علمی و پزشکی

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

به گزارش شفافیت، وزیر بهداشت گفت: در هندودار یک مرکز بهداشتی و درمانی بزرگ و مجهز که با کمک خیرین و تجهیزات و با ارائه این وزارتخانه آغاز شده است، کار چشمگیری انجام شده است. سلامت و هم اکنون مرکزی در شازند وجود دارد که حدود 70 درصد آن در 2000 متر مربع تکمیل شده است و مجهز به خدمات بهداشتی و درمانی است.

عین اللهی گفت: با توجه به طرح پزشک خانواده و گسترش آن در قالب طرح وزارت بهداشت، در مرکزی که امروز افتتاح شد، پزشک خانواده سطح یک به صورت الکترونیکی و مستندسازی کامل در این مراکز اجرا شد.

وی افزود: مرکز شازند یکی از مراکزی خواهد بود که در اسفندماه سال جاری افتتاح می شود و مرکز شبانه روزی که دارای خدمات کامل بهداشتی خواهد بود.

عین اللهی گفت: بعد از شازند عازم اراک می شویم و به بیمارستان ولیعصر (عج) می رویم. این بیمارستان با 400 تخت و 400 میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی رئیس جمهور به استان قندل بزرگترین بیمارستان اراک است. امیدواریم این مرکز بتواند به یکی از مدرن ترین مراکز کشور تبدیل شود.

وزیر بهداشت گفت: از ابتدای دولت تا امروز 850 پروژه بزرگ بهداشتی افتتاح کرده ایم و تا پایان امسال این تعداد به 2000 پروژه می رسد که در تاریخ کشور بی سابقه است. 79 مرکز درمانی با حدود 10800 تخت راه اندازی شده و تا پایان امسال 7700 تخت بیمارستانی دیگر اضافه می کنیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به مردم کشورمان ارائه کنیم.

راه اندازی دو پروژه بهداشتی در تور شازند

پایگاه اورژانس توره 115 خیرساز جایگزین مشهدی احمدی بقش و زنگنه در یک سال و نیم ساخته شد.

مساحت این پایگاه 1.25 متر مربع و زیربنای آن 137 متر مربع است. همچنین پارکینگ اضطراری جنب پایه به مساحت 340 متر مربع در حال ساخت است.

همچنین تونل باد اضطراری توره در مدت سه ماه و به مساحت 2150 متر مربع ساخته شد و برای آن یکی از 12 تونل باد استان کندل حدود 200 میلیون تومان هزینه شد.

وزیر بهداشت همچنین از مراکز جامع سلامت شهری و روستایی توره بازدید کرد.

وی علاوه بر افتتاح مرکز اورژانس گفت: توره به دلیل موقعیت جغرافیایی و تردد زیاد نیازمند ساخت این مرکز است که با ساخت این مرکز توسط شایستگان سلامت از افراد شایسته تشکر می کنیم. اصول اولیه.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا