تازه های کسب و کارعمومی

آموزش رفع مشکل اتصال واتساپ (WhatsApp) در اندروید

آپدیت تازه ی نرم افزار واتس اپ باعث میشود از امروز یعنی یکم فوریه سال ۲۰۲۰ دسترسی میلیون ها کاربری که از دستگاه های قدیمی اندروید و آیفون استفاده می کنند به این اپلیکیشن قطع شود.

واتس اپ در ماه مهر اعلام کرد که آیفون های که دارای سیستم عامل ۸ iOS  یا قدیمی‌تر هستند یعنی آیفون ۴ و قدیمی تر  تحت تاثیر آپدیت جدید قرار می‌گیرند.

اما دستگاه های مانند آیفون ۴ اس ،تمامی مدل های آیفون ۵ و آیفون های سری ۶ همچنان قابلیت پشتیبانی از واتس اپ را دارند. همچنین موبایل های که دارای سیستم عامل اندروید ۲.۳.۷ اندروید جینجربرد و قدیمی‌تر هستند نیز دیگر قابلیت استفاده از واتس اپ را از امروز که آپدیت جدید منتشر شود ندارند. این مسئله به صورتی می باشد که  در پایان سال  ۲۰۱۹ میلادی نیز دسترسی عده زیادی از کاربران دستگاه‌های مختلف از جمله موبایل‌های ویندوزفون به این پیام‌رسان یعنی واتس اپ قطع شد.

واتساپ اعلام کرد این تغییرات برای حفظ امنیت می باشد زیرا این آپدیت برای مسدود کردن افرادی لازم می باشد که از نسخه‌های قدیمی اندروید یا سیستم iOS  استفاده می‌کنند تا به این ترتیب امنیت کاربران آن حفظ شود.

با آپدیت شدن جدید نرم افزار واتس اپ دستگاه های که جزه دسته بالا باشند و یا قدیمی باشند دیگر نمی توانند از این نرم افزار استفاده کنندواتس اپ در یک پست وبلاگی اعلام کرد که : از آنجا که اپلیکیشن ما برای سیستم عامل های قدیمی توسعه نمی‌یابد، برخی از قابلیت‌ها ائم از قابلیت های امنیتی ممکن است از کار بیفتند. در نتیجه توصیه می شود کاربران از جدیدترین نسخه اندروید یا iOS استفاده کنند.

رفع مشکل کار نکردن واتس اپ کامپیوتر و تلفن همراه

در بخش بالا به این موضوع اشاره کردیم که چرا در این چند روز واتس اپ از کار افتاده است و چقدر طول میکشد تا مشکل واتس اپ رفع شود.

اما در ادامه این بخش قصد داریم به چند راه کار بپردازیم که اگر با مشکل از کار افتادن واتس اپ روبرو شدید، چطوری میتوانید آن را رفع کنید.

  1. چرا واتساپ لپ تاپ باز نمیشه؟

متاسفانه به تازگی، مخابرات پیام رسان واتساپ را فیلتر کرده است به همین دلیل برای وارد شدن به این برنامه لازم است از برنامه تغییر IP روی دستگاه خود استفاده کنید.

2 . بررسی سایت های خبری برای رفع مشکل واتساپ روز

اگر توجه کرده باشید سایت های خبری اولین پایگاه های معتبر خبر هستند که وقتی اتفاقی میافتد سریع آن را اطلاع رسانی میکنند. به همین دلیل زمانی که واتس اپ با مشکل روبرو میشود سایت های خبری مختلفی سریعا این موضوع را پوشش داده و اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار میدهد

به همین دلیل برای مطمئن شدن از اینکه آیا واتس اپ قطع شده یا خیر یکی از ساده ترین راهکار این است که نگاهی به سایت  drtricks.com در حوزه تکنولوژی داشته باشید. خوشبختانه در و یا زمانی که اتفاقی مهمی در این زمینه رخ داده باشد اطلاع رسانی میشود که میتوانید از این دو منبع اخبار صحیح را دنبال کنید.

 

  1. رفع وصل نشدن واتساپ با بررسی اینترنت

راهکار دوم برای مواقعی که واتساپ وصل نمیشه این است که اینترنت دستگاه خود را بررسی کنید. برخی مواقع ممکن است اینترنت شما وصل باشد اما واتس اپ از کار افتاده باشد و یا هیچ دیتایی دریافت نکند.

در چنین شرایطی بهترین کار این است که مطمئن شوید که اینترنت وصل باشد. برای اینکار وارد مرورگر گوشی یا کامپیوتر خود شوید و یک عبارتی را جستجو کنید مانند “رایانه کمک” در صورتی که صفحه جستجو نتایج گوگل را نمایش داد مطمئن میشوید که اینترنت مشکل ندارد، اما اگر هیچ نتایجی به شما نمایش داده نمیشود نشان میدهد که اینترنت شما مشکل دارد.

برای رفع این موضوع بهترین راه این است که اینترنت دستگاه خود را یکبار خاموش و روشن کنید. در صورتی که از اینترنت مودم استفاده میکنید علاوه بر ریست کردن وای فای دستگاه خود بهتر است یک بار مودم هم خاموش و روشن کنید تا مطمئن شویم که همه چیز به درستی کار خود را انجام می‌دهد.

دوست داری روی چت های واتساپ رمز بزاری؟ با واتس اپ جی بی امکان امکان پذیره

  1. برای رفع مشکل قطع بودن واتساپ آن را بروزرسانی کنید

در بسیاری از مواقع علت قطع بودن واتساپ این است که نسخه ای که از ان استفاده میکنید بسیار قدیمی شده و دیگر توسط شرکت متا پشتیبانی نمیشود.

به همین دلیل مشکل از کار افتادن واتس اپ را میتوانید با یک بروزرسانی ساده به آخرین ورژن آن رفع کنید. جالب است بدانید که واتساپ کاربران را مجبور میکند که نسخه بروز این برنامه را استفاده کنند زیرا در هر آپدیت بسیاری از مشکلات امنیتی آن رفع میشود و در صورتی که نسخه قدیمی آن را داشته باشید امکان دارد هک شوید.

 

5 . برای حل مشکل واتس اپ برنامه تغییر IP را بررسی کنید

در صورتی که بر روی گوشی یا کامپیوتر خود فیلتر شکن فعال ندارید بهتر است آن را فعال کرده و دوباره بررسی کنید.

در بسیاری از مواقع زمان عیب یابی مشکل واتس اپ کاربران توسط کارشناسان رایانه کمک به این نتیجه میرسیم که VPN بر روی دستگاه آنها فعال شده یا خاموش است و این برنامه به اینترنت متصل نمیشود.

به همین دلیل بررسی کنید که تمام VPN های شما خاموش باشند و پس از آن وارد واتس اپ شوید و بررسی کنید اگر همچنان قطع بود، لازم است یک برنامه تغییر IP قعال کرده و دوباره همین آزمون را انجامدر صورتیکه در مورد این مطلب سوال یا مشکلی دارید کارشناسان شرکت همراه رایانه بصورت شبانه روزی پاسخگوی شما می باشند. کافیست شماره زیر را با تلفن ثابت و بدون پیش شماره، شماره گیری نمایید .
۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵

بیشتر بخوانید:

طبق بررسی که ما داشتیم، روش های زیر عموما منجر به رفع مشکل اتصال واتساپ می‌شوند. بنابراین اگر بنا به هر دلیل در حین استفاده از برنامه پیام رسان واتساپ با مشکل مواجه شدید، توصیه می‌کنیم که موارد زیر را به ترتیب بررسی نمایید:

گوشی خود را ریستارت کنید

یکی از روش‌های ساده و در عین حال کاربردی که می‌تواند منجر به از بین رفتن مشکل اتصال و عملکردی واتساپ شود مربوط به ریستارت کردن دستگاه است. اگر بنا به هر دلیلی در حین استفاده از واتساپ با مشکلی مواجه شدید، یک بار خود را ریستارت و مجدد عملکرد واتساپ را مورد بررسی قرار دهید.

برنامه واتساپ را آپدیت

بیشتر بخوانید:

حالت پرواز دستگاه را فعال و غیر فعال کنید

مطمئن شوید که به اینترنت وصل هستید

محدود نبودن واتساپ برای فعالیت در پس زمینه دستگاه را بررسی کنید

ثبات شبکه وای فای خود را بررسی کنید

بیشتر بخوانید:

از فعال بودن وای فای در حالت اسلیپ (Sleep) گوشی اطمینان حاصل کنید

سیستم عامل دستگاه اندرویدی خود را آپدیت کنید

در برخی از شرایط دیده شده برخی از مشکلات عملکرد و اتصال واتساپ با آپدیت سیستم عامل اندروید نصب شده در دستگاه برطرف می‌شوند. این موضوع به ویژه در شرایطی محتمل‌تر خواهد بود که اندروید نصب شده در دستگاهتان بسیار قدیمی باشد. بنابراین سعی کنید که سیستم عامل دستگاه اندرویدی خود را آپدیت یا به رو زرسانی کنید.

  1. رفع مشکل واتس اپ در ویندوز 10 با ریست کردن آن
  • برای این کار ابتدا کلید های ترکیبی Win+I را فشار دهید تا وارد Settings شوید.
  • سپس وارد دسته بندی Apps شده و Apps & features را انتخاب کنید.
  • در لیست باز شده واتساپ را پیدا کنید و روی گزینه  Advanced options کنار آن کلیک کنید.
  • سپس از بخش Reset روی Reset کلیک کنید، با این کار فایل کش واتساپ کامپیوتر پاک شده و این برنامه ریست میشود.

حالا میتوانید وارد آن شده و دوباره از این برنامه مانند روز اول استفاده کنید.

  1. آموزش رفع مشکل واتساپ کامپیوتر با استفاده از نسخه وب آن

گاهی به دلیل هنگ گردن بی دلیل برنامه یا قطعی و وصلی در اینترنت واتساپ لپ تاپ باز نمیشه در این شرایط میتوانید از نسخه وب واتساپ روی کامپیوتری یا لپ تاپ خود استفاده کنید.

  1. برای رفع مشکل واتساپ کامپیوتر و تلفن همراه آن را حذف نصب کنید

در آخر اگر همچنان فکر میکنید که ایراد رفع نشده است بهتر است یک بار به صورت کامل واتس اپ را از روی گوشی خود حذف کرده و دوباره نصب کنید. در بسیاری از مواقع با انجام این کار مشکل برطرف میشود زیرا امکان دارد فایل کش واتس اپ با مشکل روبرو شده باشد و زمانی که واتساپ را حذف میکنید تمام این اطلاعات پاک میشود و با نصب دوباره میتوانید بدون هیچ مشکلی از این برنامه استفاده کنید.

  1. علت از کار افتادن واتساپ برای گوشی های قدیمی چیست؟

در مورد آخر، به این مورد توجه داشته باشید که کمپانی متا به تازگی بیان کرده که از دستگاه های مختلف که سیستم عامل قدیمی دارند دیگر پشتیبانی نمیکنند.

به همین دلیل امکان دارد غیر فعال شدن واتساپ گوشی یا کامپیوتر شما به دلیل قدیمی بودن دستگاه شما باشد. در خبر  به طور کامل به این موضوع پرداختیم که قرار است چه دستگاه های امکان استفاده از واتس اپ را نداشته باشند. به همین دلیل پیشنهاد میکنم نگاهی به آن داشته باشید تا برای رفع این مشکل برنامه ای دیگری داشته باشید.

علت اسکن نشدن کد واتساپ چیست؟

اگر قصد راه اندازی واتساپ را روی کامپیوتر یا لپتاپ را داشته باشید، میدانید که برای اینکار لازم است کد QR درون برنامه واتس اپ روی کامپیوتر را با گوشی خود اسکن کنید. گاهی امکان دارد، در این شرایط امکان دارد هر چه کد را اسکن میکنید اتفاق خاصی رخ ندهد.

طبق بررسی کارشناسان رایانه کمک مشخص شد که در بیشتر مواقعی که کاربران با این مشکل دچار میشوند به دلیل قطع بودن اینترنت گوشی یا  کامپیوتر است.

به همین دلیل هر دو توضیح زیر را حتما ملاک قرار دهید، به احتمال زیاد مشکل برطرف میشود.

  • از یک ارتباط شبکه پرسرعت و بدون قطعی برای کامپیوتر و گوشی خود استفاده کنید.
  • اگر دسترسی دارید از برنامه تغییر IP برای زمان اسکن کردن کد واتساپ استفاده کنید

در آخر

به طور معمول با همین ترفند های ساده گفته شده در این مقاله مشکل وصل نشدن واتس اپ رفع میشود اما اگر همچنان با مشکل روبرو بودید بهتر است واتس اپ شما به صورت تخصصی بررسی شود برای اینکار پیشنهاد میشود با شماره های و با کارشناسان رایانه کمک تماس بگیرید تا مشاوره تخصصی دریافت کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا