اجتماعی

اثرات رژیم غذایی کم کربوهیدرات بر دیابت نوع۲

داده های یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را بهبود بخشد.

به گزارش سلام آنلاین، مصرف زیاد کربوهیدرات ها در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می تواند سطح قند خون آنها را بالا ببرد و آنها را مجبور به مصرف انسولین یا داروهای دیابت با دوز بالا کند.

داده های یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیروی دقیق از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات به مدت شش ماه با نرخ بهبودی بالاتر در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

مصرف کم کربوهیدرات در دراز مدت می تواند مشکل باشد و مزایای آن پس از یک سال کاهش می یابد.

در این مطالعه، سلامت و بهزیستی بیماران – سطح قند خون، کاهش وزن، کیفیت زندگی و سلامت ضعیف – در این بیماران مورد بررسی قرار گرفت.

طبق یک مطالعه جدید، افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند، کاهش وزن، تجمع چربی سالم در بدن و کاهش مصرف دارو را تجربه می کنند.

کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند به بهبود سطح قند خون همراه با سایر علائم عدم تحمل کربوهیدرات یا مقاومت به انسولین کمک کند.

یکی از متخصصان می گوید: “رژیم غذایی واحدی وجود ندارد که برای همه مفید باشد و پرهیز و محدودیت شدید اغلب باعث می شود افراد رژیم را کنار بگذارند.”

کارشناسان به بیماران توصیه می کنند که ابتدا اهداف شام خود را تعیین کنند و با جایگزینی کربوهیدرات های نشاسته ای ناسالم با منابع سالم مانند غلات کامل یا حبوبات، مصرف کربوهیدرات خود را حدود 50 درصد کاهش دهند. این متخصص سپس به بیماران خود توصیه می کند که مصرف کربوهیدرات خود را به تدریج در صبح، ناهار و میان وعده کاهش دهند.

این متخصص سبزیجات و میوه های غیر نشاسته ای که دارای شاخص متابولیک پایین کربوهیدرات در بدن هستند مانند انواع توت ها را توصیه می کند. کینوا، سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای و عدس نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

محصولات لبنی شیرین نشده و غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، پنیر، مرغ و ماهی نیز در رژیم غذایی کم کربوهیدرات گنجانده شده است.

هنگام شروع یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، لازم است با پزشک یا متخصص تغذیه متخصص در دیابت و تغذیه مشورت کنید.

بسیار مهم است که سطح قند خون بیماران دیابتی که به تازگی رژیم کم کربوهیدرات را شروع کرده اند توسط پزشک یا متخصص کنترل شود. بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 نباید بدون دانش و راهنمایی کافی رژیم غذایی جدیدی را شروع کنند.

به گزارش ایندیپندنت، کارشناسان می توانند این رژیم غذایی را متناسب با ترجیحات غذایی، سبک زندگی، حساسیت فرهنگی و ناامنی غذایی خود تنظیم کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا