چرا تبلیغات در اینستاگرام؟

چرا تبلیغات اینستاگرام از نون شب واجب تره؟!

اینستاگرام در سال 2021 شمع یازده سالگی خودش را فوت کرد. شاید این برنامه مانند سایر اپلیکیشن‌ها روزی به پایان خود برسه، ولی هنوز تا بلوغش فاصله زیادی داره. چراکه همچنان روش‌های جدیدی برای گسترش کسب و کار طراحی و ارائه می‌کنه. با وجود این که اینستاگرام در طول این ده سال پتانسیل بالای خودش را برای بازاریابی و تبلیغات ثابت کرده، شاید همچنان کسانی باشند که از خودشون بپرسند چرا تبلیغات در سایت کاغذبازی و اینستاگرام؟ چرا باید چنین سرمایه و بودجه‌ای را برای تبلیغات در اینستاگرام و وبسایت صرف کرد؟ اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، ما را تا پایان این متن همراهی کنید که به پاسخ سوال‌تون برسید.

تبلیغات در اینستاگرام مسئله این است!؟

اول از هر چیزی لازم می‌دونیم توضیحاتی در خصوص این مقاله و متن بدهیم. برنامه اینستاگرام آپشنی برای تبلیغات دارد که با پرداخت هزینه‌ای برای شما فعال می‌شود، ولی مسئله این است که چنین آپشنی در ایران قابل استفاده نیست. از این رو ما در این متن قصد داریم تنها در خصوص تبلیغاتی که توسط اینفلوئنسرها صورت می‌گیرد توضیح دهیم.

اما چرا تبلیغات در اینستاگرام؟ یکی از مهمترین دلایل استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی و تبلیغات، وجود 1 میلیارد فالوور فعال در این برنامه است. دقت کنید که این عدد تنها به اکانت‌های فعال تعلق می‌گیره نه به همه اکانت‌هایی که در این برنامه ساخته شده! از بین این 1 میلیارد در حدود 57 میلون نفر فالوورهای ایرانی هستند. یعنی چیزی در حدود 70 درصد جمعیت! اگر با شنیدن این عدد به یاد پرهام افتادید، پس تا حد زیادی جواب این سوال را که چرا باید از اینستاگرام برای تبلیغات استفاده کرد، پی برده‌اید.

در واقع اینستاگرام دومین پلتفرم محبوب بعد از فیسبوک در سراسر دنیا و محبوب‌ترین اپلیکیشن ایرانی‌ها است. جدا از این آمارها ابزارهای هیجان انگیز بصری محوری مانند فید، استوری، هایلایت، لایو، پست، ریلز، آی‌جی‌تی‌وی و … دارد. اگر با وجود تمامی این آمارها همچنان متقاعد نشدید، بخش بعدی نیز ما را همراهی کنید که با چند دلیل قانع‌کننده به طور کامل متفاعدتون کنیم.

اهمیت و تأثیر تبلیغات در اینستاگرام

با پیشرفت تکنولوژی نوع تبلیغات هم به‌کلی تغییر کرده است. تا چند سال قبل تبلیغات را فقط در رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله و سطح شهر می‌دیدیم؛ اما الان بیشتر تبلیغاتی که می‌بینیم در فضای مجازی است. شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام میلیون‌ها کاربر در ایران دارند و فضای خوبی برای تبلیغات اکثر کسب‌وکارها هستند؛ اما تاثیر تبلیغات در اینستاگرام واقعاً چقدر خواهد بود؟

آیا می‌دانستید ۵۰ درصد کاربران وقتی تبلیغات یک برند را در اینستاگرام می‌بینند، بیشتر به آن برند علاقه‌مند می‌شوند؟ در ادامۀ این مقاله می‌خواهیم درمورد تاثیر تبلیغات در اینستاگرام توضیح دهیم. بعد از مطالعۀ مقاله به این نتیجه می‌رسید که تبلیغات در اینستاگرام برای کسب‌وکارتان مفید است یا فقط پولتان را دور می‌ریزید.

تبلیغات در اینستاگرام چگونه است؟

اهمیت تبلیغات در اینستاگرام به‌قدری زیاد است که حتی برندهای خیلی معروفی مثل کوکاکولا، بنز و… هم از این شبکۀ اجتماعی برای تبلیغات استفاده می‌کنند. اولین راه برای تبلیغ در اینستاگرام این است که از سرویس تبلیغاتی آن استفاده کنید. سرویس تبلیغاتی اینستاگرام بنر شما را بین پست‌ها، استوری‌ها و ریلزهایی که کاربران می‌بینند نمایش می‌دهد. این سرویس متأسفانه در ایران قابل استفاده نیست.

ما که ساکن ایران هستیم برای تبلیغ در اینستاگرام، باید محتوای تبلیغاتی خودمان را به پیج‌های مختلف بدهیم تا آن را منتشر کنند. اینستاگرام چند قالب مختلف برای انتشار محتوا دارد.

قدم اول برای تبلیغ در اینستاگرام این است که فرمت مناسب را برای تبلیغتان انتخاب کنید و متناسب با آن محتوای تبلیغاتی بسازید. تبلیغ شما در اینستاگرام می‌تواند به شکل‌های زیر باشد:

  • عکس تکی
  • عکس اسلایدی
  • ویدیو تکی
  • ویدیو اسلایدی
  • استوری تکی
  • استوری سریالی (چند استوری پشت سر هم)
  • ریلز

در آپدیت‌های جدید اینستاگرام اهمیت و میزان نمایش ویدیوها بیشتر از قبل شده است. به همین دلیل برای افزایش تاثیر تبلیغات در اینستاگرام، بهتر است از محتوای ویدیویی استفاده کنید. برای اینکه محتوای تبلیغاتی خودتان را در اینستاگرام منتشر کنید، ۳ راه پیش روی شما قرار دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 برای این که تبلیغات اینستاگرامی خودتان را به‌سادگی و بهینه انجام دهید، تبلیغات اینستاگرام سایت کاغذبازی این امکان را دراختیارتان قرار داده است که بدون اتلاف وقت، کمپین تبلیغاتی مناسب خود را بسازید و آن‌ها را مدیریت کنید.

بیایید ببینیم سایت کاغذبازی چه نوع تبلیغاتی را ارائه می‌دهد:

۱. تبلیغ از نوع تعرفه‌ای

در تبلیغات تعرفه‌ای با توجه به نوع کسب‌وکارتان، یک یا چند پیج را برای تبلیغ انتخاب می‌کنید. در این روش، دست شما برای انتخاب پیج‌هایی که تبلیغات را منتشر می‌کنند باز است و می‌توانید بهترین پیج‌ها را برای تبلیغ انتخاب کنید تا بازدهی تبلیغات شما افزایش پیدا کند.

تبلیغات تعرفه‌ای ۲ دسته هستند:

  • تبلیغات انتشار محتوا
  • تبلیغات اینفلوئنسری

تفاوت این ۲ روش در نوع محتوای تبلیغ است. اگر می‌خواهید محتوای تبلیغ توسط خودتان تهیه شود، از روش تبلیغات انتشار محتوا استفاده کنید. درصورتی که قصد دارید محتوای شما توسط اینفلوئنسر تولید شود، باید از روش تبلیغات اینفلوئنسری استفاده کنید که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم.

۲. تبلیغ بازدیدی (گسترده)

در تبلیغات بازیدی اینستاگرام، محتوای تبلیغاتی شما به هر میزانی که هزینه پرداخت کنید به کاربران نمایش داده می‌شود. یعنی اینکه تبلیغ شما به‌صورت گسترده در چندین پیج بزرگ و کوچک به نمایش درمی‌آید. این پیج‌ها معمولاً محتوای عمومی و سرگرم‌کننده تولید می‌کنند و به همین دلیل از هر قشری فالوور دارند. طبق آمار رسمی اینستاگرام، ۹۰ درصد کاربران این شبکۀ اجتماعی حداقل یک پیچ کاری را فالو دارند؛ پس با این نوع تبلیغات هم شانس جذب فالوور را دارید.

البته هدف از تبلیغات بازدیدی این نیست که فالوور زیادی را جذب کنید. این نوع تبلیغات بیشتر به خاطر برندسازی و جاافتادن برندتان در بازار کاربرد دارد. وقتی یک کاربر تبلیغ شما را در چند پیج ببیند، قطعاً برندتان در ذهنش ثبت خواهد شد.

۳. تبلیغ اینفلوئنسری

اینفلوئنسرها افرادی هستند که روی مردم جامعه تأثیر زیادی می‌گذارند. خیلی از افراد سبک زندگی اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنند و سعی دارند شبیه آن‌ها باشند. در نتیجه تبلیغات توسط اینفلوئنسرها، می‌تواند تاثیر تبلیغات در اینستاگرام را بیشتر کند.

در این نوع از تبلیغات، اینفلوئنسرها کالا یا خدمات شما را به دنبال‌کنندگان خودشان معرفی می‌کنند. از آنجا که این افراد فالوورهای خیلی زیادی دارند، کسب‌وکار شما به هزاران نفر معرفی می‌شود. این معرفی اگر با زبان خود شخص اینفلوئنسر انجام شود، قطعاً تأثیر خیلی بیشتری خواهد داشت. در تبلیغ اینفلوئنسری سعی کنید تولید محتوا را به خود شخص بسپارید و از محتوای آماده استفاده نکنید.

اینفلوئنسرها معمولاً دایرکت‌ها و پیام‌های زیادی دریافت می‌کنند. پس در اکثر موارد برقراری ارتباط با این افراد برای تبلیغات سخت خواهد بود.

سایت کاغذبازی با فراهم آوردن لیستی از اینفلوئنسرها و پیج‌هایی که شناخته شده هستند، کار شما را راحت کرده است. دیگر نیاز نیست کلی زمان صرف جستجو و ارتباط گرفتن با اینفلوئنسرهای مناسب کسب‌وکارتان کنید. در این بخش امکان دسته‌بندی موضوعی پیج‌ها وجود دارد و به‌راحتی پیج‌ها و اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزهٔ کاری خودتان را پیدا می‌کنید. در ضمن، هزینه تبلیغات در این پیج‌ها هم نمایش داده شده و برحسب بودجه تبلیغاتی‌تان می‌توانید آن پیج‌ها را انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا