استان ها

جای خالی موزه‌ای درباره اپیدمی‌ها

رئیس کمیته موزه های ملی گفت: “نقش و اهمیت موزه ها پس از یک بحران همه گیری واضح تر می شود. باید فضایی برای یک موزه برای همه گیری ها یا بیماری های همه گیر وجود داشته باشد ، جایی که گذشته این پدیده را به نسل های آینده ارائه می دهد.”

به گزارش سلام آنلاین. دکتر سید احمد محیط طباطبایی امروز در ششمین نشست موزه دانشگاه های کشور گفت: “همانطور که همه می دانید ، بحران Covid-19 جهان را به مکان بهتری تبدیل کرده است.” دو بار قبل و قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب. مانند هر بحرانی که موجب پیشرفت انسان شود ، این بحران نیز راه حل هایی برای پیشرفت انسان ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیته موزه های ملی تأکید کرد: “دانشگاه ها موزه ها را بعنوان یک ضرورت می دیدند ، اما در حقیقت موزه ها که پیشرفته ترین نهادهای فرهنگی هستند مکمل تحقیق و آموزش هستند.” موزه مجازی

او اضافه کرد: موزه های دانشگاه را می توان به سه دسته تقسیم کرد. موزه های مربوط به تاریخ دانشگاه یا سیستم آموزشی ، موزه های مرتبط با موضوعات در دانشگاه ، مانند موزه زمین شناسی در دانشکده علوم و نوع سوم موزه ، که در قالب مجموعه اهدا شده توسط استادان و دوستداران دانشگاه. این موزه ها به همراه موزه علم و فناوری ، شبکه ای از موزه های علم و فناوری و دانشگاهی را با یک مأموریت آموزشی و پژوهشی عمده در کشور تشکیل می دهند ، به این معنی که موزه مسئولیت بسیاری از مسائل جامعه را بر عهده دارد.

محیط طباطبایی افزود: شورای بین المللی موزه شعاری را برای سال 2021 اعلام کرده است که به معنای “آینده موزه ، بهبود و تصور مجدد” است. شورای بین المللی موزه از همه ذینفعان می خواهد تا مأموریت و مضامین خود را بازسازی و تمرکز کنند.

رئیس کمیته موزه های ملی خاطرنشان کرد: در جهان قبل از انقلاب چهارم ، انقلاب هوش مصنوعی ، نباید فراموش کنیم که پدیده موزه ، به ویژه در شکل آموزشی و آموزشی آن با همه پدیده های دیگر متفاوت است. و تفاوت در این است که موزه ها موسساتی دارند که گذشته آنالوگ را برای دنیای دیجیتال حفظ می کنند. موزه ها نهادهای فکری در فضای دیجیتالی آینده هستند که باید رسالت خود را انجام دهند. به عبارت دیگر دیجیتالی بودن و استفاده از هوش مصنوعی باید ابزاری موزه ای باشد. موزه ها ، نهادهای فرهنگی مسئول حافظه انسانی و انتقال فرهنگی ، باید از این ابزار برای توسعه رسالت خود استفاده کنند ، نه هدف این ابزار.

وی در پایان با بیان اینکه موزه ها باید به دلیل نیاز به ایجاد موزه ها ، در سطح جامعه و دانشگاه بخشی از برنامه درسی باشند. وی خاطرنشان کرد که پس از بحران ، نقش و اهمیت موزه بیشتر مشخص خواهد شد. نباید محلی برای حمله و هجوم موزه ها باشد. جایی که گذشته این پدیده را برای نسل های آینده ارائه می دهد. اگر چنین موزه ای وجود داشت ، اکنون می توانیم به یاد بیاوریم که اپیدمی های گذشته در کشور ما چگونه بوده و حرکت پسا اپیدمی چگونه ادامه داشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا