اجتماعی

اتمام عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس

مدیرعامل شرکت توسعه کارکنان شهر تهران از اتمام عملیات آب آشامیدنی در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین. فریدون رضوی کیا ، مدیرعامل شرکت توسعه کارکنان شهر تهران با اشاره به اینکه حوزه آبخیز منطقه حفاظت از فرهنگ و گردشگری خلیج فارس 130 هکتار را در بر می گیرد ، به دلیل گرمای هوا هر ساله مقدار زیادی آب دریاچه تبخیر می شود. وجود دارد: پمپاژ آب تابستانی باعث می شود که آب دریاچه به سطح مورد نیاز برسد ، دریاچه باید از آب رودخانه فصلی تأمین شود.

وی با بیان اینکه امسال سطح آب دریاچه در پایین ترین سطح یعنی در منطقه تاسا قرار دارد که از سطح دریا 2626.39 متر ارتفاع دارد و از سطح مطلوب 111 سانتی متر فاصله دارد ، گفت: خوب ، با نظارت بر تهران ، کارکنان و Adapadis (مدیریت پروژه دریاچه) و با کمک سازمان فنی و مهندسی تهران ، فرآیند دریافت آب در دریاچه از 21 ژانویه آغاز شد و در 4 فوریه 2010 به پایان رسید

مدیرعامل شرکت توسعه کارکنان استان تهران با اشاره به حجم آب ورودی به خلیج فارس افزود که امسال یک میلیون و 407 هزار و 780 متر مکعب آب از رودخانه کان پس از کانال و تصفیه 7 کیلومتر وارد شده است. در مخزن. خلیج پرشیا ، خلیج فارس ، بنابراین سطح آب دریاچه در سطح مطلوب ، 1267.50 متر از سطح دریا قرار دارد.

رضوی کیا تأکید کرد: اگرچه آب رودخانه کن از کیفیت خوبی برخوردار است ، اما قبل از انتقال به مخزن دریاچه ، با هدف حفظ شیلات و هماهنگی رودخانه با اکوسیستم دریاچه در خلیج فارس انجام می شود. دریاچه این گیاه تصفیه را درمان می کند و پس از اقدامات فنی وارد دریاچه می شود و این مشکل کیفیت آب دریاچه را از نظر محیطی و مطابق با استانداردهای جهانی بالا می برد.

به گفته وی ، تصفیه خانه آب خلیج فارس می تواند آب رودخانه کن را با ظرفیت 400 لیتر در ثانیه تصفیه کند و در طول سال با پشتیبانی سیستم تصفیه آب برای بهبود کیفیت آب مراقبت خواهد کرد.

براساس گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی عمران تهران ، دریاچه خلیج فارس در منطقه 22 تهران واقع شده و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شهری در تهران است که هر روز هزاران نفر دارد. مخصوصاً از تعطیلات. از مناطق مختلف تهران و استانهای همجوار مانند البرز و قزوین می آید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا