اجتماعی

ارتباط پوکی استخوان با کاهش مصرف لبنیات / خواب بهتر با مصرف لبنیات بیشتر

متخصصان تغذیه بالینی با بیان اینکه سرانه مصرف لبنیات در ایران کمتر از هر کشور دیگری است، در عین حال از افزایش این لبنیات گفت: گاو به ویتامین ها کمک می کند تا ویتامین های محلول موجود را تامین کند. از دست دادن به دلیل کاهش چربی

حسین ایمانی همزمان با نهمین روز کمپین ملی سلامت در گفت وگو با سلام آنلاین از رژیم غذایی سالم خبر داد.وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف لبنیات در ایران 70 لیتر در سال است، گفت: مصرف سرانه لبنیات در اروپا حدود 250 لیتر و در کشورهایی مانند هلند 500 لیتر در سال است. می توان ادعا کرد که مصرف سرانه لبنیات در ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان کمتر است. البته این نکته را هم نمی توان نادیده گرفت که در فرهنگ غذایی ما مصرف لبنیات زیاد نیست. از سوی دیگر قیمت لبنیات به گونه ای افزایش یافته که در کاهش مصرف آن تاثیری نداشته است.

وی با بیان اینکه کلسیم یکی از مهم ترین عوامل در مدیریت پوکی استخوان، سلامت دندان ها و همچنین مدیریت و کاهش فشار خون است و این یکی از عواملی است که باید مصرف را کاهش داد. شیر در ایران ممکن است مرتبط باشد.

وی در خصوص ارتباط رشد قد کودک با مصرف شیر گفت: کلسیم نقش مهمی در رشد قد کودک دارد و جسمی است که می تواند قد کودک را در بزرگسالی تضمین کند. به همین دلیل، مادرانی که در دوران بارداری لبنیات خوبی مصرف می کنند، نوزادشان به خوبی رشد می کند. با مصرف مقدار مناسب لبنیات، کودکان کلسیم مورد نیاز خود را دریافت کرده و افزایش قد مناسب را تجربه می کنند.

اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تاثیر مکمل شیر و لبنیات با ویتامین بر سلامت انسان می گویند: در بسیاری از کشورها لبنیات به ویژه لبنیات افراد کم چرب که ویتامین های محلول در چربی خود را از دست می دهند، دوباره پر می شوند. با ویتامین D، امگا 3، ویتامین های B سرشار از ویتامین هستند. به دلیل کاهش چربی لبنیات، ویتامین های محلول آنها نیز کاهش می یابد و این غنی سازی مناسب ترین راه حل است و به تامین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در چربی شیر به همین صورت کمک می کند.

وی تاکید کرد: افزودن لبنیات حاوی ویتامین مشکلی ندارد و می تواند مفید باشد.

وی همچنین درباره تاثیر این گروه غذایی در بهبود کیفیت خواب بیان کرد: لبنیات به دلیل اینکه سرشار از ویتامین های گروه B و کلسیم هستند می توانند به بهبود کیفیت خواب و آرامش کمک کنند و به همین دلیل استفاده از لبنیات توصیه می شود. در وعده شام ​​تا مردم بتوانند یک خواب راحت داشته باشند.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا