اجتماعی

اتمام تعمیر خانه‌های خسارت دیده مددجویان زلزله زده آذربایجان شرقی

سلام آنلاین / آذربایجان شرقی امام خمینی ، رئیس کمیته امداد ، گفت: “خوشبختانه همانطور که توسط مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی قول داده شده ، تمام خانه های آسیب دیده در اثر زلزله در آذربایجان تعمیر شده است.”

سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در بازدید از بخش ترکمنچای شهر میانمار در هنگام بازسازی منازل تخریب شده توسط زلزله زد ، اظهار داشت: “حدود 187 واحد مسکونی نوسازی شده است و ما سعی کردیم تا قبل از پایان سال تعداد قابل توجهی از آنها را بازسازی کنیم.” آماده باشید.

وی خاطرنشان کرد: بارش شدید برف و شیوع تاجی ویروس و لزوم پیروی از پروتکل های بهداشتی باعث شده تا واحدها امنیت محل ، حفر و آماده سازی را برای واحدها غیرممکن سازند.

بختیاری اظهار داشت: تلاش شده تا واحدهای مذکور تا پایان شهریور یا ظرف یک هفته دولت با مراقبت مدیر کل کمیته امام جمعه استان ، صندوق مسکن و سایر آژانسها تحویل داده شود.

وی همچنین بر لزوم سرعت بخشیدن به بانک ها برای تأمین فرصت ها تأکید کرد و گفت: “با وجود هوای سرد در منطقه ، کارهای سخت و ارزشمندی انجام شده است.”

امام خمینی ، رئیس کمیته امداد ، با اشاره به اقدامات انجام شده برای توانمندسازی مددجویان سازمان ، گفت: توانمندسازی یکی از اهداف اصلی کمیته امداد است ، مگر در مواردی مانند سالمندان و معلولین.

وی اشتغال ، مسکن و فرهنگ را سه ستون توصیف کرد که باعث می شود مددجویان کمیته امداد امام (ره) فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به آنچه در جلسه کارگروه اشتغال روستایی با حضور معاون اول رئیس جمهور مورد بحث قرار گرفت ، سال گذشته 430 هزار شغل در سطح کشور ایجاد شد که از این تعداد 175900 نفر توسط کمیته کمک ایجاد شده است.

بختیاری از تهیه 4710 میلیارد گوجه فرنگی با تجهیزات خبر داد و گفت: بخشی از این تجهیزات نیز مربوط به اشتغال روستایی بود.

وی خاطرنشان کرد: به لطف حمایت دولت و مجلس تعداد سالنها در سال آینده افزایش یافته است و از بودجه امسال این رقم از 3500 میلیارد گوجه فرنگی به 4 هزار و 900 میلیارد گوجه فرنگی افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه کمیته فرصت های اشتغال روستایی و امسال بالغ بر 6200 میلیارد تومان است و تلاش برای ایجاد 200 هزار شغل در سال 1999 است.

امام جمعه خمینی ، رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه های این سازمان برای تأمین مسکن برای کارجویان ، گفت: طبق برنامه ریزی ها ، 57 هزار واحد مسکن داریم و صندوق مسکن در نظر دارد 200 هزار واحد مسکن را در شهرهایی با کمتر از 25000 و معاون اول تشکیل دهد. “” رئیس جمهور همچنین در تلاش است تا آن را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد اگر تصمیمی قطعی برای افزایش این تعداد در شورای عالی مسکن و کمیسیون مربوطه گرفته شود ، تمام مشتریان ما در روستاها تا پایان سال 1999 مسکن خواهند داشت.

وی با تشکر از خیرین ، نیکوکاران و ائمه جماعات نماز جمعه و همچنین نماینده عالی در آذربایجان شرقی و کلیه نهادهای حمایتی ، اظهار داشت: افزایش یافته است

وی اضافه کرد: “پس از درج رمضان در ماه مبارک ، 3.5 میلیون بسته مواد غذایی و کالایی که توسط بسیج و سپاه گرفته شده برای مجروحان ناشی از کرونا ، مانند خرده فروشان ، معلولین ، کارگران ، 1.5 میلیون بسته مواد غذایی توسط فرمن گرفته شده است. کارمندان اجرایی امام (500) و 500000 بسته غذایی توسط یک صندوق کم درآمد اهدا شده است.

وی در پایان گفت: کمیته امداد با کمک خیرین در آذربایجان شرقی 85 هزار بسته مواد غذایی به ارزش 300 هزار ویال توزیع کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا