با ظهور و پیری فناوری های جدید در انقلاب صنعتی چهارم ، سیستم های ماهواره ای معرفی و تجاری می شوند که نمادی از عصر چهارم فضا در صنعت ماهواره است.
به گزارش سلام آنلاین ، سیستم های ماهواره ای کم ظرفیت ، صدها هزار دلار ، در نزدیکی زمین قرار دارند و بسیار سریع و گاهی کندتر از زیرساخت های زمینی هستند ، مناطق وسیعی را پوشش می دهند و از نظر فنی سازگار هستند. آنها مربوط به نسل 5 (5G) هستند.
ادغام در پیشرفت فن آوری ، ظهور مدل های جدید تجاری ، تخصیص بودجه های هدف و افزایش تقاضای مصرف کننده برای افزایش سرعت و کندی ، امروز بازار ماهواره را به موفقیت می رساند.
طبق اتحادیه بین المللی مخابرات (IU) ، براساس اتحادیه بین المللی مخابرات بیش از 4 میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه و بیش از 200 میلیون نفر در کشورهای پیشرفته دسترسی به اینترنت ندارند. متوسط جهانی در سال 2005 حدود 17٪ است در سال 2019 حدود 53 درصد است. بنابراین ، ارائه خدمات اینترنت و اینترنت به یک نیروی محرکه مهم برای توسعه سیستم ها و خدمات به صورت محلی و جهانی تبدیل شده است.
چالش های بسیاری توسط تحلیلگران برای توسعه دهندگان ، اپراتورها و دولت ها در تجارت ماهواره وجود دارد. مهمترین چالشها در این زمینه عبارتند از: تغییر مفهوم حاکمیت در مدیریت ارتباطات و ترافیک محتوا و پرهیز از درگاه ها ، تبادل داده های رسمی در کشور ، ثبت بین المللی و طیف ذخیره سازی (از دست دادن دسترسی و مدارهای فرکانس سایر کشورها) مدیریت ترافیک سیستم در فضا خطر زباله های فضایی ، عدم اطمینان در بودجه و برنامه های تجاری را کاهش می دهد.
روش شناسی مرکز ملی قبرس: از فرصت ها استفاده کرده و از حوادث جلوگیری کنید
با رشد اقتصاد فضایی ، کشورها به دنبال نوآوری و رشد در این صنعت پویا هستند و دولت ها به طور فزاینده ای برای جذب و تسهیل ورود سرمایه گذاران جدید فضایی رقابت می کنند.
اگرچه اهدافی مانند ایجاد فرصت های ارتباطی جهانی برای کاهش تفکیک دیجیتال و تحت پوشش قرار دادن مناطق محروم جهان ، همراه با اهداف اقتصادی و گسترش سهم بازار جهانی آشکار است ، اهداف سیاسی و امنیتی هنوز دیده نمی شوند. وضوح آنها ، از جمله تأثیر حاکمیت ارتباطی نیز غیرممکن است. آنها امتناع می کنند.
مدیریت دقیق فرصت ها و چالش های سیستم ماهواره ای برای همه دولت ها ، حتی دولت های پیشرو ، از اولویت بالایی برخوردار است. نفوذ فراگیر خدمات سیستم شامل اینترنت ، ارتباطات و اینترنت ، داده ها و محتوای شبکه ، زیرساخت ها در معماری ارتباطات ، دسترسی به خدمات ، اپراتورها ، اقتصاد دیجیتال ، امنیت و حاکمیت است.
ظرفیت و نیازهای کشور
اندازه جغرافیایی و تنوع ایران در غرب آسیا موقعیت ژئوپلیتیکی کشورهایی که سه قاره را به هم متصل می کنند 85 میلیون نفر و بیش از 400 میلیون نفر ایران ، منبع گسترده انرژی ، آب ، هوا و زمین و محل جنگ جدید است. بسیاری از جهان نیاز به زیرساخت فضایی ایمن ، مستقل و مستحکم برای خدمات مخابراتی ، ناوبری و سنجش از دور را تشخیص داده است.
سیستم ماهواره ای به دلیل ویژگی هایی مانند ثبات ، انعطاف پذیری ، کندی و قابلیت های چشمگیر و ارزان قیمت می تواند شکاف دیجیتال را در کشور کاهش داده و به مناطق نیازمند و دورافتاده سیگنال دهد و نقش مهمی در زیرساخت ها و خدمات داشته باشد. پایه و اساس معماری رسانه ملی باشید.
با توجه به بیش از دو دهه فعالیت جمهوری اسلامی ایران در صنعت هوافضا و کسب دانش بومی ، چرخه کاملی از زنجیره های ارزش ماهواره ای صنعتی و سیستم های انتقال ماهواره می تواند میانبر سفر فضایی کشور باشد. خدمات و منابع مبتنی بر فرکانس ، صنعت فضایی ایران را معطوف و احیا می کنند.
مرکز تفریحی ملی در راستای اهداف سند جامع توسعه فضایی کشور است و برای بهره گیری از تمام ظرفیت های زیرساختی کشور ، پشتیبانی از توسعه صنعت فضایی کشور و نقش فعال در تکمیل شبکه ملی اطلاعات برای کاهش. توزیع دیجیتال و ارائه خدمات بر اساس اندازه های مختلف.
الزامات اپراتورهای ماهواره برای فعالیت در چارچوب قانون
بازارهای تجاری و سرمایه گذاران خصوصی به عنوان مهمترین مشتری خدمات فضایی ، ردپای بخش دولتی را دنبال می کنند. نوآوری در فن آوری انگیزه ای است که دولت ها همچنان می توانند جهان را رهبری کنند. از طرف دیگر ، با رشد سریع تبادل داده و تبادل دیجیتال در صنایع مختلف ، رقابت و تقاضا برای زیرساخت های مخابراتی پایدار و سریع به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
با تغییر چشمگیر در بلوغ فن آوری ها و صنایع مختلف ، ماهواره ها در کشورهای پیشرفته در حال توسعه و پرتاب هستند ، و حقوق و منافع کشورهای دیگر را نادیده می گیرند و سرمایه گذاری زیادی در استفاده از سیستم های ماهواره ای انجام می دهند. دسترسی به منابع فرکانس نامحدود ، سیستم های ماهواره ای با استفاده دوگانه (نظامی و غیرنظامی) و تهدید حاکمیت ارتباطات در کشورهای مستقل و در حال توسعه.
اپراتورهای ماهواره ای موظفند مطابق با معاهدات بین المللی در زمینه فضا و اصول و مقررات مربوط به سازمان ملل و اتحادیه ها فعالیت کنند و برای حفظ استقلال و حاکمیت دولت در زمینه ارتباطات باید قوانین و مقررات ملی را رعایت کنند. و محافظت از شبکه های صرافی رسمی ، جلوگیری از هرج و مرج و وضوح آنلاین. محافظت از حریم خصوصی افراد یک الزام و یک خط قرمز قانونی برای اپراتورهای ماهواره در توسعه زیرساخت های ارتباطی و فعالیت های معماری رسانه ملی است.
استراتژی و طرح جامع را در تیم سیستم ماهواره ای تعریف کنید
مرکز ملی سینسیناتی ، اگرچه تأثیر سیستم ماهواره ای را به عنوان بخشی مهم از ارتباطات آینده و سازماندهی فعالیت های سازمان ها در این زمینه در نظر گرفته است ، اما تیمی با استفاده از این روش ماهواره ای را برای استفاده از فرصت های جهانی و دفاع ملی ایجاد کرده است.
این تیم در بالاترین سطح با حضور نمایندگان و کلیه نمایندگان صنعت هوافضا ، ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ارتباطات و مقررات تجاری برای ایجاد یک چارچوب مدیریت هوشمند برای سیستم ماهواره ای تشکیل شد. از فضای سایبری. این گروه های کاری وظیفه توسعه استراتژی ها ، برنامه های اصلی ، مقررات ، دستورالعمل ها و استانداردهای بهره گیری از فرصت ها و جلوگیری از آسیب احتمالی ناشی از توسعه فنی و زیرساختی ، مقررات تجاری ، قوانین بین المللی ، دفاع ملی و امنیت را دارند.
انتهای پیام