استان ها

وصول ۵۸٠٠ میلیارد ریال مالیات از یک پرونده استخراج رمزارزها در آذربایجان‌غربی

به گزارش روزنامه اینترنتی آذربایجان غربیجعفر پورمختار در نشستی به مناسبت هفته مالیاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق 126.7 درصدی وصول مالیات در استان اظهار داشت: در سال گذشته 44 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته 76 درصد افزایش داشته است. به سال گذشته.

وی آذربایجان غربی را پیشگام در مبارزه با فرار مالیاتی برشمرد و افزود: 5800 میلیارد ریال را در یک واحد شناسایی کنید. پرونده به مرحله اخذ مالیات می رسد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت شرکت های مستهجن در استان و فعالیت در حوزه ضایعات برای شرکت های بزرگ فولادی گفت: با همکاری اطلاعات استان، افراد واقعی پشت پرده هستند. از شرکت متقلب شناسایی و از این حیث 7400 میلیارد ریال مالیات تعیین و در مرحله وصول قرار می گیرد.

پورمختار با اشاره به تشکیل اظهارنامه و فرم مالیاتی ماده 100 مودیان افزود: از 271 هزار و 297 فقره اظهارنامه دریافتی در سال گذشته 210 هزار و 860 فقره مربوط به فرم بوده است که تبصره ماده 100 که به مقایسه آمار می پردازد نشان می دهد. که 78 درصد مالیات از طریق فرم تبصره ماده 100 اخذ و تکمیل می شود.

وی با اشاره به توزیع مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: طی سال 1400 میزان توزیع مالیات بین شهرها، بخشداری ها، دهیاری ها، فرمانداری ها و عشایر 3200 میلیارد ریال بوده که با این افزایش 100 درصدی به 6485 میلیارد ریال رسیده است. در سه ماهه اول امسال 3 تریلیون ریال از این محل جمع آوری شده که رقم قابل توجهی است.

دکمه بازگشت به بالا