اجتماعی

اهمیت رعایت رژیم غذایی در نوروز/ افزایش احتمال ابتلا به کرونا در افراد چاق

نوروز ، معاون دفتر بهبود تغذیه در جامعه با تأکید بر لزوم داشتن رژیم غذایی سالم در فصل تعطیلات ، گفت: “افراد چاق بیشتر در معرض بیماری های قلبی عروقی و بیماری ها هستند.”

به گزارش سلام آنلاین ، دکتر زازا عبدولی افزود: “به دلیل شیوع بیماری های قلبی در جهان ، به ویژه در کشور ما ، مانند سال های گذشته ، هیچ بازدید عید و سلامتی وجود ندارد. اما در هر صورت ، برای دیدن کابوس ، معمولاً این تغییرات و تغییرات روزانه غذایی می تواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین مشکلاتی که افراد در این مدت با آن روبرو هستند اضافه وزن به دلیل خوردن بیش از حد شکلات و میان وعده است ، افزود: اضافه وزن و چاقی باعث دیابت نوع 2 می شود. فشار خون بالا ، کلسترول بالا و در نهایت بیماری های قلبی عروقی .

وی گفت: باید توجه داشت که افراد چاق بیشتر در معرض بیماری های قلبی عروقی و پیشرفت بیماری هستند. بنابراین با پیروی از دستورالعمل های امروز رژیم خود می توانید از اضافه وزن و چاقی جلوگیری کنید.

عبدالحی در مورد خرید آجیل گفت: آجیل از نظر ارزش غذایی در هرم غذایی در گروه موقعیت ها قرار دارد. مواد مغذی اصلی این گروه پروتئین ، آهن ، روی و برخی از انواع ویتامین های گروه B و کلسیم ، مس و فسفر است.

وی با اشاره به این نکات مهم هنگام خرید انواع بذرها اظهار داشت: نباید حاوی حشرات (حشرات زنده) یا بقایای حشرات باشد که به دلیل درصد بالای روغن در این موارد می میرند ، نباید طعم تندی داشته باشد (در غیر این صورت شکسته است سیگنال) روغن است).

وی گفت: آنها نباید در معرض رطوبت قرار بگیرند. رطوبت می تواند به تولید آفلاتوکسین کمک کند. نباید رنگ آن غیرطبیعی باشد (برخی افراد سودجو هنگام حضور برخی از مغزها که ماده سرطان زایی است از داروهای صنعتی یا شیمیایی بدون مجوز استفاده می کنند).

عبداللهی افزود: “این موارد نباید در خارج از فروشگاه در معرض گرد و غبار قرار بگیرند و با توجه به شرایط تاج ، همه این موارد باید پوشانده شود و دست خریدار نباید با آنها تماس داشته باشد.”

عبدالحی گفت: “همه انواع آجیل باید خشک و خنک باشد.” “بعضی اوقات دیده می شود که مغز در ویترین مغازه در معرض تابش مستقیم آفتاب است که می تواند باعث آسیب مغزی شود.

وی گفت: مقدار زیاد نمک در برخی از مغزها می تواند فشار خون شما را افزایش دهد ، بنابراین بهتر است از نمک کم یا بدون نمک استفاده کنید. مصرف زیاد نمک باعث ضعف سیستم ایمنی بدن و افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی می شود.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت: “آنها باید سعی کنند دسرها را از دسرهای کوچک و کم هزینه و بدون رنگ مصنوعی و مواد شیمیایی خریداری کنند.” برخی از فروشندگان ادعا می کنند که این رنگ ها خوراکی هستند ، حتی اگر این رنگ ها خوراکی باشند ، استفاده از آنها در نانوایی غیرقانونی است.

وی افزود: “از رنگهای غذایی باید فقط در کارخانه های تولید مواد غذایی و زیر نظر مسئولان فنی و مطابق با مجوزهای محصولات غذایی جداگانه استفاده شود تا از خطرات انسانی جلوگیری شود.”

عبداللهی گفت: “یک نانوایی فراهم می کند که در آن مطمئن باشید از مواد بهداشتی و بهداشتی استفاده می کنید.” آرد گندم ، آرد برنج ، روغن زعفران ، گل هل برخی از مواد تشکیل دهنده دسر ADD هستند ، در صورت وجود موارد بد و بد ، آنها به سلامتی ما آسیب می رسانند.

وی گفت: خرید شکلات ، شکلات ، آب نبات زعفرانی و سایر دسرهای پرچرب و شیرین را محدود کنید. غذاهای شیرین و چرب چاقی و چاقی را افزایش می دهد و خطر بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، فشار خون بالا ، چربی خون ، کبد چرب را افزایش می دهد و این بیماری ها به دلیل افزایش قرن 19 خطر عفونت و مرگ را افزایش می دهد.

وی افزود: بنابراین در این بین باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشیم و توجه بیشتری به غذا و تنقلاتی كه می خریم و می خوریم داشته باشیم. در حقیقت ، به جای خوردن تنقلات و غذاهایی که نمک ، چربی و قند زیادی دارند ، از غذاهایی که نمک ، قند و چربی کمی دارند استفاده کنید تا بیماری را با سلامتی گسترش دهید.

اندازه میوه در میزان مواد مغذی نقشی ندارد ، اما حمل و نقل و ذخیره و مصرف میوه می تواند بسیاری از ویتامین ها ، به ویژه ویتامین C را کاهش دهد ، به عنوان مثال ، پوست را برای مدتی پوست بگیرید و فشار دهید. وی گفت: “از مصرف آن به مدت طولانی خودداری کنید زیرا علاوه بر کاهش برخی از ویتامین ها ، به ویژه ویتامین های خدماتی باعث جذب آلودگی می شوند.”

وی افزود: میوه های خشک اگر در شرایط بهداشتی تهیه شوند منبع خوبی از ویتامین ها ، انرژی و فیبر هستند اما باید توجه داشت که میوه های خشک نسبت به میوه های تازه ویتامین و انرژی کمتری دارند. البته ، به دلیل میزان شیوع ، باید در مرکز فروش تحت پوشش قرار گیرد.

عبداللهی سایر توصیه های تغذیه ای در نوروز را به شرح زیر توضیح داد: به طور کلی پروتکل های بهداشتی دقیق در این دوره برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی ضروری است. بنابراین ، باید از دیدار و بازدید از همه اعضای خانواده خودداری شود و توصیه می شود امسال از طریق اینترنت بازدید و بازدید کنید.

وی گفت: توصیه می شود برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی که از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی است ، یک قطعه میوه به جای دسر یا شکلات مصرف کنید.

وی گفت: “خوردن میوه و سبزیجات زیرا حاوی مواد مغذی مختلفی از جمله ویتامین های A ، C ، B ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.” سیستم ایمنی بدن ما با بسیاری از بیماری ها مبارزه می کند. تاج

عبداللهی گفت: آنتی اکسیدان ها با ترکیب با رادیکال های آزاد که پس از واکنش اکسیداتیو در بدن تولید می شوند ، از تجزیه و تخریب سلول های بدن جلوگیری می کنند. در واقع ، خوردن سبزیجات رنگارنگ به دلیل مواد معدنی و ویتامین ها می تواند بروز بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، دیابت ، سرطان ، به ویژه سرطان معده و چاقی را کاهش دهد.

وی افزود: خوردن میوه و سبزیجات همچنین می تواند از افزایش وزن و چاقی جلوگیری کند که این امر خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چاقی یک عامل خطر عمده برای بیماری های قلبی عروقی است. میزان مرگ و میر ناشی از Covid 19 در افراد چاق بیشتر است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه گفت: در میان میوه ها ، پرتقال و سیب بیشترین رایج هستند. مصرف موز به دلیل داشتن کالری زیاد باید محدود شود. کالری خیار نیز بسیار کم است و برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند یا دیابت یا چاقی دارند مفید است.

عبداللهی افزود: بهتر است از خوردن توت فرنگی که میوه های بهاری است خودداری شود زیرا بافت میوه را نمی توان به بهترین شکل ممکن از بین برد.

وی گفت: “بلافاصله بعد از غذا خوردن به رختخواب نروید و یا قبل از خواب مقدار زیادی آجیل نخورید.” خوردن آجیل و شیرینی بیش از حد در این مدت شما را از خوردن سایر گروه های غذایی مهم مانند شیر و لبنیات ، گوشت و قطره های سبزیجات و میوه ها باز می دارد. امروز سعی کنید با اضافه کردن سبزیجات خام و پخته شده به ویژه “سبزیجات” و سالادهای خانگی در رژیم غذایی از اضافه وزن و چاقی جلوگیری کنید.

یک متخصص تغذیه گفت: سبزیجات خام و تازه حاوی ویتامین های زیادی هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند. حداقل در دو لیوان شیر از شیر و لبنیات کم چرب استفاده کنید یا آنها را با ماست و پنیر جایگزین کنید. به جای شکر و شکلات ، از کشمش ، توت خشک یا خرما به مقدار کم برای چای استفاده کنید و اگر قهوه و نسکافه برای پذیرایی سرو می شود ، از نسخه بدون قند استفاده کنید.

به گفته معاون وزیر بهداشت ، عبدالله از مردم خواست که آجیل نخورند و گفت که انواع مغزها و دانه ها سرشار از چربی هستند. بنابراین هر 100 گرم حاوی 500 تا 600 کالری است. از آجیل های کم نمک یا کم نمک استفاده کنید. لوبیا سرشار از نمک است و می تواند باعث فشار خون شود. افراد مبتلا به فشار خون بالا ، به ویژه کسانی که بیماری عروق کرونا ویروس قلب دارند ، باید از مصرف نمک خودداری کنند.

وی افزود: “در ناهار و شام ، اگر چندین وعده غذا سرو شود ، در صورت امکان از یک وعده غذایی لذت می برید.” و سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با کاهو و سبزیجات پر کنید. به این ترتیب میزان کالری دریافتی از غذای مصرفی محدود می شود. کاهو و سبزیجات نیز به دلیل داشتن فیبر ، جذب چربی و شکر را کاهش می دهند ، بنابراین از اضافه وزن و چاقی جلوگیری می کنند.

مدیر دفتر تغذیه افزود: کمبود آب بدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد ، بنابراین روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید. کمبود خواب سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. 7 تا 9 ساعت خواب در روز به بزرگسالان توصیه می شود. کودکان بسته به سنشان به 8 تا 14 ساعت خواب نیاز دارند.

وی در پایان گفت ، از رژیم غذایی روزانه خود از سیر ، زنجبیل و پیاز استفاده کنید. این سه ماده مغذی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و منبع بسیار زیادی از مواد مغذی است. فقط توجه داشته باشید که بهتر است تخم مرغ را بجوشانید و آن را آب پز و کاملاً پخته شده بخورید و از دیدن آن با عسل یا قطع آن خودداری کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا