عمومی

شهرک مهارت در آذربایجان غربی تاسیس می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین محمد سلیم عباسی ، عصر روز یکشنبه در جلسه با افسران آموزش استانی در مهاباد ، وی افزود: “این شهر برای ادغام آموزش مهارت ها و تقویت نقش آموزش مهارت ایجاد می شود. در توسعه استان. “

وی با اشاره به اینکه واگذاری زمین در شهر توسط دستگاه های ذیربط انجام شده است گفت: این زمین باید مکان مناسبی برای خدمات شهری باشد و کلیه مهارت های فنی و حرفه ای در سطح شهر باید لحاظ شود و آموزش. باید در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با تأکید بر توانمند سازی نسل بعدی گفت: مرکز فنی و حرفه ای استان: “امسال بیش از 1.5 میلیون نفر در سازمان ملل آموزش دیده اند.”

عباسی خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی 1700 نفر و در بخش دولتی برای 937 نفر ، در مجموع بیش از 1،527 هزار ساعت آموزش در استان ، در حال حاضر 427 آموزشگاه فنی و حرفه ای در زمینه صنعت ، خدمات ، کشاورزی ، فرهنگ و هنر ، فعالیت هایی در این ولایت وجود دارد که شامل 275 مدرسه برای خواهران ، 52 مدرسه برای خواهران و برادران و دو مدرسه با هدف ارائه 100 آموزش مهارت است.

فرماندار مهاباد همچنین در این نشست گفت كه مهارت های آموزشگاه های فنی و حرفه ای باید به سمت مشاغل جدید و نوآور در زمینه های مختلفی كه در آن كار نمی كنند باشد.

عارف خدرلو افزود: کار در جهانگردی یا بهره برداری از پتانسیل فضا و همچنین استفاده از مهارت کشورهای منطقه از طریق بومی سازی نیز می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار باشد.

خضری ، رئیس کمیته نجات امام خمینی (ره) مهاباد نیز از افزایش هزینه تجهیزات برای کارآفرینان خبر داد و گفت: “امسال 50 میلیون تن تجهیزات از طریق واحد تولیدی برای تأمین اشتغال فراهم می شود. به مشتریان این موسسه . این برای سال آینده 100 خواهد بود. “میلیون ها توماس افزایش خواهند یافت.

مدیر گروه آموزش فنی و حرفه ای مهاباد نیز در این جلسه تأیید کرد که 35٪ از دانشجویان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پس از فارغ التحصیلی و آموزش به بازار کار جذب می شوند. دوره های آموزش حرفه ای و پس از اتمام دوره وارد بازار کار شوید.

محمود کریم دخت گفت: در این مدت 140،000 ساعت آموزش در کارگاه دائمی مرکز فنی و حرفه ای شهرستان و 850،000 ساعت در کارگاه برگزار شد.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای مهاباد گفت: یادگیری آموزش فنی و حرفه ای عامل اصلی اشتغال پایدار و رفع بیکاری است.

در این نشست ، اعضای شورای خبرگان شهرداری نیز پیشنهادهایی را برای بهبود کیفیت آموزش ارائه دادند.

دکمه بازگشت به بالا