اجتماعی

خدمات توانبخشی و کاردرمانی تحت پوشش بیمه سلامت+جزئیات

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران درباره خدمات توانبخشی و بهداشت حرفه ای تحت پوشش این سازمان توضیح داد.

محمد اسماعیل کاملی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص درمان اشتغال و توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت گفت: بر اساس اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در آبان ماه 1398 تفاهم نامه ای بین وزارت کشور منعقد شد. سلامت بیمه‌های کشوری و سازمان‌های بهزیستی در خصوص مسائل از کارافتادگی تحت پوشش سازمان‌های بهزیستی کشور با داشتن بیمه مناسب از بیمه سلامت خاتمه می‌یابند.

به گفته وی، بر اساس این تفاهم نامه، 9 کد خدمات توانبخشی (شامل کد 4 در حوزه کاردرمانی) با مشارکت 70 درصدی تعرفه های دولتی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران است.

مدیرکل دفتر خدمات ویژه سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: از تاریخ 9 شهریور 1401 با تمدید این تفاهم نامه تعداد خدمات توانبخشی که قبلاً تحت پوشش بیمه نبوده اند به 59 مورد خدمات توانبخشی می رسد. کد. (شامل 6 کد در رشته کاردرمانی) با بیمه 70 درصدی مالیات خدمات با توجه به نوع مالکیت ارائه دهنده خدمات اعم از دولتی، غیردولتی، خیریه و خصوصی توسط سازمان بیمه سلامت افزایش می یابد.

وی افزود: اکنون بیش از 730 هزار بیمه‌گر که قبلاً از سوی سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شده‌اند و در سامانه سازمان علامت‌گذاری شده‌اند، با دریافت مزایای بیمه‌ای خود دریافت می‌کنند، این خدمات را در مرکز قرارداد دریافت کنید. مهمانی.

به گفته وی، سازمان بیمه سلامت ایران از ابتدای اجرای برنامه تا 14 آذرماه سال جاری یک میلیارد و 773 میلیون تومان برای کل هزینه های درمانی مشمولان پرداخت کرده است که بیش از 43.2 میلیارد تومان آن خدمات توانبخشی مربوطه است. سهم کاردرمانی حدود 18 میلیارد تومان است.

کاملی ادامه داد: از سوی دیگر، با تصویب شورای عالی بیمه سلامت، بیمه خدمات توانبخشی بیمار شامل کاردرمانی بیماران ام اس، آسیب مغزی، ضایعه نخاعی و سکته مغزی در «بیمارستان رفیده» تهران اجرا می‌شود. محرک (آزمایش) است که با توجه به نتایج و تدوین دستورالعمل های خرید استراتژیک خدمات در فاز بعدی، این موضوع با درخواست بیمارستان های مشابه گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی سازمان بیمه سلامت پوشش خدمات توانبخشی بیماران خاص و صعب العلاج است، گفت: از این حیث پوشش خدمات توانبخشی بیماران خاص و صعب العلاج بر اساس استاندارد اعلام شده از سوی این وزارتخانه است. سلامت تا سقط جنین 100% مالیات دولتی و 80% مالیات غیردولتی (از صندوق های بیماری های خاص و صعب العلاج) در حال انجام است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران مهمترین این خدمات را برشمرد و گفت: خدمات این اداره شامل خدمات گفتار، کاردرمانی و کاردرمانی و مداخلات روانشناختی برای بیماران اوتیستیک است. تکنیک های کاردرمانی، گفتار درمانی، حرکت درمانی و ارتوپدی برای بیماران ضایعه نخاعی و بیماران ام اس، دوشن و پروانه های غیردوشن. کاردرمانی، گفتار درمانی و حرکت درمانی برای بیماران سکته مغزی و SMA. کاردرمانی، گفتار و حرکت درمانی و درمان سمعی و بصری برای بیماران مبتلا به کم شنوایی شدید و شدید و بیماران مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز. کاردرمانی و گفتار درمانی برای بیماران متابولیک؛ کاردرمانی انفرادی و گروهی بیماریهای مزمن روانی و کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا