بین الملل

نخست‌ وزیر ارمنستان : هیچ روستایی به جمهوری آذربایجان نمی‌دهیم

بر اساس گزارش استخدامی؛ نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه تاکید کرد که موضوع واگذاری این روستا به جمهوری آذربایجان مطرح نشده است.
«نیکول پاشینیان» روز چهارشنبه تاکید کرد که هیچ بحثی مبنی بر واگذاری روستاهای منطقه «تاووش» به جمهوری آذربایجان وجود ندارد.

به گزارش «ماسیس پست»، نیکول پاشینیان، سوء تفاهم خاصی در این زمینه با باکو وجود دارد.

بر اساس گزارش استخدامی؛ بر اساس این گزارش، تا کنون دو کشور همسایه دو بار با هم درگیر شده اند. جمهوری آذربایجان در جنگ دوم قره باغ بخش هایی از خاک خود را به دست آورد.

به گفته پاشینیان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابتدا تمامیت ارضی یکدیگر را بر اساس اعلامیه آلما آتا در سال 1991 به رسمیت شناختند.

دوم، اعلامیه آلما آتا به عنوان یک مبنای سیاسی برای تعیین و تعیین مرز بین دو کشور عمل می کند، به این معنی که هیچ برنامه ای برای ایجاد مرزهای جدید وجود ندارد.

ثالثاً، روابط منطقه ای باید بر اساس اصول حاکمیت و ظرفیت کشورها در چارچوب برابری و برابری متقابل باشد و این اصول در پروژه «چهارراه صلح» بیان شده است.

ایروان و باکو چندین دور مذاکرات صلح داشته اند که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

310310

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا