اقتصادیتازه های کسب و کار

نرخ تعمیر گیربکس اتوماتیک

شرح خدمات مربوط با گیربکس ماشین هزینه تعمیر گیربکس ۱۴۰۲
تعمیر گیربکس پراید، کوییک، تیبا و پژو 206 2.000.000 تا 4.500.000 تومان
تعمیر گیربکس سمند EF7، ال نود، پژو پارس 2.000.000 تا 6.000.000 تومان
تعمیر گیربکس ماشین خارجی 3.000.000 تا 10.000.000 تومان

چهار عامل اصلی را می‌توان در قیمت تعمیر گیربکس برشمرد که عبارت‌اند از:

مدل ماشین 

نوع ماشین در هزینه تعمیر گیربکس تاثیرگذار است. معمولا قیمت عیب یابی و تعمیر جعبه دنده خودروهای خارجی در مقایسه با ماشین‌های ایرانی حدود 50 درصد بیشتر است پیچیدگی بیشتر سیستم فنی خودروهای خارجی دلیل اصلی این موضوع است. از طرفی دیگر باید توجه داشته باشید که هزینه قطعات گیربکس ماشین‌های خارجی نیز به ‌مراتب بالاتر است.

نوع گیربکس 

مهم‌ترین عامل در قیمت تعمیر گیربکس، نوع آن است. هزینه تعمیر جعبه دنده اتوماتیک در مقایسه با دستی بیشتر است. گیربکس اتوماتیک ساختار کاملا متفاوتی در مقیسه با جعبه دنده دستی دارد. به‌همین دلیل دستمزد بالاتری برای تعمیر آن باید بپردازید.

نوع و میزان خرابی 

عامل خرابی گیربکس موضوع دیگری است که در تعیی قیمت تعمیر این تجهیز نقش موثر است. از جمله مشکلات رایجی که ممکن است برای گیربکس خودروی شما به وجود بیایند، می‌توان به نشت روغن، سوختن روغن، جا نرفتن یا سایش دنده‌ها اشاره کرد. گاهی اوقات مشکل به تعویض روغن گیربکس برطرف می‌شود که هزینه چندانی در بر نمی‌گیرد؛ اما در مواقعی نیز ممکن است نشتی در گیربکس را شاهد باشیم که برای رفع آن باید به‌سراغ جوشکاری نقاط آسیب دیده رفت. همچنین سایش چرخ‌دنده‌ها نیز مشکل جدی در گیربکس است که تنها راه‌حل آن تعویض دنده‌ها است.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک قیمت تعمیر انواع گیربکس اتومات در سال 1402

هزینه تعمیر انواع گیربکس اتومات در سال 1402 با ذکر جزئیات در تعمیرگاه تهران گیربکس در ادامه ذکر می گردد. لیست دستمزد تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای داخلی و خارجی به همراه هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات این خودروها در سال 1402 بیان شده و خاطر نشان می سازد که این قیمتها تقریبی هستند. همچنین هزینه تعویض گیربکس اتومات انواع خودروها نیز لیست می شود.

تخمین هزینه تعمیر گیربکس اتومات

پیش از ذکر لیست هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک باید خاطرنشان سازیم که این هزینه ها تا حدود تقریبی می باشند. دلیل تقریبی بودن اجرت تعمیر گیربکس اتومات به ماهیت کار فنی بر می گردد. از یک سو در کار فنی این احتمال وجود دارد که در زمان باز و بست و تعویض قطعه مشکل دیگری نیز بروز کند. حتی بریدن یک پیچ ممکن است ساعتها زمان را افزایش دهد و لذا نمی توان به طور دقیق هزینه تعمیر گیربکس اتومات را از پیش مشخص ساخت. اما به طور کلی و طبق روالی عادی می توان اجرت تقریبی تعمیر گیربکس اتومات را بیان نمود. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که تعمیرکار گیربکس اتومات عیب گیربکس را در قطعه خاصی مشخص کند. اما هنگامی که گیربکس باز می شود تا قطعه مذکور تعویض گردد مشخص می شود که قطعه دیگری از گیربکس نیز معیوب است. قاعدتا در این مورد نیز هزینه تعمیر گیربکس اتومات از آنچه در ابتدا پیش بینی می شد بیشتر خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که این نکته که اکنون ذکر کردیم با تشخیص اشتباه که در برخی تعمیرگاه های غیر مجاز و توسط مکانیکهای غیر متخصص در تعمیر گیربکس اتومات مشاهده می شود فرق دارد. یعنی اینکه به عنوان مثال مکانیک اشتباه تشخیص دهد که ساعت گیربکس اتومات خودرو شما خراب است و اقدام به تعویض ساعت گیربکس کند اما سپس متوجه شود که عیب در قطعه دیگری بوده و ساعت گیربکس سالم است تشخیص اشتباه مکانیک است. یکی از مواردی است که کمک بسیاری به رفع و شناسایی عیوبی میکند که میتواند منجر به خرابی گیربکس شما شود.

برای آگاهی از میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

هزینه تعمیر توربین گیربکس اتومات

توربین گیربکس اتومات بین موتور و گیربکس قرار دارد و عملا این دو قسمت را به یک دیگری متصل می کند. وظیفه اصلی توربین گیربکس اتومات این است که اجازه ندهد که خودرو بدون افت ناگهانی دور موتور توقف کند. از طرف دیگر توربین گیربکس اتومات در شتاب دهی و ایجاد گشتاور در خودرو نیز نقش فعالی دارد. هزینه تعمیر توربین گیربکس اتومات در خودروهای مختلف متفاوت است. اما اجرت تعمیر آن حداقل یک میلیون تومان است که بسته به نوع خوردو این عدد تغییر خواهد کرد.

هزینه تعویض سیم ساعت گیربکس اتوماتیک

در برخی موارد ساعت گیربکس اتوماتیک درست کار نمی کند اما تمامی قطعات داخلی آن تست شده و مشخص شده است که ایراد از این قطعات نیست. در این مواقع ممکن است ایراد برقی وجود داشته باشد. یا اینکه اتصالی و قطع شدگی در سیم ساعت رخ داده باشد. اجرت تعویض سیم ساعت گیربکس اتومات حداقل یک میلیون و دویست هزار تومان است که بسته به نوع خوردو این عدد تغییر خواهد کرد.

هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات

هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات بسته به مدل و نوع خودرو شما متفاوت است. همواره مد نظر داشته باشید که می بایست از روغن اصلی که توسط کمپانی سازنده خودرو پیشنهاد شده است برای تعویض روغن گیربکس استفاده کنید. اجرت تعویض روغن گیربکس اتومات نیز با توجه به نوع خودرو حداقل دو میلیون تومان است که بسته به نوع خوردو این عدد تغییر خواهد کرد.

هزینه تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک

کارشناسان زبده در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک معمولا پیشنهاد می کنند که در هنگام تعویض روغن گیربکس اتومات بهتر است فیلتر روغن گیربکس اتومات نیز تعویض گردد. اینکار ایمنی بیشتری را برای سلامت گیربکس اتوماتیک خودرو شما به همراه خواهد داشت. اجرت تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات بنا به نوع خودرو حداقل یک میلیون تومان است که بسته به نوع خوردو این عدد تغییر خواهد کرد.

هزینه تعمیر چرخ دنده های گیربکس اتومات

هنگامی که چرخ دنده های گیربکس اتومات دچار ایراد شده باشد ایراد مذکور اغلب شامل سایش دندانه ها و یا آنبالانسی چرخ دنده می باشد. در صورتی که این ایراد از حد مشخصی بیشتر شده باشد بهتر است حتما چرخ دنده مذکور را تعویض نمایید. چرا که تعمیر چرخ دنده ها در این مواقع به علت تفاوت با نمونه اصلی در کارایی توصیه نمی شود. اجرت تعمیر هر چرخ دنده گیربکس اتومات حداقل سه میلیون تومان است که بسته به نوع خوردو این عدد تغییر خواهد کرد.

هزینه تعمیر کلاچ گیربکس اتومات

هر مدل از گیربکس اتومات از مدل خاصی از کلاچ بهره می برد برخی از گیربکسهای اتوماتیک نیز از مدل دو کلاچه استفاده می کنند و لذا اجرب تعمیر کلاچ در هر خودرو متفاوت خواهد بود. اما به طور تقریبی می توان اجرت تعمیر کلاچ گیربکس اتوماتیک حداقل چهار میلیون تومان است که بسته به نوع خوردو این عدد تغییر خواهد کرد.

هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس اتومات

با توجه به اینکه تقه زدن گیربکس به وجود عیب در کدام قطعه مربوط باشد می توان هزینه تعمیر متفاوتی را برای این امر در نظر گرفت. همچنین در خودروهای متفاوت نیز این هزینه تغییر می کند. با این حال می توان به طور متوسط هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس اتوماتیک حداقل دو و نیم میلیون تومان است که بسته به نوع خوردو این عدد تغییر خواهد کرد.

هزینه تعمیر گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک

گاز هرز خوردن نیز از دیگر معایب متداول در گیربکس های اتوماتیک به شمار می رود. گاز هرز خوردن معمولا بدین شکل است که در سرعتهای بالا هر چقدر پدال گاز را بیشتر فشار می دهید حس می کنید که به همان نسبت شتاب و سرعت خودرو افزایش پیدا نمی کند و به اصطلاح خودرو گاز هرز می خورد. در این مواقع باید به تعمیرگاه گیربکس اتومات مراجعه کنید. هزینه تعمیر گاز هرز خوردن گیربکس اتومات بسته به مدل خودرو حداقل سه میلیون تومان خواهد بود.

هزینه آچارکشی اتصالات گیربکس اتومات

اگر گیربکس اتومات شما دچار ایراد شل شدن اتصالات شود ممکن است با لرزش و یا صدای اضافی در هنگام حرکت مواجه شوید. در این مواقع باید هر چه سریعتر برای اچار کشی و سفت کردن اتصالات گیربکس اتوماتیک خودرو خود به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات مراجعه نمایید. هزینه این عمل به صورت جداگانه حساب نمیشود و جزوی از فرایند تعمیر است.

هزینه رفع بوی سوختگی از گیربکس اتوماتیک

در موارد خاصی این احتمال وجود دارد که به علت بالا رفتن دمای گیربکس از حد مجاز و یا ایراد برقی و در نتیجه آمپر کشیدن سیستم برقی این بو به مشام برسد. اینکه چه عاملی باعث بروز چنین مشکلی شده باشد مشخص خواهد کرد که هزینه رفع بوی سوختگی از گیربکس اتومات چقدر است اما به طور متوسط و در خرابی های متداول می توان هزینه تقریبی رفع بوی سوختگی گیربکس اتومات را حداقل یک میلیون تومان برآورد کرد.

هزینه تعمیر دمای بالا گیربکس اتوماتیک

دمای بالا در گیربکس اتوماتیک می توان منشا بسیاری از خرابی ها در قطعات مختلف گیربکس اتوماتیک باشد. پیشنهاد می کنیم هرگز دمای بالای گیربکس را ساده نپندارید و حتما برای عیب یابی و رفع عیب به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات مراجعه کنید. به طور متوسط و طبق تجربه تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس می توان اجرت تعمیر دمای بالای گیربکس اتومات را حداقل یک میلیون تومان در نظر گرفت.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا