علمی و پزشکی

جزییات خدمات بیمه سلامت برای زنان روستایی

مدیرکل دفتر عملکرد عمومی سازمان بیمه سلامت مهمترین خدمات ارائه شده به زنان روستایی را تشریح می کند.

به گزارش سلام آنلاینمحمدرضا میرزایی با استناد به گزارشی از فعالیت دستگاه های دولتی در زمینه های کلیدی در حوزه زنان و خانواده گفت: بیمه درمانی نوعی بسته درجه یک برنامه های بیمه خانواده ، پزشک و روستایی از طریق خرید خدمات از شبکه های بهداشتی و مراکز خدمات جامع. بهداشت روستایی برای همه مردم ساکن روستا تأمین می شود.

وی افزود: بسته سطح اول در برنامه پزشک خانواده از سال 1994 ، براساس مشاوره با کمترین میزان حق رای دادن و بالاترین سطح دسترسی به جمعیت ساکن در روستا از طریق یک مرکز خدمات بهداشتی درمانی روستایی و توسط 6،989 پزشک ، 5،644 دندانپزشک و 2400 دندانپزشک بهداشت دهان و دندان ارائه می شود.

وی افزود: “در خلاصه عملکردهای انجام شده در سال 1998 ، بیش از 57 میلیون پزشک ، بیش از 14 میلیون ماما ، بیش از 6 میلیون خدمات دهانی و بیش از 3 میلیون مراجعه وجود دارد.” روستاییان تخمین می زنند که تقریباً نیمی از این جمعیت ها مربوط به زنان است ، به استثنای خدمات و مراقبت از گروه های سنی خاص زنان.

میرزایی با توجه به توافق انجام شده و پرداخت خدمات مراقبت و پیشگیری به ازای هر شخص توسط سازمان بیمه سلامت ، گفت: پیشگیری ، واکسیناسیون ، مراقبت های دوران بارداری ، مراقبت های اولیه بارداری ارجاع مادران باردار به مراقبت های پرخطر. مراقبت های فوری ، مراقبت های قبل از تولد کمتر از 2 سال و معاینات قبل از زایمان برای خانم های ساکن در مناطق روستایی رایگان است.

طبق گزارش بهداشت عمومی سازمان بیمه درمانی وی ، آزمایشات مادر باردار شامل BloodGroup & Rh ، CBC ، شمارش متفاوت سلول های خونی ، آزمایش کامل ادرار ، کشت ادرار ، BUN ، سراتینین ، آزمایش غیرمستقیم کومبس ، Fbs ، TSH و VDRL ، آزمایش دیابت بارداری شامل: (آزمایش (OGTT و تست (GCT)) گلوکز ، دیابت ، فشار خون بالا و آزمایش آب دیابت در زنان بالای 30 سال و اسکن HPV نیز برای زنان ساکن در مناطق روستایی رایگان است.

وی در پایان سخنان خود گفت ، “خدمات دندانپزشکی برای مادران باردار و شیرده شامل خدمات آموزش بهداشت دهان و دندان ، ثبت نام ، اطلاعات مربوط به بهداشت دهان ، شیمی درمانی ، فلوراید تراپی و ترمیم دائمی دندان است. از عنبر و مواد اولیه استفاده کنید. ” برداشتن دائمی دندان ها ، درمان مستقیم دندان های دائمی ، جرم گیری و مسواک زدن و نبض همه این خدمات رایگان برای خانم ها است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا