علمی و پزشکی

طرح عدالت و تعالی نظام سلامت رونمایی شد

در مراسم اختتامیه اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد مقدس و در حضور وزیر بهداشت طرح عدالت و تعالی نظام سلامت ارائه شد.

به گزارش سلام آنلاین، دکتر بهرام عین اللهی در این مراسم گفت: در این حرم در جوار حرم امام هشتم و روز بزرگ ولادت حضرت زهرا(س) و با حضور رئیس دانشگاه و مدرسه طرح سراسری دادگستری پزشکی و ما در نتیجه تلاش دانشمندان، اساتید و دست اندرکاران حوزه سلامت برتری نظام سلامت را به نمایش می گذاریم و کار این طرح ملی را در این راستا آغاز می کنیم.

وی افزود: هدف اصلی ما از اجرای این طرح ارتقای کمی و کیفی شاخص های سلامت و آموزش پزشکی است. راهبرد و برنامه این طرح را به تفصیل و به صورت کتابی در اختیار روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور قرار خواهیم داد و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد عدالت و تعالی در حوزه سلامت باشیم. سیستم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مهمترین موضوعات این طرح تقویت بازسازی و گسترش شبکه بهداشت و درمان کشور است که مقام معظم رهبری در آیین نامه اخیر تقویت و گسترش شبکه بهداشت و درمان به آن اشاره کردند.

دکتر عین اللهی یادآور شد: دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، آموزشی، درمانی و تحقیقاتی، توزیع متوازن و عادلانه نیروی انسانی، تقویت و اپیدمی و حداکثر سازی پوشش بیمه های پایه سلامت، تقویت و ارتقای کمیت و کیفیت پژوهش و عرضه پایدار منابع در بخش سلامت یکی از مهمترین ویژگی های نظام قضایی و تعالی نظام سلامت است.

به گفته وی، اصلاح و مهندسی سازه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی برای پاسخگویی موثر به نیازهای جامعه، سلامت اجتماعی با تقویت نقش مردم و همکاری همه نهادها و سازمان های ذیربط در حوزه سلامت، افزایش می یابد. ظرفیت موسسات خیریه سلامت در راستای خودکفایی در تهیه واکسن، ملزومات و تجهیزات پزشکی، حمایت از شرکت های آگاه، تقویت بازسازی و نوسازی پیش بیمارستانی، ارتقای بهره وری خدمات در نظام سلامت، تغییر رویکرد نظام سلامت. از درمان گرفته تا پیشگیری هوشمند و ادغام سیستم های ارائه مراقبت های بهداشتی، ارتقاء سواد سلامت جامعه تا افزایش خودمراقبتی فعال، اصلاح سبک زندگی، حذف، طرد، عمل، پزشک خانواده، مبارزه با فساد و تضاد منافع در نظام سلامت و کاهش خدمات کاذب و الهام بخش در نظام سلامت از دیگر طرح های این طرح است.

وزیر بهداشت نیز در حاشیه این مراسم گفت: زمانی که به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب به صورت فوری و فوری شروع به کار کردیم، به لطف خدا و همکاران تمام توان خود را برای ریشه کنی این بیماری به کار گرفتیم. ما بسیار موفق بوده ایم.»

دکتر عین اللهی هشدار می دهد که برای تامین سلامت مردم به جای درمان محوری باید رویکرد سلامت محور، بهداشتی و پیشگیرانه داشت. از این رو شبکه بهداشت و درمان کشورهای آسیب دیده بازسازی و تقویت می شود و امیدواریم شاهد توسعه و تقویت نظام سلامت کشور از نظر نیروی کار و فضای فیزیکی باشیم.

وی افزود: توجه ویژه به پزشکی ایران رکن مهم طرح عدالت و تعالی در نظام سلامت است چرا که باید به داشته های خود بیشتر توجه کنیم. طب ایرانی قدمتی طولانی دارد اما متاسفانه در دوران پیش از انقلاب از بین رفت و در برخی کشورها از جمله هندوستان از طب ایرانی استفاده می شود. اما قصد داریم طب ایرانی را با روش های عملی، علمی و عملیاتی در کشور گسترش دهیم. طب ایرانی نیز در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و بهبود سبک زندگی بسیار موثر است. یکی از رؤسای دانشگاه علوم پزشکی که منصوب کرده‌ایم، متخصص پزشکی ایرانی است تا نشان دهیم به این حوزه توجه داریم.

وی گفت: برخی تصور می کنند که بازرسی و بازرسی باید در قالب حضور بازرسان انجام شود در حالی که امروزه بازرسی ها با سیستم های مدرن و فناوری های نوین انجام می شود. ما از ابزارهای نوین بازرسی و نظارت برای جلوگیری از سوء استفاده و فساد استفاده خواهیم کرد و یکی از نکات کلیدی طرح عدالت و تعالی در نظام سلامت پیشگیری و مبارزه با فساد از جمله امضای طلاست.

دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: ستاد ملی کرونا با محدودیت ها موافقت می کرد. وزارت بهداشت پس از تصمیم گیری در جلسه ستاد ملی آخرین وضعیت بیماری، میزان شیوع میکرون و توصیه های کارشناسان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. اما اجرای محدودیت های هوشمند باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: “توصیه ما به انسان ها این است که هر چه سریعتر واکسن سوم را دریافت کنند زیرا می تواند از گسترش بیشتر امیکرون ها در جامعه جلوگیری کند.” همچنین تقویت اقدامات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شکاف صورت باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا