استقلال و توسعه اینترنت کشور می داند و حمایت کامل خود را از آنها اعلام می کند.

این وزارتخانه با همکاری سایر نهادهای ذیربط ، از جمله مرکز ملی اینترنت ، معاون امور حقوقی و وزارت امور خارجه ، همچنان در جستجوی حقوق انجمن ایرانی در مجامع بین المللی مربوطه در همه ظرفیت ها و راه حل های حقوقی و سیاسی است. به

اگرچه در حضور فروشگاه های برنامه های ایرانی ، چنین اقداماتی وجود ندارد و تأثیر قابل توجهی بر مشاغل ایرانی ندارد ، اما تداوم این رویه نشانه بارز اعلام جنگ جدید علیه محصولات دانش و فناوری ایران است ایران ، جایی که همه ما ایرانی هستیم ، برای افزایش انرژی ملی در فضا. ما معتقدیم که تعامل بین المللی تنها با دستان پررنگ م isثر است و امروز ما به سخت کوشی ، قدرت و نوآوری جوانان ایرانی در صحنه بین المللی افتخار می کنیم.

لازم به ذکر است که از امروز با دستور و تأکید ویژه دکتر زارفو ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بخشهای مربوطه ، از تمام قابلیتهای ممکن برای دستیابی به حقوق مجمع محلی استفاده می شود. در عرصه بین المللی. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا